CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. március 29., péntek, Aguszta napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

EuRégiós marketing

Verseny és együttműködés nem egymást kizáró fogalmak – ez az egyik tanulsága annak a felmérésnek, amelyet a Phare CBC támogatásával végeztek a Nyugat-Dunántúl és Burgenland alkotta EuRégió területén.

Az értékes természeti környezet és a fejlett nyugati határszél adta előnyök mellett munkanélküliség és az infrastruktúra elmaradottsága jellemzi a Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megyék és Burgenland alkotta EuRégiót – egyebek mellett ez derül ki az 1600 ember (civil szervezetek, politikusok, gazdasági élet szereplői) megkérdezésével végzett felmérésből – tudtuk meg Pakainé dr. Kovács Judittól, a soproni Proprimo Marketing vezetőjétől, aki a kutatás tapasztalatairól szólva azt mondta: az emberek nagy része keveset tud a West-Nyugat-Pannon EuRégióról. Hozzátette: a térség igazi versenyképessége az erős kohézión alapul. Csak azok a régiók lehetnek sikeresek, amelyek tisztában vannak erősségeikkel, emellett tudatosan használják a marketing és a PR eszközeit. Hazánk Uniós csatlakozása új kihívást jelent az osztrák-magyar határtérség számára a versenytárs régiókkal szemben. Ezért a piaci helyzetet javító marketing stratégia kidolgozásában együttműködés-orientált viselkedésre van szükség a versenycentrikus szemlélet helyet. A Nyugat-Dunántúl és Burgenland térsége versenyképességének növeléséhez tehát a közös gondolkodás, a szereplők hatékony kommunikációja, az együttműködés eredményeinek folyamatos fejlesztése elengedhetetlen. A Phare CBC támogatásával végzett kutatás eredményei a települések, önkormányzatok és a vállalkozói szféra marketing koncepciójának kialakítását segítheti.
A kutatásban ugyancsak résztvevő Huflesz Mihály, a szombathelyi Régiófókusz Vállalkozás-, Humánerőforrás- és Környezetfejlesztési Kht. ügyvezetője hozzátette: „a jövőben további felmérésekre lesz szükség a megcélzott öko-, rekreációs, illetve intelligens EuRégió térképének elkészítéséhez.”
A kutatási programot záró, Kőszegen tartott konferenciához kapcsolódó tanulmányút résztvevői többek között a fertőrákosi Kőfejtőt, a soproni Innovációs Központot is megtekintették, valamint Mörbischbe és Rustra látogattak el.

Tóth Anita Lilla
 



2005. szeptember 23., péntek 19:15


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület