VI. Bormarketing konferencia
Többet, több pénzért eladni - a hazai bortermelők céljának megvalósulásában
a marketing soha nem látott szerepet kap – hangzott el a VI. Magyarországi
Bormarketing Konferencián, a Hotel Sopronban.
Bár Európa-szerte még mindig az olcsóbb borok a kelendőbbek, a hazai
borfogyasztásban lassú minőségi váltás kezdődött. A borok értékesítésében
egyre fontosabbá válik a termelő és a vásárló közti párbeszéd – vélik a
szakemberek. Az idei bormarketing konferencia 350 szakember részvételével
vette kezdetét a Hotel Sopronban.
Rigler Zsolt, a Bormarketing Kht. ügyvezetője a Cyberpress-nek elmondta:
„Úgy gondoljuk, hogy a fogyasztóval kommunkikálni kell folyamatosan, adni
kell az ő véleményére, hiszen ő fogja megvásárolni a borokat. A borászok
nagyon-nagyon fontos szereplői a piacnak, hiszen nincsenek nagy multinacionális
cégek Magyarországon még.”
A hazai borok „alulpozicionáltak”, vagyis kevesebbért értékesíthetők,
mint amennyit minőségük szerint érnek. A világpiaci versenyben Magyarország
számára a kelet-európai piacok megerősítése mellett a nyugat-európai és
a tengerentúli országok meghódítása jelenthet kitörést – tudtuk meg Módos
Pétertől, a Magyar Borakadémia elnökétől, aki hozzátette: „A mi igazi hungarikum
fajtáinkkal olyan érdekességeket tudunk ebbe a tengerbe rendelkezésre bocsátani,
ami fel kell, hogy ébressze a nyugat-európai fogyasztók figyelmét, hiszen
más, mint azok a borok.”
A kétnapos fórumon egyebek mellett a magyar és az európai borágazat
jövőjéről, a borturizmus lehetőségeiről tanácskoznak a szakemberek, de
szó lesz például a legújabb palackozási eljárásokról is.
T. A. L.
2005. december 02., péntek 21:53