CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 4., szombat, Mónika, Flórián napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

VI. Bormarketing konferencia

Többet, több pénzért eladni - a hazai bortermelők céljának megvalósulásában a marketing soha nem látott szerepet kap – hangzott el a VI. Magyarországi Bormarketing Konferencián, a Hotel Sopronban.

Bár Európa-szerte még mindig az olcsóbb borok a kelendőbbek, a hazai borfogyasztásban lassú minőségi váltás kezdődött. A borok értékesítésében egyre fontosabbá válik a termelő és a vásárló közti párbeszéd – vélik a szakemberek. Az idei bormarketing konferencia 350 szakember részvételével vette kezdetét a Hotel Sopronban.
Rigler Zsolt, a Bormarketing Kht. ügyvezetője a Cyberpress-nek elmondta: „Úgy gondoljuk, hogy a fogyasztóval kommunkikálni kell folyamatosan, adni kell az ő véleményére, hiszen ő fogja megvásárolni a borokat. A borászok nagyon-nagyon fontos szereplői a piacnak, hiszen nincsenek nagy multinacionális cégek Magyarországon még.”
A hazai borok „alulpozicionáltak”, vagyis kevesebbért értékesíthetők, mint amennyit minőségük szerint érnek. A világpiaci versenyben Magyarország számára a kelet-európai piacok megerősítése mellett a nyugat-európai és a tengerentúli országok meghódítása jelenthet kitörést – tudtuk meg Módos Pétertől, a Magyar Borakadémia elnökétől, aki hozzátette: „A mi igazi hungarikum fajtáinkkal olyan érdekességeket tudunk ebbe a tengerbe rendelkezésre bocsátani, ami fel kell, hogy ébressze a nyugat-európai fogyasztók figyelmét, hiszen más, mint azok a borok.”
A kétnapos fórumon egyebek mellett a magyar és az európai borágazat jövőjéről, a borturizmus lehetőségeiről tanácskoznak a szakemberek, de szó lesz például a legújabb palackozási eljárásokról is.

T. A. L.
 



2005. december 02., péntek 21:53


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület