Szakmai nap Győrött
A Fogyatékos Gyermekek, Tanulók
Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány szakmai napokat szervez az
ország öt pontján,
melynek egyik helyszíne – március 29-én, csütörtökön – Győr lesz. A
rendezvénynek a Megyeháza díszterme ad otthont (Árpád út 32.). A
regionális szakmai napon a Győr-Moson-Sopron, Vas, Komárom-Esztergom és
Veszprém megyében működő gyógypedagógiai szolgáltató központok,
szakértői bizottságok, valamint nevelési tanácsadók diagnosztikus
tevékenységet
munkatársai vesznek részt. A rendezvény szervezésében, az előkészítő
munkálatokban Győr-Moson-Sopron Megye Önkormányzatának Területi
Gyermekvédelmi Szakszolgálata tevékeny részt vállalt.
Egy
2005/2006-ban megvalósított projekt keretében elkészült a „Pedagógiai
vizsgálat a komplex diagnosztikai eljárás keretében a nevelési
tanácsadók és a szakértői és rehabilitációs bizottságok számára” című,
90 órás továbbképzési tematika és egy csatlakozó, 10 fejezetes oktatási
kézikönyv. A továbbképzés
akkreditálása megtörtént. A kidolgozott képzési anyagra épül a 90 órás
továbbképzés, melynek előkészítését regionális szakmai napok keretében
kívánják megvalósítani a szerzők.
Mivel a jogszabályok (pl. a 14/1994.
(VI.24.) MKM rendelet „a képzési kötelezettségről és a
pedagógiai szakszolgálatokról” és módosításai, valamint a közoktatásról
szóló 1993. évi LXXIX. Törvény) a pedagógiai diagnosztikát a szakértői
bizottságok és a nevelési tanácsadók megosztott feladatkörébe rendelik,
egyértelmű volt a szakmai napok programjába bevonni kívánt célcsoport
meghatározása.
Továbbá a Közoktatásról szóló törvény módosítása a sajátos nevelési igény meghatározásában jelentős változásokat hozott, melynek okán –többek között- a diagnosztika területét is érintő átalakulások történnek.
A projekt célja a pedagógiai szakszolgálatok, ezen belül a nevelési tanácsadók és a szakértői és rehabilitációs bizottságok diagnosztikai tevékenységében részt vevő pedagógusok, gyógypedagógusok szakmai konzultációja, a diagnosztikai tevékenységben részt vevő pedagógusok, gyógypedagógusok szakmai erősítése, annak érdekében, hogy a pedagógiai diagnosztika szerepe, fontossága megerősödjön. A térségi szervezés elősegíti, hogy a térségi/helyi együttműködés erősödjön. Távlati cél az egységes
diagnosztikus szemlélet és szempontrendszer közelítése.
|