Ma
indul az acélcápa
A Sopron Régió Csatornázási és
Szennyvíztisztítási Program
részeként a napokban megkezdődnek a Várkerület csatornázásával
kapcsolatos
tényleges kivitelezési munkák.
Ennek egyik első lépéseként 2007. május 9-én
megérkezett Sopronba
a csatornázás során alkalmazott micro-tunneling technológiához használt
fúrófej, az acélcápa. A mérnöki ritkaságnak számító technológiát a
munkálatok
előtti bejáráson Havas András alpolgármester és Kovács Miklós, a
kivitelező
egyik szakembere ismertette a sajtóval.
A tekintélyt parancsoló 3 és fél
tonna súlyú acélszerkezet
elsőként a Mária-szoborral szemben található indítóakna és a Tűzoltó
közben
lévő fogadóakna közötti több mint 100 méteres távolságot fogja
’átharapni’.
Összesen hét aknát süllyesztenek le a város központjában kb. 200-300
méteres
távolságban, ezek közül mindössze három található a Várkerületen: a
Mária-szoborral szembeni parkolóban; a Hűségkút és a kis-Várkerület
közötti
zöld területen; illetve a kisvárkerületi parkolóban.
Az aknák belső átmérője 3 méter, mélységük 6 méter. A szakemberek
elsőként a
bank előtti aknába süllyesztik le az acélcápát, melynek haladási
sebessége 1 méter
óránként. A kivitelező tervei szerint a
gép napi 12
órán keresztül dolgozik majd, így az első ütemmel a Mária szobortól a
Tűzoltó
közig várhatóan 8 munkanap alatt ér el az acélcápa.
Havas András alpolgármester
elmondta: a megoldást szerint a
csatornahálózatot nem a föld felszínén, hanem alatta építik ki egy a
budapesti
metroépítésnél már bevált technológia, a fúrópajzs segítségével.
(sopron.hu-cyberpress)
2007. május 10., csütörtök 08:53