CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Mi1más  

A magyar autósok a legudvariasabbak Közép-Európában
Győr és Budapest is kiválóan szerepelt a Goodyear felmérésében

A magyar autósok figyelnek egymásra, és szükség esetén készek segítséget nyújtani – derült ki a Goodyear, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója által végzett regionális kutatásból, csattanós cáfolatát adva a magyar közlekedési kultúrával kapcsolatos negatív sztereotípiáknak. A magyarral egy időben végzett csehországi és szlovákiai felmérés szerint az ottani autósok korántsem ilyen készségesek.

A defekttűrő gumiabroncsok piacán úttörő Goodyear által megbízott tesztelők defektet színlelve két órán keresztül, összesen kilenc városban tesztelték az autósokat. Magyarországról Budapest, Debrecen, Győr, Pécs és Szeged vett részt a felmérésben, míg Csehországban és Szlovákiában Prága és Pozsony, illetve két kis falu, Zbuzany és Rovinka utcáin jelentek meg a Goodyear autói. Az első órában csupán az elakadásjelző háromszög, és az autó hátuljának támasztott pótkerék utalt a problémára, a második órában viszont a „szerencsétlenül járt” sofőrök (fiatal, csinos, de nem kihívóan öltözött hölgyek) aktívan – stoppolással, integetéssel – igyekeztek segítséget kérni.

Az udvariassági felmérés első órájában Budapest, Pozsony és Prága között nem voltak nagyságrendi különbségek, a megálló autók aránya mindhárom városban 1 százalék körül alakult. A felmérés második felében azonban tarolt Budapest: míg a cseh és a szlovák fővárosban az elhaladó kocsik mindössze 3,1, illetve 2,1 százaléka állt meg, az Egressy úton az autósok 6,3 százalék ajánlotta fel a segítségét. A cseh és szlovák eredményekhez hasonlóan teljesített Debrecen és Szeged, ahol a második órában az autósok 2,9, illetve 2,8 százaléka próbált segíteni a kerékcserében.

Győrben és Pécsett a Goodyear munkatársai német rendszámú autót használtak az udvariassági felméréshez – előbbi városban a határ közelsége miatt, míg utóbbi esetben az Európa Kulturális Fővárosa címmel járó fellendülő turizmusra gondolva.

Győrben még a budapestinél is jobb eredmények születtek: az első órában az autósok 2,7 százaléka állt meg – Győrben tehát csupán az elakadásjelző háromszög láttán többen ajánlották fel a segítségüket, mint Pozsonyban az út szélén integető, pórul járt tesztelőknek. Pécsett ezzel szemben csalódást hozott a felmérés. A két óra alatt elhaladó 1030 autóból mindössze 6 állt meg, 3-3 az első, illetve második órában – a segítséget nyújtó autósok aránya összességében tehát alig több mint fél százalék.


Az alig 700 lelkes közép-csehországi Zbuzany-ban, és a csallóközi, szlovák többségű Rovinkában (Csölle) végzett kutatás meglepő, felemás eredményt hozott. Míg a cseh eredmények igazolták azt a sztereotípiát, hogy a falvakban az emberek jobban figyelnek egymásra – Zbuzany-ban az autósok 14,4 százaléka állt meg a második órában –, a rovinkai eredmény a maga 0,7, illetve 1,2 százalékával messze elmarad még a fővárosok között utolsó helyen végzett Pozsony mutatóitól is.

* * *

További érdekes eredmények

Magyarországon a megálló autósok 94,6 százaléka férfi volt.
A második órában – amikor a tesztelők integetéssel próbálták felhívni magukra a figyelmet – a budapesti Egressy úton mindössze 30 másodperc telt az első autó megállásáig. Az egyébként az átlagosnál jobb eredményt produkáló Debrecenben a budapestinél jelentősen nagyobb forgalom mellett is 8 percet kellett várni a segítségre.
Budapesten egy taxis és egy postaautó sofőrje is felajánlotta a segítségét.
A megálló autósoknak a Goodyear hasznos ajándékkal – gumiabroncs-nyomásmérővel – kedveskedett.

* * *

A felmérésről

A felmérést a Goodyear megbízásából a Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég végezte 2007. június 26 – július 2. között Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában. A tesztelő csapat tagjai defektet színlelve rögzítették az elhaladó autósok reakcióit. Az első órában a résztvevők nem kértek segítséget, a második órában integetéssel, stoppolással hívták fel az autósok figyelmét a defektre. Minden tesztelőcsapat két tagból állt: egyikük kissé távolabb az elhaladó, illetve megálló autósokat számolta, a másik az autónál maradt.




2007. jĂşlius 17., kedd 19:03


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület