CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Mi1más  

Több prezentáció a középiskolás órákon?

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a középiskolás diákok több prezentációt várnak a tanórákon.

Az iskolai tanári prezentációk fokozzák a diákok figyelmét, megkönnyítik a tananyag befogadását, nem véletlen, hogy a tanulók 60%-a szorgalmazná a Power Pointos bemutatók még gyakoribb alkalmazását - derül ki a Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) Tájékozódás témakörében végzett középiskolai kutatásából. A különféle szerkesztőprogramok jelenléte mind az iskolai, mind a diákok otthoni számítógép-használatának szerves részét képezik, közel 80%-uk használ néhány alkalommal szövegszerkesztőt egy iskolai félév során, 31%-uk pedig rendszeresen. Ebből is kiderül, hogy a tanulók nem idegenkednek a tanórai számítógépes programoktól, sőt, egyharmaduk szívesen venné az órai szemléltetést, illetve a gyakoribb csoportmunkát. Ez kapcsolatba hozható a tanulók napi intenzitású számítógépezésével: 82%-uk minden nap hobbiként tölti a szabadidejét gép előtt, és szinte ugyanennyien naponta csatlakoznak a világhálóra.

A netezési kedv töretlen, a kérdés csupán az, hogy ebbe a napi többórás időtöltésbe, valójában mi fér bele. A középiskolás diákok több mint fele hallgat rendszeresen zenét számítógépén keresztül – otthoni elfoglaltságként, sokuk netes barangolással tölti ezt az időt, emellett jelentős a filmnézés, a fórumok olvasása és a kommentezés is.

Az iskolai használatot azonban elválaszthatjuk a szórakozási célú számítógépezésről – a diákok 19%-nak csak itt van netezési lehetősége. Így nyeri el az első helyet a Word szövegszerkesztő, második leggyakoribb a PowerPointos bemutató, amely általában a tanórát kísérő eszközként funkcionál, a fiatalok harmadik legintenzívebben alkalmazott programja az Excel táblázatkezelő, amely szintén a hatékony tanulást segíti.

A fiúk és lányok internetezési kedve hasonlóan alakul, a legnépszerűbb tevékenységekben sem mutatkoznak nagyobb eltérések, mégis napi tevékenységként 10-15 %-kal több fiú tölti idejét a számítógép előtt. Köreikben töretlen a lövöldözős játékok vezető pozíciója, közel 63 %-uk harcol gépen keresztül, illetve a programozás és webfejlesztés is egyre rendszeresebbé válik.

FISZ Hírügynökség



2008. június 16., hétfő 08:36


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület