CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 29., hĂ©tfĹ‘, Péter, Albert, Albertina napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Mi1más  

Átadták a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjakat

A Kreativitás és Innováció Európai Évének kiemelt eseményeként rendezték meg április 28-án, Budapesten a Tempus Közalapítvány konferenciáját, amely konkrét példákon keresztül mutatta be többek között a mintegy 250 részt vevő pedagógusnak, hogy milyen pályázati lehetőségeket kínál az európai uniós Egész életen át tartó tanulás program.

A rendezvényen átadták a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjakat is a legszínvonalasabb Comenius, Leonardo és Erasmus projektek munkájának elismeréseként.

Az április 28-án megrendezett konferencia, amely az Európai Bizottság és az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával valósult meg, konkrét példákon keresztül mutatta be, hogyan járul hozzá az Egész életen át tartó tanulás program - pontosabban az általa támogatott számos projekt - a kreativitás és innováció fejlesztéséhez az oktatás minden szintjén. Saját személyes és szakmai tapasztalataik alapján a Comenius, Leonardo, Erasmus és Grundtvig projektek képviselői segítettek választ keresni azokra a kérdésekre, hogy mi a célja a művészeti oktatásnak, mi a jelentősége a kreativitás fejlesztésének, milyen kreatív formákat találhatunk az önkifejezéshez, mikor válik a kulturális sokszínűség a kreativitás és innováció forrásává, hogyan szolgálják a természettudományok és a műszaki tudományok az aktív, innovatív gondolkodásmód fejlesztését, vagy milyen eszközökkel fejleszthető a vállalkozói szellem az iskolában.

Rubik Ernő mérnök-feltaláló a délutáni kerekasztal-beszélgetésen elmondta: a kreativitás velünk született tulajdonságunk, elemi adottság arra, hogy új válaszokat tudjunk adni. Suhajda Virág, a Rogers Személyközpontú Középiskola képviselője ugyanott kiemelte, hogy a gyermekekben meglévő kreativitást nem elfojtani, hanem megőrizni kellene. Mérő László matematikus szerint a poroszos, hagyományos iskola nem feltétlenül tesz rosszat a kreativitásnak, sőt: van mit kijátszani, a gyerekek feszegetik a kereteket. Mivel minden gyerek más-más módon tanul, érdemes a gyerek személyiségének megfelelő intézményt választani - szögezték le a kerekasztal-beszélgetés résztvevői, valamint abban is egyetértettek, hogy nem is annyira az iskolai kereteken, hanem sokkal inkább a tanárokon múlik, hogy kibontakozik-e a gyerekek kreativitása.

A rendezvényen átadták a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjakat is a legszínvonalasabb Comenius, Leonardo és Erasmus projektek munkájának elismeréseként:

Közoktatás - Comenius

A debreceni Kós Károly Művészeti Szakképző Iskola finn és olasz partnerével közösen a reneszánsz ötvösség és zománcművesség ékszereinek tanulmányozását, ékszertervezést és kivitelezést választották a nemzetközi együttműködés témájául, azóta az intézmény pedagógiai programjának szerves részét képezik az elkészült multimédiás tananyagok, modulok.

A miskolci Martin János Szakképző Iskola angol és török partneriskolájával együtt a fogyatékos és sajátos nevelési igényű gyerekek esélyeinek javítását tűzte ki célul szakmai fejlesztésükön keresztül. A nemzetközi együttműködésnek köszönhetően a művészeti oktatást és a projektoktatást beépítették tantervükbe és tanórán kívüli tevékenységeikbe.

A budapesti Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium projektje a fa motívum központba állításával a természettudományok tanulását izgalmas kalanddá alakította, amely során a diákok európai kortársaikkal együtt vizsgálódtak.

Szakképzés - Leonardo

A Ványai Ambrus Gimnázium, Informatikai és Közlekedésgépészeti Szakközépiskola franciaországi szervizekbe küldte tanulóit szakmai gyakorlatra, ahol valós munkakörnyezetben dolgoztak, új technológiákat és eszközöket megismerve, használva.

A nyírbátori Kör Egyesület három parkgondozó szakmát tanult, enyhén értelmi fogyatékos, nehéz anyagi helyzetben élő fiatalt küldött ki Lengyelországba 12 hetes szakmai gyakorlatra. A kiutazás előtt speciális, személyre szabott felkészítésen vettek részt, mely nyelvi, lélektani és kulturális kérdésekre is fókuszált.

A Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Főiskolai Kara Írországba, Spanyolországba, Nagy-Britanniába és Svédországba szervezett tanulmányutakat a megújuló és alternatív energiaforrások témájában. A projekt célja az itthoni oktatási anyagok átdolgozása, fejlesztése, új tantárgy beindítása, publikációk közlése volt.

Felsőoktatás - Erasmus

A Budapesti Corvinus Egyetem átfogó stratégiájának fontos eleme a mobilitás. Az intézmény törekszik arra, hogy a kimenő és bejövő pályázókat egyaránt saját hallgatójának tekintse.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem mind a nemzetközi tudományos életben, mind a mobilitási projektek megvalósításában igen aktív. Kiemelt szerepe van a nemzetközi mobilitással foglalkozó munkatársak mobilitásának is.

A Budapesti Műszaki Főiskola jelentős oktatási és kutatási sikereket ért el a programnak köszönhetően, a hallgatói és oktatói mobilitás területén egyaránt. Kiemelendő a bejövő hallgatók önszerveződése.

forrás: EduPress



2009. május 05., kedd 08:56


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület