CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 20., hétfő, Bernat, Felicia napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Soproni Snassz  

Mit tehet az egyén azért hogy megakadályozza az emberiség önpusztítását?

Reklám te mosolygó hulla
( Rendkívüli könyvajánló)

Mit tehet az egyén azért hogy megakadályozza az emberiség önpusztítását? Egyetlen megoldást látok, mindenkinek el kell köteleznie magát magát. Ebben a felelõsségvállalásban Oliverio Toscani a Benetton reklámfotósa és mûvészeti vezetõje több fejjel kimagaslik a többiek közül. Toscani harcot indít a rózsaszín, hazug, semmítmondó, butító reklámok ellen. A könyvében sajátos eszközeivel  kíméletlenül és kendõzetlenül mai korunk égetõ kérdéseire irányítja a figyelmet. Ki ne ismerné Toscani 4x3 méteres Benetton óriásplakátjait, melyek a világ minden részén felkavarják a reklámvilág állóvízét. A reklámon keresztül küldött üzeneteivel sikeresen hívja fel az emberiség promlémáira a figyelmet, még olyan áron is, hogy napról napra növekszik az álszent bírálóinak a  tábora. Ahhoz hogy Toscanit megértsük, eseteg vitatkozni, vagy azonosulni tudjunk vele, egyszerüen muszáj a kezünkbe venni e remek olvasmányt, még akkor is ha arra a pár órára kikapcsoljuk a televíziókészülékünket.
Toscani szerint totális összefonódásban élünk a televízióval és  a reklámokkal. Életünket teljesen behálózzák a médiák. Naponta több órát töltünk a készülékek elõtt, gyermekeinkel együtt szinte oda vagyunk láncolva. A reklám behatol a tudatukba. Toscani rövid gondolatébresztõjével remélem azokban is kedvet ébresztek az olvasáshoz akik már észre sem vették hogy beléptünk a poszthumán korszakba. Olyan veszélyes korban élünk amelyben a TV társaságok tulajdonosai, irányítói politikai vezérekké válhatnak.
" Õk ellenõrzik a képet, vagyis a valóságot. A testünket és a szellemünket. Szelíd diktatúra, meggyõzõ, tudatküszöb alatti, amelyet nézettséget méricskélõ szakemberekkel manipulálnak. Ez a legrosszabb, nem lehet fellázadni ellene. Nincs börtön, nincs smasszer. A börtönrácsokat a képernyõ pótolja. A látszatélet egész egyszerûen a való élet helyébe lép. A legnagyobb ünnepek, a leghatalmasabb érzések virtuálissá lesznek. Az emberek közötti közvetlen kommunikáció, annak melegével, ünnepeivel, az érintkezés, a hangulat, a szeretet, a csábítás, mind-mind eltûnik egy hideg, elektronikus pszeudokommunikációban. Már elérkezett a science-fiktion kora, Huxley szép új világa.
Hamarosan az egész földkerekség a tévéreklám véráramlatába kerül. Technoszférában fogunk élni, ahol fölöslegessé vált testünket hatalmas  tévékészülékekhez és tapintókesztyükkel ellátott számítógépekhez kapcsolják. Nem hagyjuk el többé csodás elektronikus lakunkat, élõben követjük a világ eseményeit annélkül, hogy valaha is szembekerülnénk velük. Bármit megvásárolhatunk anélkül, hogy kilépnénk a szobánkból. Érzékelõ képernyõk, amelyek követni tudják pupilláink mozgását, regisztrálják és elõre kitalálják reagálásunkat és kívánságainkat, és szünet nélkül kínálgatnak mindent , ami szem szájnak ingere. Hála a kiberszex kombinációinak, megdughatunk egy virtuális, tizenkét ruganyos kebellel rendelkezõ Claudia Schiffert, és gombnyomásokkal juthatunk fel az extázis csúcsaira. Végre itt a boldogság! "
Jó olvasást!

Széna



1999. szeptember 20., hétfő 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület