A nászutas
Minőségtudatos ügyfélkapcsolat
Az ügyfélkapcsolat nagy és szerteágazó tudomány.
Ennek gyakorlati vetületeit bárki megtapasztalta, aki valaha is
intézményben
ügyét intézni próbálta. A mosolygós és segítőkész ügyintéző gyanút és
bizonytalanságot
kelt. Ilyenkor a következő esetek állnak fenn:
1. Szegény, ilyennek született és hiába tesz ellene.
2. A szolgáltatás díja a tegnapihoz képest a tízszeressére nőtt.
3. Ön mögött áll az ügyintéző szeretője.
4. Az ügyintézőnek új fogsora van és még nagyon szokatlan neki.
5. Több ügyfélszolgálati tréninget végigjárt, ízi-vérig
minőségtudatos
ügyfélkiszolgálásra törekedő egyénnel hozott össze a sors.
Nos ez utóbbiak azok, akik a szolgáltatási díjakba beépített
összegek
terhén évi több alkalommal tréningeznek, azért, hogy ügyfélbarátabbá
váljanak
Ők azok, akik már rápillantásra, csak úgy overből, tudják, hogy mely
ügyfél-kategóriába
tartozunk és a metakommunikációstól a panaszmegoldás kezeléséig minden
fejezet úgy pörög végig az agyukban, hogy akár megszólalásunk előtt
már
pontosan tudják, hogy mely fejezetek, mely pontjait kell a mi
esetünkben
alkalmazniuk. Majd alkalmazzák.
Távol álljon tőlem, hogy bárkiben is sanda gyanúját keltsem annak,
hogy a barátságos ügyintéző mind begyakorolt szerepet játszik. A
barátságos
ügyintézők száma amúgy igen korlátozott. Nos, ha az ügyfélszolgálati
tréninggel
foglalkozó cégek kapacitását elosztjuk az ügyfélszolgálatban dolgozók
számával,
az is kiderül, hogy miért. S hogy van eset, amelyre a legprofibbnak
tűnő
tréning sem tud felkészíteni, arra itt a példa.
Ügyfél, alig huszonévesnek látszó srác. Ügyintéző hangnem,
testtartás,
szemkontaktus révén azonnal megteremti az ügyfélbarát kommunikáció
minden
feltételét. Aztán az előadott probléma megoldása során derül ki, hogy
a
srác nem tudja határidőre szükséges okiratot produkálni.
- Tudja, - mondja - nászútra megyek. - Ki lehet tolni a határidőt?
Pörög, pörög az ügyintéző agya. Fejezetek és alpontok: kérdez,
érezteti
vele, hogy fontos, önként infót ad. Katt: ez esetben személyessé lehet
tenni a légkört.
- Természetesen - válaszolja, és bejön a személyes kapcsolatot
megkönnyítő
eszközök fejezet - természetesen, hiszen ilyen az életben többnyire
csak
egyszer fordul elő - mondja.
- Ugyan, már, ez a harmadik házasságom - legyint a srác. Az
ügyintéző
arcára a lehető legprofitlanabb módon ül ki, hogy a fenébe!; kettőnél
még
talán, de háromnál hogy legyen az ember eléggé minőségtudatos?
té
2000. szeptember 28., csütörtök 00:00