Sport |
Forma 1 - Belga
Nagydíj
A belgiumi verseny napja és hétágra süt a
nap,
sõt még a startnál sem töri össze az
autóját
a fél mezõny!
Kérem szépen, biztos, hogy Belgiumban vagyunk?!
Igaz, nem ilyen békésen kezdõdik a
hétvége:
az edzésen szépen fogynak az autók, fõleg
a
BAR csapat két pilótája nem szeretné, ha
szerelõik
unatkoznának. Szombat estére nem marad ép
autója
a csapatnak, a gyárból kell két gépet
hozniuk,
hogy részt tudjanak venni a versenyen.
A rajtnál a két Mercedes kakaskodik egy kicsit,
Couldhard
az agresszívebb, így õ az elsõ, Hakkinen a
második. A skót versenyzõ elõnye a 19.
körben
már olyan tetemes, hogy kerékcseréje után
is
az elsõ helyre tud visszaállni. Hakkinen is csak egy
kört
engedélyez Ralf Schumachernek a második helyen, hogy
aztán
visszaálljon a rendes kerékvágás.
A legtöbb versenyzõ kétszer cserél
kereket,
csak néhányan elégednek meg az egyszeri
kiállással
(Benetton, Williams és Villeneuve).
A verseny leggyorsabb körét Hakkinen autózza,
de
ez sem elég ahhoz, hogy megelõzze
csapattársát.
A 32. körben Irvine jön vissza a pályára
új
gumikkal és majdnem ütközik
csapattáersával,
Saloval. Néhány kicsúszástól
eltekintve
más érdemleges nem történik; hacsak nem az,
hogy
Villeneuve, akiaz eddigi 11 versenyen mindössze 306 kört
tudott
megtenni, most végre be tudja fejezni a versenyt!
A 44. kör után a kockás zászló
jelzi,
hogy itt a vége. Ugyanaz a csapat ujjonghat, mint két
hete,
csak most Couldhard arat rajt-cél gyõzelmet Hakkinen
és
Frentzen elõtt. Negyedik Irvine, Ralf Schumacher és Hill
elõtt. hakkinen nem igazán tûnik boldognak a
második
hellyel, õ arra számított, hogy a csapat
kötelezi
Couldhardot az elsõ hely átadására. Pedig
bánatra
semmi ok, hiszen így is átveszi a vezetést az
összetettben
Irvine elõtt.
Következik Monza, két hét múlva,
valószínûleg
már Michael Schumacherrel. Reméljük, izgalmasabb
verseny
elé nézünk, és az élen
autózók
sem azon fognak gondolkodni, hogy a közvetítés
során
a riporterek mit tudnak mondani.
| | |