CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 4., szombat, Mónika, Flórián napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

A bor szerepe a gasztronómiában című bormarketing konferencia második napja

A bor szerepe a gasztronómiában című bormarketing konferencia második napja
Kiadványoktól a termelők dicséretéig

Október 27-én az előzetesen meghirdetett program szerint 9 órai kezdettel Voleszák Zoltán, a Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi és vendéglátóipari Szakképző Iskola szaktanára Bor és vendégfogadás címmel, majd azt követően dr. Csizmazia András, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense Borok kínálása, az ételek és borok szakszerű párosítása címmel tartotta meg előadását a Bio-Sport Hotel Lővér konferenciatermében.

Horváthné Hoszpodár Katalin, a Tourinform Iroda vezetője bemutatta A tőkétől a pohárig, az ízek birodalmáig című bor és gasztronómiai ajánló kiadványt.
Mint a sajtótájékoztatón kiderült: a kiadvány megjelentetése közös akarat és együttműködés eredménye.
A felelős kiadó a három borvidék szakembereivel együtt állította össze a kiadvány anyagát. A közös és összehangolt nyomdai előkészítés és kivitelezés szintén a sikeres megvalósítás alapfeltétele volt. E közös munka eredménye egyformán öröm mindannyiunk számára.
A tartalmi részek összeállításánál arra törekedtek, hogy amennyire a kiadvány terjedelme engedi, teljes képet adjanak a három borvidék bor- és gasztronómiai kínálatáról.
A kiadvány alcíme - A tőkétől a pohárig, az ízek birodalmáig - ezt kívánja elővezetni.

A kiadvány tartalmát Horváthné Hoszpodár Katalin irodavezető ismertette.
Dr. Gimesi Szabolcs mint a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesületének elnöke, valamint Sopron Megyei Jogú Város polgármestere, kiadványi ajánlásként egyben arról az útkeresésről tesz említést, melyet a megjelentetés elő kíván segíteni.
A “Termelők dicsérete – A bornak lelke van“ bevezető rész mondanivalóját kiemelten fontosnak, mindenki számára megszívlelendőnek tartjuk, ezért nyomtatásban történő megjelentetését szorgalmaztuk.A három borvidékre leginkább jellemző vörös- és fehérborszőlő fajták leírását sommelier ételajánlat és szervírozási hőmérsékleti útmutató egészíti ki.
A borvidékenkénti termelői bemutatkozásokat maga a borvidékek történeti leírása vezeti be. A múlt felidézése mellett a jövőbeni tervek, fejlesztési elképzelések is körvonalazódnak.
A tájjellegű ételspecialitások sommelier bevezetőjét a három borvidék tájjellegű ételeinek ajánlata és a hozzá leginkább illő borok kínálata követi. Mindhárom borvidék ételsora - jeles szakemberek közreműködésével.
A termelői és a tájjellegű ételspecialitások bemutatásánál az volt az elsődleges szempont, hogy borvidékenként mindenki számára azonos esélyt teremtsünk. Ez a tartalmi részek felépítésénél éppúgy nyomon követhető, mint magának a kiadványnak formai megjelenésénél.
A kiadvány témaköreit más-más háttérszín, de azonos nyomat kíséri, ezt a megoldást a tartalmi részek megfelelő tagolása miatt választottuk. A háttérszíneknél a föld, a természet színeit kívántuk megjeleníteni úgy, hogy a színátmeneteknél a harmónia megmaradjon.
Mivel a kiadvány terjedelme nem tette lehetővé, hogy valamennyi arra érdemes gazda bemutatkozhasson, ezt az utolsó két oldalon táblázatos formában, elérhetőségük feltüntetése mellett kívántuk pótolni.
A borító domborzati térképén követhető az az utazás, amelyre a kiadvány invitál. A három borvidék ajánlott állomáshelyei külön kiemelést nyertek.
A kiadvány négy nyelven – magyar, német, szlovák, angol –, nyelvenként 3000 példányban jelent meg. A borító szerkesztett montázsképe alapján 500 darab plakát készült. A korlátozott példányszámban megjelent kiadvány elsősorban a borvidékek szakmai munkáját, direkt marketing tevékenységét segíti elő.

A rangos rendezvény a bemutatott kiadványban szereplő borosgazdák borkóstolóval egybekötött szakmai bemutatójával - borkóstolóval - folytatódott.

A továbbiakban rovatunkban folyamatosan közzéteszünk néhányat a konferencián elhangzott anyagokból.

szöveg és fotó Tóth Éva



2000. október 27., péntek 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület