A bor szerepe a gasztronómiában című bormarketing konferencia második napja
A bor szerepe a gasztronómiában című
bormarketing konferencia második napja
Kiadványoktól a termelők dicséretéig
Október 27-én az előzetesen meghirdetett program szerint 9 órai
kezdettel Voleszák Zoltán, a Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi és
vendéglátóipari Szakképző Iskola szaktanára Bor és
vendégfogadás címmel, majd azt
követően dr. Csizmazia András, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense
Borok kínálása, az ételek és borok szakszerű párosítása címmel
tartotta meg előadását a Bio-Sport Hotel Lővér
konferenciatermében.
Horváthné Hoszpodár Katalin, a Tourinform Iroda vezetője bemutatta
A tőkétől a pohárig, az ízek birodalmáig című bor és
gasztronómiai ajánló kiadványt.
Mint a sajtótájékoztatón kiderült: a kiadvány megjelentetése
közös
akarat és együttműködés eredménye.
A felelős kiadó a három borvidék szakembereivel együtt állította
össze a kiadvány anyagát. A közös és összehangolt nyomdai előkészítés
és kivitelezés szintén a sikeres megvalósítás alapfeltétele volt. E
közös munka eredménye egyformán öröm mindannyiunk számára.
A tartalmi részek összeállításánál arra törekedtek, hogy
amennyire
a kiadvány terjedelme engedi, teljes képet adjanak a három borvidék
bor- és gasztronómiai kínálatáról.
A kiadvány alcíme - A tőkétől a pohárig, az ízek birodalmáig -
ezt kívánja elővezetni.
A kiadvány tartalmát Horváthné Hoszpodár Katalin irodavezető
ismertette.
Dr. Gimesi Szabolcs mint a Magyar Szőlő- és Borvárosok
Egyesületének elnöke, valamint Sopron Megyei Jogú Város
polgármestere,
kiadványi ajánlásként egyben arról az útkeresésről tesz említést,
melyet a megjelentetés elő kíván segíteni.
A “Termelők dicsérete – A bornak lelke van“ bevezető rész
mondanivalóját kiemelten fontosnak, mindenki számára
megszívlelendőnek
tartjuk, ezért nyomtatásban történő megjelentetését szorgalmaztuk.A
három borvidékre leginkább
jellemző vörös- és fehérborszőlő fajták leírását sommelier
ételajánlat
és szervírozási hőmérsékleti útmutató egészíti ki.
A borvidékenkénti termelői bemutatkozásokat maga a borvidékek
történeti leírása vezeti be. A múlt felidézése mellett a jövőbeni
tervek, fejlesztési elképzelések is körvonalazódnak.
A tájjellegű ételspecialitások sommelier bevezetőjét a három
borvidék tájjellegű ételeinek ajánlata és a hozzá leginkább illő
borok
kínálata követi. Mindhárom borvidék ételsora - jeles szakemberek
közreműködésével.
A termelői és a tájjellegű ételspecialitások bemutatásánál az
volt
az elsődleges szempont, hogy borvidékenként mindenki számára azonos
esélyt teremtsünk. Ez a tartalmi részek felépítésénél éppúgy nyomon
követhető, mint magának a kiadványnak formai megjelenésénél.
A kiadvány témaköreit más-más háttérszín, de azonos nyomat
kíséri,
ezt a megoldást a tartalmi részek megfelelő tagolása miatt
választottuk. A háttérszíneknél a föld, a természet színeit kívántuk
megjeleníteni úgy, hogy a színátmeneteknél a harmónia megmaradjon.
Mivel a kiadvány terjedelme nem tette lehetővé, hogy valamennyi
arra érdemes gazda bemutatkozhasson, ezt az utolsó két oldalon
táblázatos formában, elérhetőségük feltüntetése mellett kívántuk
pótolni.
A borító domborzati térképén követhető az az utazás, amelyre a
kiadvány invitál. A három borvidék ajánlott állomáshelyei
külön kiemelést nyertek.
A kiadvány négy nyelven – magyar, német, szlovák, angol –,
nyelvenként 3000 példányban jelent meg. A borító szerkesztett
montázsképe alapján 500 darab plakát készült. A korlátozott
példányszámban megjelent kiadvány elsősorban a borvidékek szakmai
munkáját, direkt marketing tevékenységét segíti elő.
A rangos rendezvény a bemutatott kiadványban szereplő borosgazdák
borkóstolóval egybekötött szakmai bemutatójával - borkóstolóval -
folytatódott.
A továbbiakban rovatunkban folyamatosan közzéteszünk néhányat a
konferencián elhangzott anyagokból.
szöveg és fotó Tóth
Éva
2000. október 27., péntek 00:00
|