eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány
áll mögötte
Az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
Az I. Magyar Bormarketing Konferencia második napján a program szerinti
előadásokat követően dr. Magda Sándor egyetemi tanár főigazgató a konferencia
munkáját értékelve elmondta, hogy Magyarországon már az 1980-as évek közepétől
- a magyar agrárgazdaság válságának érzékelésével - illetve azt követően
a rendszerváltozás következményeként felborult, majd új szerkezetűvé alakult
át a magyar agrárszerkezet.
A különböző ágazatok továbbfejlesztésének lehetőségeire maga a felsőoktatás
kell, hogy válaszoljon, mert bármely szakterületen eredményt csak úgy lehet
elérni, ha tudomány áll mögötte.
- A konferencia előadásai a részvevőket arról győzték meg, hogy az az
út, amelyet nem terveznek meg előbb utóbb kátyússá válik, az az épület,
amelyet nem szilárd alapokra helyeznek megbillen, az a tevékenység - szőlészet,
borászat, mely nem az alapjaitól építkezik, nem képvisel igazi értéket-
jegyezte meg szemléletesen az előadó.
A borban rejlő értéket a terület kiválasztása, a fajta megválasztása,
a talaj megválasztása, a tájkörzet, a telepítéstechnológia, a növényvédelem
együtt adja meg
|
A "borszépségverseny" nyertes palackja
|
Dr. Magda Sándor zárszavában javasolta, hogy a jövőben a plenáris ülések
három - az ágazat helyzetét pontosan meghatározó - témakörrel foglalkozzanak:
szőlészettel, borászattal és marketinggel.
Ne csak arról essék szó, ami rossz - fejtette ki dr. Magda Sándor,
hanem arról, hogy mit lehet és kell tenni azért, hogy jobb legyen. Az Európai
Unió és a hazai piac mellett kevés szó esett a globalizációról, pedig tudomásul
kell venni, hogy csak globális piac létezik.
A konferencia akkor érte el célját, ha sikerült rávilágítania a mélységben
rejlő problémákra, ugyanakkor a konferencia anyagát egy kiadványban is
meg kell jeleníteni- javasolta dr. Magda Sándor..
Dr. Magda Sándor zárszavát követően Rigler Zsolt az R-Marketing Bt.
ügyvezetője kihirdette a "borszépségverseny" győztesét. Az I. Magyar Bormarketing
Konferencia szervező bizottsága a Németh Pince 1998-évi Chardonnay palackját
a legesztétikusabb palack címmel tüntette ki.
|
Kis József, dr. Urbán András, Virág Péter, Molnár Tibor
|
Ezt követően a részvevők fáklyás menetben vonultak a Hotel Wollner boros
pincéjébe, ahol a Széchenyi István Gimnázium négy tagjából alakult kamaracsoport
rövid borversek és bordalokból álló műsora után EU-Bortrezor avatására
került sor.
Kis József tulajdonos és Virág Péter a Phare Iroda igazgató helyettese
és dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkárának, köszöntő
beszédét követően a részvevők a IV. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny díjazott
borait egyenként helyezték el a bortrezorba.
Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke szerint Magyarország EU-ba való belépéskor fogják majd
az EU-trezort egy ünnepség keretében megnyitni.
té
2000. december 10., vasárnap 20:18
|