Útkorszerűsítési munkák a nyolcvanötösön
Túl vannak az építők a
negyedik szakaszon
Útkorszerűsítési munkák a nyolcvanötösön
Az ember – mint tudjuk – elsősorban saját sorsán
méri a világ változásait, ami természetesen nem jelenti azt, hogy nem figyel
oda, nem örül az olyan változásoknak, mint amilyenek még a múlt században
történtek. Mindkettő a világhoz csatlakoztat egy utat, mindkettővel jobb
lett az ország, a megye, Sopron vendéghívó ereje.
Szerencsére a hazai úthálózat fejlesztése, fejújítása
általában nem csak az utakról szól; ha nem vagy egy hullámhosszon valakivel,
nem tudsz csatlakozni a világhoz, ugrik az egész. Sok minden kapcsolódik
egy ilyen beruházáshoz, így volt ez karácsony előtt is, december 21-én,
amikor átadták a forgalomnak a korszerűsített 85. számú főút Kapuvár és
Pereszteg közti 20,7 kilométeres szakaszát, amelynek költségei négymilliárd-hétszázhuszonkilencezer
forintot tettek ki. Az ünnepséget Fertőszentmiklóson tartották, egészen
pontosan a régi út és a községet elkerülő új útszakasz kereszteződésben,
és bizony egy igen szerencsés ötlet kezd megvalósulni a munkákkal, még
akkor is, ha a kormányzat útkorszerűsítési és útépítési munkáival szemben
sokan vannak értetlenek és közömbösek.
E sorok nem akarnak mást, mint hogy az utódokat
emlékeztessék arra, hogy a megyei közútkezelő kht. koordinálásával és felügyeletével
– az igazgató Szirányi Ákos – határidő előtt készült el a felújítás, az
ünnepségen Manninger Jenő, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium politikai
államtitkára, valamint Ivanics Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke is részt
vett, átadták az új szakaszt, szóltak mindarról, ami az út használóit,
illetve a környező települések lakóit érinthetik. Való igaz, a megye országgyűlési
képviselői sokat tettek azért, hogy az úttal a térség települései között
javuljon az infrastruktúra-ellátottság, hogy kapcsolat legyen az Unióval
Sopronnál és Kópházánál, Ausztrián keresztül. Az öt szakaszra tervezett
korszerűsítés – Kapuvártól Nagycenkig – a Fertőszentmiklóst elkerülő rész
kivételével a meglévő nyomvonalon történt, a biztonság érdekében lassító
és forgalomcsillapító szigeteket, buszöblöket, csomópontokat építettek,
a munkákra jutott pénz a kormánytól és a Phare-programból. A Peresztegtől
Nagycenkig tartó szakasz (4,9 kilométer) most következik.
NyK
2001. január 04., csütörtök 11:28
|