CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. március 29., péntek, Aguszta napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Szinte hihetetlen  

Egy közvélemény-kutatás eredménye

Mi európaiak így nézünk ki

53%-a az európaiaknak beszél egy második nyelvet; 26%-uk harmadik nyelvet is ismer. Az angol magasan a legnépszerűbb második nyelv.

A fiatalok nagy hányada Németországban, Franciaországban és Angliában országuk polgárának nevezi magát szívesebben, míg az olaszoknál a fiatalok 40%-a szívesebben nevezi önmagát európainak.

1999-ben az EU-ban élő 21 és 35 év közöttiek kevesebb, mint 2%-a dolgozott más EU-országban.

Az angolok évente átlagban 109 alkalommal érintkeznek szexuálisan, míg a németek 97, a hollandok 90 alkalommal, de az oroszok 122 és a franciák 121 légyottot neveztek meg.

Az EU-ban élő fiatalok és az azon kívüliek közti különbség jelentősen csökkent, mivel a technikai és műveltségi feltételek a kívülállók számára is adottak, és ez a lehetőségeket megteremti az azzal élni kívánók számára.

Az Internet-használók főbb adatai Európában: (az első szám a használók számát, míg a második a havonta percben kifejezett használati időt mutatja). Anglia: 32,5%, 36,7 perc. Dánia: 28,3%, 45 perc. Franciaország: 27,8%, 45,9 perc. Németország: 33,4%, 70,4 perc. Spanyolország: 38,8%, 66,7 perc.

A lengyelek 70%-a szeretne csatlakozni az EU-hoz, 60%-uk határok nélküli Európában kíván élni, 96%-uk nem szándékozik részt vállalni a politikai életben.

A fiatal (21 és 35 év közötti) európaiak 30%-a támogatja a nyitott piacokat és a szabad kereskedelmet, de közel annyian ellenzik is azt.

Az olaszok több, mint harmada támogatja a globalizációt - őket a németek követik. A franciák és az angolok támogatják azt legkevésbé.

Angliában úgy gondolják, hogy a globalizáció növelni fogja az üzletkötések gyorsaságát és hatékonyságát. A franciák is úgy látják, hogy a gazdaság élvezni fogja a technológiai fejlődés előnyét.

Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Angliában a globalizáció ellenzőinek az a legfőbb indoka, hogy a nemzeti függetlenség veszít jelenlegi értékéből, és túl nagy hatalom kerül néhány globális konzorcium kezébe.

A jelenlegi 21 és 35 év közöttiek, valamint szüleik generációja közötti legfőbb különbségek jellemzői: mindegyik országban a jelentős technológiai fejlődés jelenti a legfőbb különbséget, amit a családban végbemenő változás követ. Érdekes, hogy a bűnügyek, a kábítószerek és a szexuális szokásokban bekövetkező változások csak 10%-ban nevezettek problémaként. A mobilitásban, tanulásban és a vallások gyakorlásának viszonylatában nyilvánvaló a változás, de ez jelenti a legkevesebb különbséget a generációk között.

A TIME magazin 2001. április 2-i száma alapján



Tvordy György

2001. április 03., kedd 12:06


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület