Remek boxtaktikával nyert a Williams pilótája
Az idõmérõn Michael Schumacher lett az elsõ,
mögötte Ralf Schumacher, majd Coulthard végzett.
A rajtnál Barichello indult a legjobban: megelõzte Trullit,
majd Coulthardot is. Nemsokára utolérte a Schumacher fiúkat,
és Ralfot ostromolta. De egy rossz elõzési kísérlet
miatt megpördült, és csak a 14. helyre tudott visszaállni.
Michael próbált elszakadni a mezõnytõl, de Ralf
nem engedte. Barichello Montoyát próbálta megelõzni,
de Montoya a falnak ütközött, és Barichello sem tudta
már elkerülni a célegyenes elején lévõ
betonfalat...
Ekkor bejött a Safety Car és egyberázta a mezõnyt.
Miután kiment, Coulthard a harmadik helyrõl a boxba hajtott..
Õt Michael Schumacher követte a boxutcában. Egy pár
körrel később Ralf Schumacher is kiment kereket cserélni,
de a testvére elé tért vissza. Häkkinen ekkor
már a harmadik helyen autózott, amit a boxlátogatása
után is meg tudott tartani. Nem sokkal ezután Coulthard motorja
felmondta a szolgálatot, és feladni kényszerült
a futamot. Leintették a futamot, és Ralf Schumacher megszerezte
élete második gyõzelmét.
Kanadai Nagydíj, a verseny végeredménye:
1. R. SCHUMACHER (BMW-Williams) 1:34'31"522
2. M. SCHUMACHER (Ferrari) +20"235
3. M. HAKKINEN (McLaren-Mercedes) +40"672
4. K. RAIKKÖNEN (Sauber-Petronas) +1'08"115
5. J. ALESI (Prost-Acer) +1'10"435
6. P. DE LA ROSA (Jaguar-Cosworth) +1 kör
7. R. ZONTA (Jordan-Honda) +1 kör
8. L. BURTI (Prost-Acer) +1 kör
9. T. MARQUES (European Minardi) +3 kör
10. J. VERSTAPPEN (Arrows-Asiatech) +4 kör (kiesett)
11. J. TRULLI (Jordan-Honda) +6 kör (kiesett)
David Coulthard elmondta, miért akadtak gondjai autója
irányíthatóságával a Kanadai Nagydíjon.
A skót az elsõ felfüggesztés egyik csavarját
találta a pilótafülkében a felvezetõ körben.
"Mikor a rajtrács felé közeledtem a melegítõ
körben, a lábamhoz nyúltam, és egy csavart találtam
az elsõ felfüggesztésbõl. Beszéltem a
srácokkal a boxutcában, és felajánlották,
hogy ne induljak el. Azt mondtam nekik, jobb lesz, ha rajthoz állok,
és megpróbálok pontokat szerezni. Nem volt megfelelõ
az autó egyensúlya, ezért nehezen tudtam vezetni,
mégis képes lettem volna a dobogón végezni.
Csakhogy a motor elszállt."
Éger István
2001. jĂşnius 12., kedd 13:32