CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 18., szombat, Erik, Alexandra napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

A nürburgringi eső Schumachernek kedvezett

A nürburgringi eső Schumachernek kedvezett

A nürburgringi eső Schumachernek kedvezett

2000.05.21.

Már a nagydíj kezdésekor lógott az eső lába a nürburgringi pálya fölött, így eseménydús versenyre számíthattunk. A startot Häkkinen kapta el a legjobban, aki 3. helyéről az első helyre tört, közben M. Schumacher megelőzte Coulthardot. Barrichello megtartotta 4. helyét, Villeneuve R. Schumachert megelőzve feljött az ötödik helyre. Jarno Trulli már az első körben kiesett a pontszerző hatodik helyéről. De a sors a Jordan csapatot tovább sújtotta: Frentzen a harmadik körben motorhiba miatt kiesett. Így a Jordan csapat e versenyen pont nélkül térhetett haza.

Szép lassan megeredt az eső, és ez az esőlovag M. Schumachernek kedvezett, aki egyre közelebb került Häkkinenhez, majd meg is előzte őt, és így átvette a vezetést. Gyakorlatilag az eső kezdete és az első kerékcsere közti időben alapozta meg győzelmét Schumacher, hiszen - bár a kerékcserék idején többször változott a sorrend - az ekkor megszerzett előnye maradt meg végig. Hátrébb Barrichello megelőzte Coulthardot, még hátrébb pedig Fisichella a hetedik helyről előre rukkolt kettőt.

Ekkor Schumacher már annyival vezetett, hogy gond nélkül a kerékcsere után az első helyre hajtott vissza, mögötte Häkkinen, Coulthard és Barrichello. Fisichella tovább csillogtatta tehetségét, a csuromvizes pályán De La Rosával csatázott a 4. helyért, több kanyaron át egymás mellett autóztak, végül az olasz külső íven előzte meg az arrowsost. A másik arrowsos, Verstappen viszont jobban teljesített, hiszen őt Barichello csak hatalmas kínlódások árán tudta otthagyni.

Verstappen folytatta a veszekedést, Irvine-t tartotta fel, majd mikor Irvine előzni próbált, a két kocsi összeért. Irvine kicsúszott, a mögöttük érkező Ralf Schumachernek túl gyorsan kellett volna kikerülnie Irvine-t, így ő is megcsúszott és perdült egyet. Ezután viszont Verstappen a saját kocsiját is összetörte.

Schumacher másodszor is kiment a szükséges kerékcserére, de előnye nem volt elég ahhoz, hogy Häkkinen elé térjen vissza. Häkkinen tehát a második kerékcseréje után is hátulról nézte Schumachert, s a nagyok közül egyedül Barrichello kínlódott, méghozzá De La Rosa mögött. Aztán a spanyol pilóta is kiment új kerékcserére, ezzel helyre is állt a rend.

A Bar-Honda csapat a Jordanek sorsára jutott, hiszen Villneuve és Zonta kocsija felmondta a szolgálatot. Herbert és Wurz autója a célegyenes bejáratánál a kanyarban összeért, a keringőt mindkét pilóta a kavicságyon fejezte be.

Az utolsó körökben Schumacher győzelme már szinte biztos volt, hiszen még a harmadik helyen autózó Coulthardot is lekörözte... Fisichella elcsípte az 5. helyet, és megszerezte idei első pontját Pedro De La Rosa és az Arrows-istálló is.

Az Európa Nagydíj végeredménye

1. M. Schumacher Ferrari 1:42:0.307 179.540

2. Häkkinen McLaren +13.821 179.136

3. Coulthard McLaren +1 kör 176.645

4. Barrichello Ferrari +1 kör 176.600

5. Fisichella Benetton +1 kör 176.249

6. De La Rosa Arrows +1 kör 175.797

7. Diniz Sauber +2 kör 173.292

8. Mazzacane Minardi +2 kör 172.924

9. Alesi Prost +2 kör 171.495

10. Button Williams +5 kör 173.737

11. Herbert Jaguar +6 kör 173.918

12. Wurz Benetton +6 kör 173.826

Kiesett Zonta BAR +16 kör 172.385

Kiesett Gene Minardi +20 kör 172.186

Kiesett Villeneuve BAR +21 kör 175.608

Kiesett Irvine Jaguar +38 kör 176.650

Kiesett Verstappen Arrows +38 kör 176.642

Kiesett R. Schumacher Williams +38 kör 176.615

Kiesett Salo Sauber +40 kör 176.079

Kiesett Frentzen Jordan +65 kör 182.168

Kiesett Trulli Jordan +67 kör 0.000

A VB állása 6 futam után:

Versenyzők:
1. M. Schumacher - 46 pont
2. Häkkinen - 28 pont
3. Coulthard - 24 pont
4. Barrichello - 16 pont
5. R. Schumacher - 12 pont
6. Fisichella - 10 pont
7. Villeneuve - 5 pont
7. Frentzen - 5 pont
9. Trulli - 4 pont
10. Button - 3 pont
11. Zonta - 1 pont
11. Salo - 1 pont
11. de la Rosa - 1 pont

Konstruktőrök:
1. Ferrari - 62 pont
2. McLaren-Mercedes - 52 p.
3. BMW-Williams - 15 pont
4. Benetton-Playlife - 10 pont
5. Jordan-Mugen - 9 po
nt
6. BAR-Honda - 6 pont
7. Sauber-Petronas - 1 pont
7. Arrows-Supertec - 1 pont


 

 



2000. május 28., vasárnap 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület