CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 27., pĂ©ntek, János napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

16. Magyar Nagydíj - Hungaroring 2001.

A millenniumi rendezvénysorozat utolsó napjaiban Budapest egy másik rendezvény kapcsán is a figyelem középpontjába került. A 2001. augusztus 17-től 19-ig tartó Forma1-es futamra sokkal több néző látogatott ki, mint az előző években, köszönhetően annak, hogy Michael Schumacher az idei világbajnokság befejezése előtt négy versennyel itt megszerezhette negyedik világbajnoki címét, beállítva ezzel Alain Prost rekordját.

A Kisalföld szerint Michael Schumacher matematikailag világbajnok lehet, ha:

  • megnyeri a futamot
  • második helyen ér célba, Coulthard nem lesz dobogós és Ralf Schumacher nem nyeri meg a versenyt
  • harmadik helyezést ér el, Coulthard az ötödik helyezésnél rosszabb eredményt ér el, valamint Ralf és Barichello nem lesz első
  • negyedik lesz, Coulthard pont nélkül végez, Ralf öccse a harmadik helynél nem ér el jobb eredményt és Barichello nem lesz első
A péntek reggeli bemelegítő edzésen D. Coulthard kipróbálhatta a pálya egyik újítását, a "fekvő rendőrnek" becézett rázókősort. Ennek köszönhetően a McLaren-Mercedes alja darabokra szakadt. Ezután döntöttek úgy a szervezők, hogy a bordák magasságát csökkenteni kell.
A szombati időmérő edzés eredménye a papírforma szerint alakult, Michael Schumacher toronymagasan megelőzve a többi versenyzőt megszerezte az első rajtkockát.
Augusztus 19-én, vasárnap, a 41 fokos aszfalton felsorakozott első hat versenyző sorrendje: M. Schumacher, D. Coulthard, R. Barichello, R. Schumacher, J. Trulli, M. Hakkinen.
A rajt különösebb izgalmak nélkül zajlott le, Barichello jó ütemben indulva megelőzte Coulthardot, és a 13. helyről induló Irvine az első kanyarban kicsúszott.
A tizedik körig M. Schumacher nem tudott elszakadni az őt követőktől, ekkor viszont egy ritmusváltással pár kör alatt Coulthardhoz viszonyítva 13 másodpercre növelte előnyét.
A 27. körben a vezető hármasból M. Schumacher kezdte meg a kerékcserét 8,4 mp-es idővel, majd pár körrel később Barichello követte. David Coulthard is a kétkiállásos boxtaktikát választotta, így a következő körben ő is kiállt gumicserére, és egy jó idővel sikerült Barichello elé visszaérkeznie.
A 37. körben Button a célegyenes bejáratánál megpördült és a rajtrácson állt meg, de az autót gyorsan sikerült az ideális ív közeléből elvontatni, így nem kellett a biztonsági autót beküldeni.
A második boxkiállás eredményeként Barichellonak sikerült Coulthardot visszaelőznie és az első három autó sorrendje a verseny végéig már nem is változott. A negyedik helyért R. Schumacher és Hakkinen között folyó harcban ez utóbbi autója túl sok üzemanyagot használt el, így a 71. körben, hat körrel a verseny vége előtt kénytelen volt kiállni üzemanyagért. Ezzel elvesztette esélyét, hogy a negyedik helyet megszerezhesse.
M. Schumacher az utolsó köröket visszafogott tempóban tette meg, kímélve az autót, így csupán három másodperces előnnyel nyerte meg a futamot, beállítva ezzel Ayrton Senna rekordját, aki szintén háromszor nyert a Hungaroringen.
Így Michael  Schumacher függetlenül a további versenyek eredményétől megszerezte negyedik világbajnoki címét, és Barichello második helyezésének köszönhetően már a Ferrari csapat is világbajnok lett.

A futam végeredménye:
 
1. Michael Schumacher
1:41:49.675
180.344 km/h
2. Rubens Barichello
+3.363
 
3. David Coulthard
+3.940
 
4. Ralf Schumacher
+49.687
 
5. Mika Hakkinen
+1:10.293
 
6. Nick Heidfeld
+ 1 kör
 

 

A világbajnokság állása 13 futam után:
 

1. Michael Schumacher
94 pont
2. David Coulthard
51 pont
3. Rubens Barichello
46 pont
4. Ralf Schumacher
44 pont
5. Mika Hakkinen
21 pont
6. Juan Pablo Montoya
15 pont

A konstruktőri világbajnokság állása 13 futam után:
 

1. Ferrari
140 pont
2. McLaren-Mercedes
72 pont
3. Williams-BMW
59 pont
4. Sauber-Petronas
20 pont
5. BAR-Honda
16 pont
6. Jordan-Honda
15 pont

Tóth Zsombor



2001. augusztus 20., hétfő 23:52


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület