16. Magyar Nagydíj - Hungaroring
2001.
A millenniumi rendezvénysorozat utolsó napjaiban Budapest egy másik
rendezvény kapcsán is a figyelem középpontjába került. A 2001. augusztus
17-től 19-ig tartó Forma1-es futamra sokkal több néző látogatott
ki, mint az előző években, köszönhetően annak, hogy Michael Schumacher az
idei világbajnokság befejezése előtt négy versennyel itt megszerezhette
negyedik világbajnoki címét, beállítva ezzel Alain Prost rekordját.
A Kisalföld szerint Michael Schumacher matematikailag világbajnok lehet, ha:
-
megnyeri a futamot
-
második helyen ér célba, Coulthard nem lesz dobogós és Ralf Schumacher
nem nyeri meg a versenyt
-
harmadik helyezést ér el, Coulthard az ötödik helyezésnél rosszabb eredményt
ér el, valamint Ralf és Barichello nem lesz első
-
negyedik lesz, Coulthard pont nélkül végez, Ralf öccse a harmadik helynél
nem ér el jobb eredményt és Barichello nem lesz első
A péntek reggeli bemelegítő edzésen D. Coulthard kipróbálhatta a pálya
egyik újítását, a "fekvő rendőrnek" becézett rázókősort. Ennek köszönhetően
a McLaren-Mercedes alja darabokra szakadt. Ezután döntöttek úgy a szervezők,
hogy a bordák magasságát csökkenteni kell.
A szombati időmérő edzés eredménye a papírforma szerint alakult, Michael
Schumacher toronymagasan megelőzve a többi versenyzőt megszerezte az első
rajtkockát.
Augusztus 19-én, vasárnap, a 41 fokos aszfalton felsorakozott első
hat versenyző sorrendje: M. Schumacher, D. Coulthard, R. Barichello, R.
Schumacher, J. Trulli, M. Hakkinen.
A rajt különösebb izgalmak nélkül zajlott le, Barichello jó ütemben
indulva megelőzte Coulthardot, és a 13. helyről induló Irvine az első kanyarban
kicsúszott.
A tizedik körig M. Schumacher nem tudott elszakadni az őt követőktől,
ekkor viszont egy ritmusváltással pár kör alatt Coulthardhoz viszonyítva
13 másodpercre növelte előnyét.
A 27. körben a vezető hármasból M. Schumacher kezdte meg a kerékcserét
8,4 mp-es idővel, majd pár körrel később Barichello követte. David Coulthard
is a kétkiállásos boxtaktikát választotta, így a következő körben ő is
kiállt gumicserére, és egy jó idővel sikerült Barichello elé visszaérkeznie.
A 37. körben Button a célegyenes bejáratánál megpördült és a rajtrácson
állt meg, de az autót gyorsan sikerült az ideális ív közeléből elvontatni,
így nem kellett a biztonsági autót beküldeni.
A második boxkiállás eredményeként Barichellonak sikerült Coulthardot visszaelőznie
és az első három autó sorrendje a verseny végéig már nem is változott.
A negyedik helyért R. Schumacher és Hakkinen között folyó harcban ez utóbbi
autója túl sok üzemanyagot használt el, így a 71. körben, hat körrel a
verseny vége előtt kénytelen volt kiállni üzemanyagért. Ezzel elvesztette
esélyét, hogy a negyedik helyet megszerezhesse.
M. Schumacher az utolsó köröket visszafogott tempóban tette meg, kímélve
az autót, így csupán három másodperces előnnyel nyerte meg a futamot, beállítva
ezzel Ayrton Senna rekordját, aki szintén háromszor nyert a Hungaroringen.
Így Michael Schumacher függetlenül a további versenyek eredményétől
megszerezte negyedik világbajnoki címét, és Barichello második helyezésének
köszönhetően már a Ferrari csapat is világbajnok lett.
A futam végeredménye:
1. |
Michael Schumacher |
1:41:49.675
|
180.344 km/h |
2. |
Rubens Barichello |
+3.363
|
|
3. |
David Coulthard |
+3.940
|
|
4. |
Ralf Schumacher |
+49.687
|
|
5. |
Mika Hakkinen |
+1:10.293
|
|
6. |
Nick Heidfeld |
+ 1 kör
|
|
A világbajnokság állása 13 futam után:
1. |
Michael Schumacher |
94 pont
|
2. |
David Coulthard |
51 pont
|
3. |
Rubens Barichello |
46 pont
|
4. |
Ralf Schumacher |
44 pont
|
5. |
Mika Hakkinen |
21 pont
|
6. |
Juan Pablo Montoya |
15 pont
|
A konstruktőri világbajnokság állása 13 futam után:
1. |
Ferrari |
140 pont
|
2. |
McLaren-Mercedes |
72 pont
|
3. |
Williams-BMW |
59 pont
|
4. |
Sauber-Petronas |
20 pont
|
5. |
BAR-Honda |
16 pont
|
6. |
Jordan-Honda |
15 pont
|
Tóth Zsombor
2001. augusztus 20., hétfő 23:52
|