Belga Nagydíj - Spa-Francorchamps
Az esővel tarkított szombati időmérő edzésen az utolsó pillanatokban
dőlt el, hogy ki indulhat az első rajtkockáról. A nedves pálya miatt csak
fél órával az edzés megkezdése után merészkedett ki az első versenyző.
Az esőgumikkal felszerelt autók közül senki sem tudta megközelíteni a pályarekordot,
ennek ellenére az utolsó percekig M. Schumacher vezetett. Ekkor azonban
a Williams-BMW csapat még időben váltott száraz gumikra az utolsó körre,
így Montoya és R. Schumacher szerezte meg az első két rajtkockát.
A futam előtt már száraz pályán foglalhatták el helyüket a versenyzők
a rajtrácson. Az első hat helyről Montoya, R. Schumacher, M. Schumacher,
Frentzen, Barichello és Villeneuve rajtolhatott. A rajt előtti pillanatokban
Frentzen felemelt kézzel jelezte, hogy gond van az autójával, így az új
szabály szerint újra kezdődhetett a rajt procedúra.

A második rajt előtti felvezető kört Montoya tette emlékezetessé, az
első rajtkockáról nem indult el az autója, így elvesztette az időmérő edzésen
megszerzett első helyét, és csak a mezőny végéről kezdhette meg a pontokért
folyó küzdelmet.
A második, sikeres rajt után M. Schumacher már az első kör kezdetén
megelőzte öccsét, R. Schumachert. Az ötödik körben az idei versenysorozat
talán legnagyobb balesete következett be, Burti összeakadva Irvine autójával
elvesztette az első terelőszárnyát, és az autója irányíthatatlanná válva
250 km/h sebességgel csapódott a gumifalba.

A leállított verseny hosszú percekig tartó szünetében Burti autóját
sikerült kiszabadítani a gumifal alól, majd a pilótát elszállították a
versenypálya kórházába.
A Burtiról érkező megnyugtató hírek után harmadszor rajtolt a mezőny,
a felvezető kör előtt viszont R. Schumacher autója maradt a rajtrácson,
így ő is csak a mezőny végéről kezdhette újra a versenyt. Meglepetésként
Fisichella megelőzte Häkkinent, és M. Schumacher után a második helyen
autózott hosszú körökön át.
Húsz körrel a verseny vége előtt az ötödik helyen autózó Barichello
a magas rázókövön elvesztette első légterelőjét, de sikerült bevinnie autóját
a boxba. Az új légterelővel a brazil versenyző már csak a kilencedik helyre
tudott visszajönni, és ezzel jelentősen megcsappant pontszerzési esélye.
A versenyt meggyőző fölénnyel a már négyszeres világbajnok M. Schumacher
nyerte Coulthard és Fisichella előtt, 52 futamgyőzelmével új rekordot felállítva
az örök ranglistán.

A futam végeredménye:
1. |
Michael Schumacher |
1:08:05.002
|
221.050 km/h |
2. |
David Coulthard |
+10.098
|
|
3. |
Giancarlo Fisichella |
+27.742
|
|
4. |
Mika Häkkinen |
+36.087
|
|
5. |
Rubens Barichello |
+54.521
|
|
6. |
Jean Alesi |
+ 59.684
|
|
A világbajnokság állása 14 futam után:
1. |
Michael Schumacher |
104 pont
|
2. |
David Coulthard |
57 pont
|
3. |
Rubens Barichello |
48 pont
|
4. |
Ralf Schumacher |
44 pont
|
5. |
Mika Häkkinen |
24 pont
|
6. |
Juan Pablo Montoya |
15 pont
|
A konstruktőri világbajnokság állása 13 futam után:
1. |
Ferrari |
152 pont
|
2. |
McLaren-Mercedes |
81 pont
|
3. |
Williams-BMW |
59 pont
|
4. |
Sauber-Petronas |
20 pont
|
5. |
BAR-Honda |
16 pont
|
6. |
Jordan-Honda |
16 pont
|

Tóth Zsombor
2001. szeptember 03., hĂŠtfĹ 21:18
|