CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 5., vasárnap, Györgyi napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Belga Nagydíj - Spa-Francorchamps

Az esővel tarkított szombati időmérő edzésen az utolsó pillanatokban dőlt el, hogy ki indulhat az első rajtkockáról. A nedves pálya miatt csak fél órával az edzés megkezdése után merészkedett ki az első versenyző. Az esőgumikkal felszerelt autók közül senki sem tudta megközelíteni a pályarekordot, ennek ellenére az utolsó percekig M. Schumacher vezetett.  Ekkor azonban a Williams-BMW csapat még időben váltott száraz gumikra az utolsó körre, így Montoya és R. Schumacher szerezte meg az első két rajtkockát.

A futam előtt már száraz pályán foglalhatták el helyüket a versenyzők a rajtrácson. Az első hat helyről Montoya, R. Schumacher, M. Schumacher, Frentzen, Barichello és Villeneuve rajtolhatott. A rajt előtti pillanatokban Frentzen felemelt kézzel jelezte, hogy gond van az autójával, így az új szabály szerint újra kezdődhetett a rajt procedúra.

A második rajt előtti felvezető kört Montoya tette emlékezetessé, az első rajtkockáról nem indult el az autója, így elvesztette az időmérő edzésen megszerzett első helyét, és csak a mezőny végéről kezdhette meg a pontokért folyó küzdelmet.
A második, sikeres rajt után M. Schumacher már az első kör kezdetén megelőzte öccsét, R. Schumachert.  Az ötödik körben az idei versenysorozat talán legnagyobb balesete következett be, Burti összeakadva Irvine autójával elvesztette az első terelőszárnyát, és az autója irányíthatatlanná válva 250 km/h sebességgel csapódott a gumifalba.

A leállított verseny hosszú percekig tartó szünetében Burti autóját sikerült kiszabadítani a gumifal alól, majd a pilótát elszállították a versenypálya kórházába.

 A Burtiról érkező megnyugtató hírek után harmadszor rajtolt a mezőny, a felvezető kör előtt viszont R. Schumacher autója maradt a rajtrácson, így ő is csak a mezőny végéről kezdhette újra a versenyt. Meglepetésként Fisichella megelőzte Häkkinent, és M. Schumacher után a második helyen autózott hosszú körökön át.

Húsz körrel a verseny vége előtt az ötödik helyen autózó Barichello a magas rázókövön elvesztette első légterelőjét, de sikerült bevinnie autóját a boxba. Az új légterelővel a brazil versenyző már csak a kilencedik helyre tudott visszajönni, és ezzel jelentősen megcsappant pontszerzési esélye. A versenyt meggyőző fölénnyel a már négyszeres világbajnok M. Schumacher nyerte Coulthard és Fisichella előtt, 52 futamgyőzelmével új rekordot felállítva az örök ranglistán.

A futam végeredménye:
 

1. Michael Schumacher
1:08:05.002
221.050 km/h
2. David Coulthard
+10.098
 
3. Giancarlo Fisichella
+27.742
 
4. Mika Häkkinen
+36.087
 
5. Rubens Barichello
+54.521
 
6. Jean Alesi
+ 59.684
 

A világbajnokság állása 14 futam után:
 

1. Michael Schumacher
104 pont
2. David Coulthard
57 pont
3. Rubens Barichello
48 pont
4. Ralf Schumacher
44 pont
5. Mika Häkkinen
24 pont
6. Juan Pablo Montoya
15 pont

A konstruktőri világbajnokság állása 13 futam után:
 

1. Ferrari
152 pont
2. McLaren-Mercedes
81 pont
3. Williams-BMW
59 pont
4. Sauber-Petronas
20 pont
5. BAR-Honda
16 pont
6. Jordan-Honda
16 pont

Tóth Zsombor



2001. szeptember 03., hétfő 21:18


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület