CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

II. Magyarországi Bormarketing Konferencia

    Dr. Vonza András földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter részvételével kezdte meg kétnapos munkáját a II. Magyarországi Bormarketing Konferencia Sopronban.
    Magyarországon a 22 borvidéken és a többi bortermelő helyen élő száztízezer családban meghatározó bevételi forrást jelent a szőlőtermesztésből és bortermelésből származó árbevétel. Ugyanakkor hazánkban a szőlő és a bor kérdése mindig nemzeti ügy is volt- mondta a miniszter, hozzátéve, hogy a magyar embert mindig is - bármely mezőgazdasági terméknél többet jelentő - érzelmi viszony fűzte a szőlőhöz és a borhoz.

    A magyar borral kapcsolatosan egyértelmű, hogy a piacon csak az életképes termelők állhatják a versenyt, azok, akik az ágazat rendelkezésére álló nagyon gazdag tudáshalmazból a legtöbbet birtokolnak. Tapasztalat, részletekbe menő szakmai tudás, önfegyelem és mérsékletesség szükséges ahhoz, hogy a bortermelés területén érvényesíthető legyen a legfontosabb követelmény a minőség mindenekfölöttisége. Ezt a célt szolgálja a soproni bormarketing konferencia is.
    Hagyományossá válik immár Sopronban ez az igen fontos rendezvény, amely egy virtuális radírként törölheti ki a köztudatból azt a közmondást, amely szerint "a jó bornak nem kell cégér" - mondta ünnepi köszöntőjében dr. Gimesi Szabolcs Sopron város polgármestere, a Magyar Borvárosok Szövetségének elnöke. Nemes ügyet szolgálunk azzal, hogy a minőségi borok és a kulturált borfogyasztás ügyének képviseletével, amelyet sajátos önkormányzati eszközökkel is tudunk segíteni, jelentette ki dr. Gimesi Szabolcs, aki úgy vélte, hogy nem volt hiábavaló az a kezdeményezés, amely során Sopron felzárkózott a borkultúra ügyének elkötelezett települések sorába. A bormarketing konferencia pedig azon Sopron nevéhez kötődő kezdeményezések sorába illik az elhangzott információ és átadott tudásanyag révén ahhoz járul hozzá, hogy egyre fényesebben csillogjon a soproni bor a poharakban.
    A konferencia plenáris ülésekkel folytatódott. Dr. Totth Gedeon a FVM Agrármarketing Centrum Kht. ügyvezetője a közösségi marketing szerepe a borászatban témában tartott előadást, aki expozéjában utalt arra a borexport területén nem túl pozitív képre, amely úgy mennyiségi, mint értékbeni változását tekintve, az 1996-os szinten van. Az előadó többek között beszélt arról, hogy miként részesül a bor az AMC költségvetésében - régiós és központi - keretekből.; szó esett az ágazattal kapcsolatos megválaszolandó kérdésekről és a perspektívákat kínáló lehetséges válaszokról, amelyek között az egyik legfontosabb kérdés a borágazat többi támogatandó ágazatok között elfoglalt helye. Lehetőségként az előadó említette a stratégiai szövetségek kialakítását, amely révén a bor a piacon versenyerőre tehet szert.

Dr. Kosárka József volt magyar mexikói nagykövet, a Magyar Borakadémia tagja saját tapasztalatairól és diplomatai megbízatása teljesítésével párhuzamosan bordiplomáciai tevékenységéről számolt be, amelynek során a magyar bornak jó hírnevét és ismeretét juttatta el Mexikóba.
Magyarország és Svájc a bormarketing tükrében Dipl. Ing. Thomas Burkhalter az Öregbalgas Rt. igazgatója tartott előadást.

   Az online média a kereskedelemben címmel Halász Tibor az Internet-Sopron Egyesület alelnöke tartott előadást, aki többek között a Sopron város hivatalos honlapján fellelhető boros oldalak bemutatásával is illusztrálta előadását.

    A délutáni programok során sor került a Magyar Millenniumi Borok november 21-én zajlott versenyének eredményhirdetésére. A szervezők nevében Sárosi Miklós a Bormarketing Műhely Kht. igazgatója elmondta, hogy miután az országos és más borversenyeken általában a több éves szakmai borok viszik el a díjak nagy részét, és a fiatalabb borokra érdemtelenül fordítódik kevesebb figyelem, ezért úgy gondolták, hogy a minden páros évben megrendezett Páneurópai Vörösbor verseny mellett, a páratlan években a Bormarketing Konferenciához kapcsolódva az egy éves fehér- és vörösborok versenyét szervezik meg.

    Az arany- és ezüstérmes borok nevezőinek (2 Champion-díj, 3 Nagy Arany, 43 Arany, 24 Ezüst) díjainak átadása során a Nagy Aranyérmes borok és a Champion-díjas borok díjait a következő borok kapták:
 
 
 
Nagy Aranyérmes borok
Gere Attila  Cuvée  Kopár  Villány
 95,33
Neszmélyi Pinceszövetkezet  Olasz rizling Neszmély
  94
Síkhegy Kft.  Cabernet Sauvignon  Eger
 95

 
 
 
Champion-díjas borok
Nyakashegy Kft.  Chardonnay Budajenő
95
Sebestyén Kft.  Cabernet sauvignon barr. Szekszárd
96

Az idei többi helyezett és a nyertesek listáját hamarosan oldalainkon közreadjuk.

    Borkóstolóval folytatódott a program, amelyen a díjnyertes borok mellett bemutatkoztak a Csongrádi és a Tokaj-hegyaljai borvidékek is.
    A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia első napja a Nyugat-Magyarországi Egyetem Dionüsszosz Szakkolégiumának bemutatkozásával és A bor beszél belőlünk címmel a magyar borról - Viniczai Sándor borndinátor vezetésével - tartott kerekasztal beszélgetéssel zárult.

    A bormarketing konferencia kísérő programjai között a Nyugat-Magyarországi Egyetem hallgatóinak címketerveiből nyílt kiállításon a konferencia résztvevői a legjobb címketervre szavazhatnak, ugyanúgy, mint az ezzel párhuzamosan zajló borospalack szépségversenyen a legszebb borospalackot juttathatják díjhoz.

***

    A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia első napján dr. Vonza András földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, Gönczi Tibor és Dr. Totth Gedeon az FVM-AMC ügyvezetője tartott sajtótájékoztatót.

    Dr. Vonza András miniszter a konferencia nyitó beszédében is elhangzottakhoz hasonlóan elmondta, hogy a bortermelés nemzeti ügynek tekinthető. Ma Magyarországon a százezer hektárnyi terület megműveléséhez szükséges kézi munka nyolcmillió hektárnyi gabonatermő területe megművelésével egyenértékű. Az idei szőlőtermésnek meg kell találni a piacon való biztos elhelyezését. 3, 5 millió hektoliteres borfogyasztás mellett egymillió hektoliter kerülhet exportra, ezeknek az exportpiacoknak a megtartása és a bővítése nagyon fontos feladat. Dr. Vonza András azt is elmondta, hogy a minisztérium úgy döntött, hogy az FVM háttérintézményeként működő AMC több irányai között súlypontozottan szerepelnek majd a bor és a borral kapcsolatos kérdések.
    Magyarországon elkészült a szőlőkataszter, amely várhatóan még ebben a hónapban nyilvánosságra fog kerülni. Az EU-csatlakozást megelőző feladatok között említette a miniszter - az exporthoz szükséges megfelelő árualapot is biztosítását célzó - szőlőterületek pótlását. A magyar klíma alkalmas arra, hogy jó bort állítsunk elő- szögezte le dr. Vonza András, hangsúlyozva, hogy az elmúlt időszak más irányultságú igényeivel szemben a minőséget kell javítani.
    - A mai konferencia is arról szól, hogy a minőséget és a marketing munkát kell javítani, amellyel el fogjuk érni azt, hogy a magyar bor a világpiacon olyan szinten jelenjen meg, amelyily a minősége szerint is megilleti - jelenette ki a FVM vezető embere, aki köszönetet mondott Sopron városának és dr. Gimesi Szabolcs polgármesternek a rendezvény megrendezéséért.
    Újságírói kérdésekre válaszolva a miniszter elmondta, az általa vezetett minisztérium támogatási rendszerében és feltételeiben is a vidék népességmegtartó képességét javítása a cél, amelynek eszköze a szőlőültetvények felújítását célzó beruházások és egyéb pályázati alapon működő támogatások (az ültetvények felújítása, a nemzeti környezetvédelmi programban való részvétel, integrált növényvédelmi programok, üzemi törzsültetvények telepítése). A minisztérium azt az utat járja, hogy az EU-s csatlakozást követően a magyar vidéket ugyanazok a jogok illessék meg, amelyek az EU-s polgárokat. Az AMC kommunikáció javítását szolgálják azon intézkedések, amelyek során a kistermelők és a borágazatban érdekeltekhez hatékonyabban jutnak majd el a különböző forrásokat biztosító pályázati lehetőséget.
    A cyberpress.sopron.hu azon kérdésére válaszolva, miszerint az EU-csatlakozásra való tekintettel van-e országosan egységes marketing-stratégia és ha igen, akkor ebben vannak-e preferált borvidékek, illetve a soproni borvidék ebben milyen helyet foglal el, dr. Totth Gedeon az AMC képviseletében elmondta, hogy nincs még készen országosan kidolgozott imázs-stratégia. Egyelőre a többféle lehetőség tanulmányozása folyik, ahhoz, hogy azt majd a legmegfelelőbb kiválasztása követhesse, ám - a Molnár Tibor hegyközségi elnök által közben említett 6 régió mellett - mindenképpen a Tokaji borvidék hangsúlyosan jelenik meg a közös, még kidolgozásra váró imázs-statégiában.



2001. december 07., péntek 13:38


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület