CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2020. szeptember 23., szerda, Tekla napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

Tudással a gazda(g)ság felé

II. Magyarországi Bormarketing Konferencia

December 7-én szekció üléseken folytatta munkáját a II. Magyarországi Bormarketing Konferencia.

A délelőtti és délutáni négy szekció üléseinek témái a Marketing Kommunikáció szerepe a borászatban, Vállalkozásfejlesztés a borászatban, A termékmarketing eszközrendszere a borok világában, valamint Új technikák a borértékesítésben voltak.  A marketing és borász szakma neves képviselői elemezték az ágazat jelenlegi helyzetét és kerestek rövid és hosszútávú megoldásokat az uniós csatlakozás előtt kialakult helyzetre.


Dr. Kupa Mihály országgyűlési képviselő - szekcióvezető
és Kocsi János a Sopron Városi Kereskedelmi és Iparkamara titkára

Délelőtt tizenegy órakor került sor a Hotel Sopron Borház-Vinosseum ünnepélyes felavatására. A GySEV RT. legújabb termék létesítményében - a Hotel Sopron Borház -Vinosseumban - Prátser Ferenc a Hotel Sopron igazgatója köszöntötte a résztvevőket. Az egy évvel ezelőtt tett ígéret, - hogy a második alkalommal megrendezendő Magyar Bormarketing Konferencia tiszteletére ebben a borházban a Bormarketing Műhely Kht-val együtt a Hotel Sopron létrehoz egy bortrezort - megvalósult.

A bortrezor célja a 2001. évben megrendezett Milenniumi Borversenyen értékelhető helyezést elért borok trezorálása, bemutatása és későbbi felhasználása. Megköszönve a jelenlévőknek a kétnapos rendezvényen való részvételt, ígéretett tett, hogy a bor, gasztronómia és a kultúra egységének jobb piacra viteléért fog munkálkodni.


Prátser Ferenc és Molnár Tibor

Sárosi Miklós, a Bormarketing Műhely szakmai vezetője a bortrezor kialakításának előzményeiről szólt. Mint mondta, a már több alkalommal szervezett borversenyeken a bekért mintákból mindig marad, és ezt a mennyiséget szerették volna méltó helyen tárolni, és ünnepélyes alkalmakkor felhasználni. A Hotel Sopron segítségével az előzőleg különféle funkciókat ellátó épületben sikerült a bortrezort tartalmazó pincét kiépíteni, ahol idén első alkalommal a Milenniumi Borverseny 240 borát helyezték el.
   Gönzci Tibor, az Agrármarketing Centrum Kht. vezetője beszédében kiemelte, hogy az ilyen jellegű kezdeményezések fontos szerepet játszanak a marketing, turizmus és az ország borászatának szempontjából.
   Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke megköszönte a Hotel Sopronnak a támogatást, utalt arra, hogy  az első Páneurópai borverseny megrendezése után kézenfekvő volt az együttműködés.
   Majtényi Lászó a Nyugat-Magyarországi Idegenforgalmi Bizottság elnöke arról szólt, hogy az eddigi együttműködés folytatásaként december 11-én Budapesten megnyílik Nyugat-Dunántúl első irodája a Hotel Sopron kezdeményezésére, a GySEV Rt. és a Magyar Turizmus Rt. közreműködésével.


Prátser Ferenc és Molnár Tibor

Prátser Ferenc megköszönte a méltató szavakat, szállodai munkatársainak az együtműködést, majd átadta Molnár Tibornak a Bormarketing Kht. részére egy szállodai kulcstartón a trezor egyik kulcsát. A másik kulcsot a Hotel Sopron igazgatója őrzi és a trezort szándékaik szerint a két kulccsal jeles események alkalmával nyitják ki.

Az ebédszünetben került sor Magyar Marketing szövetség Bormarketing Klub megalapítására Szakál Zoltán, a debreceni egyetemi oktató ötlete alapján. A klub elnöke Dr. Kupa Mihály országgyűlési képviselő, társelnöke Dr. Gimesi Szabolcs a Magyar Szőlő és Borvárosok Egyesületének elnöke, titkára Szakál Zoltán lett.

A délutáni szekcióülések lezárása után a záró plenáris előadáskra került sor.
Lakatos András az Agroinvest Rt. szaktanácsdója Trendek a világ borászatában címmel tartott előadást. Felhívta a figyelmet a modernizálás,valamint az ágazati szabályozás szükségességére, figyelembe véve a délamerikai és távol keleti termelési és piaci tendenciákat.
Fórián Zoltán a Rabobank Hungária Rt. kutatási igazgatója a változó értékesítési csatornák okozta kihívásokra hívta fel a figyelmet és tett javaslatokat a megoldásokra.
Thomas Klinger az Österrachische Weinmarketing Service Gesmbh részéről az osztrák bormarketing helyzetéről, szervezetének felépítéséről ennek marketing, értékesítési stratégiájáról beszélt. Véleménye szerint a jelentős uniós és állami támogatás ellenére az osztrák borászat amelynek az exportja nyolcvan százalékban a német piacra termel, hasonló értékesítési gondokkal küzd mint a magyar ágazat, ugyanakkor a médiákkal kialakított marketing és értékesítési struktúra lehetőséget biztosít a regresszió kezelésére. Reményét fejezte ki, hogy az uniós csatlakozás után a két ágazat a történelmi hagyományoknak megfelelően partnerként fog együttműködni

A plenáris előadások végén került sor a legszebb borospalack díjának, valamint a címketerv verseny díjainak átadására.

A legszebb borospalack díját a Henkell & Shönlein Hungária Kft. borcsaládja nyerte.


Pakainé Dr. Kováts Judit és Szücsy Róbert

A Nyugat-Magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetének hallgatói közül tizenhárman pályáztak a címketerv versenyen.
A  szakmai díjat Szűcsy Róbert negyedéves egyetemi hallgató, a közönség díját Szarka Zsófia nyerte el.


Keglovich István és Szarka Zsófia

A konferencia záróértékelésének megtartására Dr. Kandikó Józsefet a Magyar Marketing Szövetség elnökét kérték fel a szervezők.
   Zárszavában Dr. Kandikó József örömét fejezte ki, hogy a plenáris ülés utolsó előadása pozitív kicsengésű volt. Véleménye szerint a fogyasztási szokások megváltozása is hozzájárult a borfogyasztás csökkenéséhez. A konferencia sikereként értékelte, hogy a rendezvény felhívta a figyelmet arra, hogy már nem elég nosztalgiázni, cselekedni kell.
   A konferencián elhangzott előadások által megfogalmazott problémák kezelésére javaslatokat fogalmazott meg. Mint mondta a kelet-ázsiai töblettermelés nem fog többletfogyasztással járni ezért számolni kell a kínálat növekedésével, míg a demográfiai statisztikák szerint a népesség növekedése a következő évtizedekben az arab területeken lesz számottevő, ez viszont nem fog többletkeresletként jelentkezni. Ezért az MMSZ elnöke szerint a következő konferencia feladata a magyar belső borpiac erősítésének elősegítése. Fontos az új fogyasztói réteg megnyerése, mivel a magyar fiatalok nem borra vannak szocializálva, nincsenek bor tradícióik, bort esetenként reklám alapján választanak.


Dr.Kalinkó József az MMSZ elnöke

Dr. Kandikó József javasolta egy - a marketing oktató szervezetek által összeállított - verseny kiírását az egyetemi hallgatók borfogyasztási szokásainak felmérésére, aminek értékelése a következő konferencia egyik témája lehetne, valamint az asztali borok versenyének megrendezését, hiszen ezek a borok jelentős tételt képviselnek a piacon. A kormányzattal való együttműködés szükségessége mellett kiemelte a civil szervezetek, valamint a szakmai szervezetek, a bor és turizmus kapcsolatának erősítését.

A zárszót követően a résztvevők megtekintették a délelőtt felavatott Vinosseumot, majd Pince party zárta a kétnapos rendezvényt.

sztoth



2001. december 08., szombat 20:22


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület