Csökken a megoldatlan sor
Kézírás is kipipálva
Itt a kézírást megfejtő program. Néha a technika útjai körülményesek. A számítógép billentyűzet szolgált arra, hogy megszabadítson bennünket a kézírástól, most meg az a meglepő dolog, hogy a számítógép fejlesztése el tudja olvasni a kézírásunkat. Úgy becsülik, hogy 2004-re már 200 millió kézírást megfejtő egységet fognak gyártani. A svéd Decuma (www.decuma.se) egy kézírást felismerő szoftvert készítő cég szép bevételre számít. A szoftver figyelembe veszi a kort, a nemet és még a nemzetiséget is, mindazt, ami befolyásolja írásunkat és megérti a felhasználó nyelvére jellemző finomságokat. Kínai és japán karakterekkel is dolgozik, na meg persze a latin betűkkel. Most a szoftver fő piaca a személyi digitális segítség - Casio mostanában adott ki egy közép kapacitású PDA-t (Personal Digital Assistance-t), a BE300-at, ami Decuma szoftvert használ. Más termékek, mint a PC táblák és digitális tollak, amelyek szintén a kézírás felismerésére szolgálnak. A mobil telefonok a kínai piacra szintén a kézírásra támaszkodnak, hogy a szövegüzeneteket megkönnyítsék. Úgy látszik, hogy a Decuma megfelelő időben a megfelelő helyen van.
Az Interbrew új piacra szomjazik. A sörözőkben azt suttogják, hogy a belga Interbrew Dél afrikai sörgyárakkal tárgyal. Elismerték, hogy előzetes érdeklődés zajlik le a SAB-bal, de tagadták, hogy közeli egyesülés várható. Az Interbrew-hoz tartozik a Stella Artois, a Labatt és a Beck's és Kínában is sikeresen működik, meg akarja erősíteni pozícióját a világpiacon azáltal, hogy a második legnagyobb sörgyártó legyen az amerikai Anheuser-Busch után. A világ 50 legnagyobb sörgyártója termeli a világ sörfogyasztásának 70%-át. A világ legnagyobbjai az amerikai Anheuser-Busch és Miller, az európai Interbrew, Heineken és Carlsberg, a brazil Brahma, a japán Kirin és SAB. Ezek szeretnék kiszorítani a kisebb helyi sörtermelőket Kínából és Dél Amerikából. Úgy tartják, hogy nem egyszerű dolog a világ egyik helyén megtermelni a sört és elszállítani a másikba. Jobban szeretnék, ha a fejlődő piacokra költözhetnének a sörivók kedvére és a saját hasznukra.
Tilos az Eu-n kívülre szállítani. A Tesco nemzetközi kereskedelmi cég a bíróságon vesztes lett abban a perben, hogy vihet-e eredeti védjegyű terméket az EU-n kívüli országokba és ott dömping áron árulja. Még egy hét sem múlt el az ítélet hirdetés óta és a Levi-Strauss bejelentette azt a tervét, hogy csökkentett áron árulja termékeit a gyári boltokban egész Angliában.
Az újdonság ereje. Sotheby's nemzetközi aukciós ház a közelmúltban Párizsban debütált és francia képzőművészeti értékeket árverezett, ami 400 éven át francia privilégium volt. A nagy rivális Christie's is heteken belül követi a Sotheby's-t.
A közlekedés rossz oldalán. Az angliai közlekedési infrastruktúra fejlesztései igencsak az EU átlaga alatt vannak. Ennek ellenére az utazási költségek az európai legmagasabbak között szerepelnek, amint az alábbi grafikonon is láthatjuk. A baloldali kék diagram mutatja, hogy néhány európai országban a GDP %-ban mennyit költenek a közlekedésre. A jobb oldali piros diagram pedig azt, hogy az angliai egységhez képest a többi országban mennyivel olcsóbbak a közlekedési költségek.
A TIME magazin 2001 december 10-i száma alapján
Tvordy György
2001. december 13., csütörtök 10:35
|