A napfényes tornaterem
-
Ünnepnapokra minden családban nagy szükség van, így a mi nagy családunk
életében is. Úgy gondolom, hogy ezeket a számunkra feledhetetlen pillanatokat
meg kell osztanunk mindazokkal, akik segítsége nélkül nem lehetnénk büszkék
a felújított, megszépült és komfortosabbá alakított tornaterünkre - mondta
dr.
Magas Lászlóné a soproni Kozmutza Flóra Általános Iskola és Speciális
Szakiskola tornatermének avató-ünnepségén.
A város legrégebbi – 1891-ben épített – tornatermének
felújítása 3,5 millió forintba került. A segítőkész szponzorok mellett
a költségek finanszírozásában Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata is
részt vállalt. A korhadt, porfelhős régi helyett új parketta, biztonságos
bordásfalak, cserépkályha helyett központi fűtés, ajtókat, ablakokat védő
fémrácsok helyett védőhálók, a málladozó vakolatú helyett napfényes, tiszta
falak, és az Ifjúsági és Sportminisztérium nyertes pályázata révén közel
egymillió forint értékben új sport- és fejlesztőeszközök segítik a többségben
hátrányos helyzetben élő, speciális megsegítésre szoruló gyermekek nevelését,
oktatás-fejlesztését. Az összecsukható vendégszékeket és a bordásfalakat
a Fogyetékos Gyermekek Oktatásáért Alapítvány tette lehetővé.
- Az egészséges életmódra, a testmozgásra való nevelés feltételei teremtődtek
meg, mondta dr. Payer Erzsébet alpolgármester asszony, aki az önkormányzat
nevében a felújított tornatermet az iskola diákjainak adta át.
Nem véletlen, hogy Magas Lászlóné igazgató asszony
ünnepnapot és családot együtt említett köszöntő beszédében. Az ünnepségen
lépten-nyomon érezhető volt a gyerekek felé forduló őszinte szeretet és
odafigyelés. Az avatóval is azért vártak a februári időpontig - holott
a tornaterem felújítása már szeptemberre elkészült – , mert fontosnak tartották,
hogy az iskola tanulói fellépésükkel maguk is részeseivé váljanak a közös
ünnepnek. Amint az igazgató asszony mondotta: "Értük van az egész" A közel
ötven tanuló által bemutatott tizenegy produkció olyan gyakorlatokból állt
– botgyakorlat, zsámolygyakorlat, súlyzógyakorlat, szabadgyakorlat, medicin-labda
– amelyeket egyrészt testnevelés órákon, szakkörökön és edzéseken is használnak,
másrészt meg olyanok, amelyek bemutatása a gyerekeknek mind nagy örömet
jelentett: aerobic, tánc, gúlagyakorlat.
Magas
Lászlóné arról is beszélt, hogy minden apró eredmény, siker, helyezés,
részvétel komoly megfeszített munka eredménye, ezért nem mindegy a pedagógusnak,
hogy milyen körülmények között kell dolgoznia; nyilván mindenki sokkal
jobb hangulatban és boldogabban végzi a feladatait a megszépült környezetben,
amelyben a számtalan veszélyforrás kiiktatását követően, kevésbé feszülten,
jobb kedvvel, jobban a tud gyerekekre figyelni. A tornatermet nemhogy a
nap minden pillanatában kihasználják, de sokkal több a testnevelés órák
száma, mint amennyit a tornaterem falai között eltölthetnek, hiszen a gyermekek
egyéni helyzetükből adódóan, többnyire az iskola szervezésében működő sportfoglalkozásokat,
sportszakköröket, edzéseket választhatják.
Annak ellenére, hogy – nem kis feladatot teljesítve
– a Kozmutza Flóra Általános Iskola és Speciális Szakiskola a város legmostohább
körülményei között működő oktatási intézménye, az iskola lépésről lépésre
haladva mindent megtesz a fejlesztő-munka hatékonyságának növelésére. A
tél folyamán gipszkarton-fallal választottak szét tantermeket, álmennyezetet
építettek azért, hogy a meglévő cserépkályhák úgy fűtsenek több termet,
hogy közben a gyerekek osztályonkénti létszáma is a lehető legoptimálisabban
alakuljon. Nehéz és sokrétű feladat hárul a tantestületre ismeri el Magas
Lászlóné, aki azt is elmondta kollegáiról, hogy mind szívvel-lélekkel,
együtt gondolkozva, jó hangulatban végzik a munkájukat, amelyhez a mostanihoz
hasonló eredmények, ünnepi alkalmak újabb erőt adnak.
Kettőszáztizennyolc gyerek második otthona a Petőfi
téri iskola; és hogy valóban így van, arról múlt pénteki délutánon tartott
ünnepségen mindenki meggyőződhetett, amikor hullt a fény – és nem csak
az ablakokon keresztüli februári napsütés – gyerekekre és pedagógusokra,
vendégekre egyaránt.
té