CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Közélet  

Kapcsolódási pontok az EU-val

A GYSEV Rt. - kapcsolódási pontok az EU-val

    A GYSEV Rt. konvencionális árufuvarozása, a konténer-forgalom és a kombinált árufuvarozás (ROLA) lebonyolításának, illetve az ezekre épülő szolgáltatások helyszínén dr. Szájer Józsefnek, Sopron országgyűlési képviselőjének bemutatásra kerültek azok a GYSEV-tevékenységek és kapcsolódási pontok, amelyek már európai uniósak, illetve Magyarország uniós tagságával kiemelt szerepet kapnak majd. Dr. Szájer József a cég munkájáról, jövőbeli terveiről tájékozódott, amelyet követően a Hotel Sopron volt a helyszíne Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozás témában tartott előadásnak, amelyen a cég vezetői és dolgozói is résztvettek.

    Dr. Berényi János elnök-vezérigazgató köszöntő beszédében elmondta, hogy a GYSEV-et a kereskedelem-szemléletűség jellemzi. Európai-régiós vasútnak nevezte a céget hangsúlyozva, hogy a szombathelyi vonal átvételéhez hasonlóan, a cég más, a fő vonalába integrálható vonalak átvételét is vállalja, azzal a céllal, hogy azokat – a személyszállításban és az áruszállításban – hatékonyabban tudja hasznosítani, ezáltal tulajdonképpen az államot segítve.

    Dr. Szájer József kifejtette: politikusként tizenkét éve kíséri figyelemmel a GySEV munkáját, amellyel mind Magyarország, mind az EU viszonylatában jó az együttműködés, abban az értelemben is, hogy a GYSEV az uniós tapasztalatokat is előre közvetítette. Dr. Szájer hangsúlyozta, hogy a közúti szállításra koncentrálva, nem helyes a vasutat visszafejleszteni; utalt arra, hogy konkrét elképzelésekkel, kidolgozott tervekkel az uniós források elé kell menni és élni az azok adta lehetőségekkel.

A schengeni határ kiépítésének a közlekedésre gyakorolt hatásáról beszélve azt is hangsúlyozta, hogy az EU csatlakozás jelenleg is a magyar gazdaságra húzóerőként hat. A 2006-2007-es időpontot, az ország eurózónába való belépéseként, mint a gazdasági növekedés fenntartásának ösztönző erejét említette. A 2012-es olimpia megrendezésének tervét szintén a gazdaságfejlesztési tervek egyikének nevezte meg.
    Fullér István a Logisztikai és szállítmányozási üzletág igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy miután a GYSEV fővonalának egyharmada Ausztriában fekszik, részben már bent van az Európai Unióban. Ezáltal a GYSEV rendelkezik az európai vasúti koncesszióval.
- Ezzel kapcsolatos legfrissebb esemény, hogy 2002. március 20-án, az Európai Vasutak Szövetsége – amelyre általában az jellemző, hogy a tagjelöltek a szervezetben megfigyelőként vannak jelen – a GYSEV-et teljes jogú tagjává vette fel.
- Az az öt, két áramnemű mozdony amelyek beszerzése kormánygaranciával történt, és amelyek közül az első április végén érkezik meg, már az új európai uniós vasúti gondolkodást szolgálja: lehetővé teszi a saját pályáról való kilépést, és pályahasználati díj fejében más uniós országok vasútján történő fuvarozást.
    Fullér István másik európai uniós kapcsolódási pontként a GYSEV logisztikai központ területén működő HCCR konténer tisztító és javító Kft-t említette, amely a környezetvédelmi előírásoknak teljes mértékben, és a legszigorúbb uniós normáknak is megfelelő konténer és tankautó mosást szolgáló tisztító berendezéssel rendelkezik.
    A logisztikai központnak szintén van uniós vonatkozása, mint Fullér István elmondta: a csatlakozás után szeretnék ez az EU-régió – Nyugat-Dunántúl valamint Burgenland – logisztikai központjává tenni.



2002. március 28., csütörtök 23:13


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület