Kapcsolódási pontok az EU-val
A GYSEV Rt. - kapcsolódási pontok az EU-val
A GYSEV Rt. konvencionális árufuvarozása, a konténer-forgalom
és a kombinált árufuvarozás (ROLA) lebonyolításának, illetve az ezekre
épülő szolgáltatások helyszínén dr. Szájer Józsefnek, Sopron országgyűlési
képviselőjének bemutatásra kerültek azok a GYSEV-tevékenységek és kapcsolódási
pontok, amelyek már európai uniósak, illetve Magyarország uniós tagságával
kiemelt szerepet kapnak majd. Dr. Szájer József a cég munkájáról, jövőbeli
terveiről tájékozódott, amelyet követően a Hotel Sopron volt a helyszíne
Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozás témában tartott előadásnak,
amelyen a cég vezetői és dolgozói is résztvettek.
Dr. Berényi János elnök-vezérigazgató köszöntő
beszédében elmondta, hogy a GYSEV-et a kereskedelem-szemléletűség jellemzi.
Európai-régiós vasútnak nevezte a céget hangsúlyozva, hogy a szombathelyi
vonal átvételéhez hasonlóan, a cég más, a fő vonalába integrálható vonalak
átvételét is vállalja, azzal a céllal, hogy azokat – a személyszállításban
és az áruszállításban – hatékonyabban tudja hasznosítani, ezáltal tulajdonképpen
az államot segítve.
Dr. Szájer József kifejtette: politikusként tizenkét
éve kíséri figyelemmel a GySEV munkáját, amellyel mind Magyarország, mind
az EU viszonylatában jó az együttműködés, abban az értelemben is, hogy
a GYSEV az uniós tapasztalatokat is előre közvetítette. Dr. Szájer hangsúlyozta,
hogy a közúti szállításra koncentrálva, nem helyes a vasutat visszafejleszteni;
utalt arra, hogy konkrét elképzelésekkel, kidolgozott tervekkel az uniós
források elé kell menni és élni az azok adta lehetőségekkel.
A schengeni határ kiépítésének a közlekedésre gyakorolt hatásáról beszélve
azt is hangsúlyozta, hogy az EU csatlakozás jelenleg is a magyar gazdaságra
húzóerőként hat. A 2006-2007-es időpontot, az ország eurózónába való belépéseként,
mint a gazdasági növekedés fenntartásának ösztönző erejét említette. A
2012-es olimpia megrendezésének tervét szintén a gazdaságfejlesztési tervek
egyikének nevezte meg.
Fullér István a Logisztikai és szállítmányozási
üzletág igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy miután a GYSEV fővonalának
egyharmada Ausztriában fekszik, részben már bent van az Európai Unióban.
Ezáltal a GYSEV rendelkezik az európai vasúti koncesszióval.
- Ezzel kapcsolatos legfrissebb esemény, hogy 2002. március 20-án, az Európai
Vasutak Szövetsége – amelyre általában az jellemző, hogy a tagjelöltek
a szervezetben megfigyelőként vannak jelen – a GYSEV-et teljes jogú tagjává
vette fel.
- Az az öt, két áramnemű mozdony amelyek beszerzése kormánygaranciával
történt, és amelyek közül az első április végén érkezik meg, már az új
európai uniós vasúti gondolkodást szolgálja: lehetővé teszi a saját pályáról
való kilépést, és pályahasználati díj fejében más uniós országok vasútján
történő fuvarozást.
Fullér István másik európai uniós kapcsolódási pontként
a GYSEV logisztikai központ területén működő HCCR konténer tisztító és
javító Kft-t említette, amely a környezetvédelmi előírásoknak teljes mértékben,
és a legszigorúbb uniós normáknak is megfelelő konténer és tankautó mosást
szolgáló tisztító berendezéssel rendelkezik.
A logisztikai központnak szintén van uniós vonatkozása,
mint Fullér István elmondta: a csatlakozás után szeretnék ez az EU-régió
– Nyugat-Dunántúl valamint Burgenland – logisztikai központjává tenni.
té
2002. március 28., csütörtök 23:13
|