Újabb jelentés a Lehárból
Sajnos most már tisztán látszik, nem ez lesz az utolsó
jelentés a Lehárból. Keményen törik előttünk, mögöttünk, alattunk az utat.
Most már nem csak egy cég, többen is próbálkoznak nem minden eredmény nélkül.
Egy talpalatnyi hely nem maradt érintetlenül szorgos erőfeszítéseik nyomán.
Azon már túl tettük magunkat, hogy ez a tavasz még így telik. Most már
a nyár a tét. Hihetetlen precízitással szüntetik meg a még érintetlen négyzetcentimétereket,
nehogy véletlenül terepjáró nélkül is el lehessen menni. Szerintem - már
most háromszor annyiba kerül a rekonstrukció, mint amennyiből jó szervezéssel
egyszeri gyors munkával ki lehetett volna hozni.
Jut eszembe a múlt héten vittem szervizbe az autómat,
mert a műszakija lejárt. Kérdezték hol lakom. Mondom Lehár Ferenc utca
. Akkor 4 lengéscsillapító csere, indítja nem kis meglepetésemre szemrevételezés
előtt a megbeszélést a szerelő. Miért, kérdem én, voltak már mások is?
Persze, azért kezdtem ezzel, megspóroltam magának a próbapadot.
Most hallottam, hogy Sopronban épül a világ első
( a Forma1-ben ismert Monte Carlo -hoz hasonlóan) az épületek között vezető
motocross pályája. A világ 3 vezető lengéscsillapító gyártója szállt be
az üzletbe az EU Fejlesztési Bank mellett. A nyomvonalat már kitűzték,
most folyik a tesztelés. Mondanom sem kell, hogy a Lehár Ferenc utcában
lesz.
Közben néhány érdekes részletre is fény derült. A
vízelvezetésre szolgáló rácsokat az új úttest szintnek megfelelő magasságba
építik. Ez magasabb mint a jelenlegi szint. A csatorna fedeleket pedig
a jelenlegi úttest szintjének megfelelően. Volt némi eső, - ami ilyenkor
egyesek szerint nagyon kell - az esővíz elvezetésére szolgáló rácsok környezetében
10 -15 cm pocsolyák vannak, amiből kikandikál a rács 4 éles sarka. Tábla
nincs , hogy vigyázat esővízelvezetőveszély. Ezért tegnap egy óvatlan pillanatban
erre is rájártam, még szerencse, hogy egyedül ültem és lassan mentem, csak
zökkentem egy nagyot, még jó , hogy új lengéscsillapítóim jól bírják. Arra
gondolok, hogy ha így két szisztéma szerint építenek, akkor még egyszer
biztosan bontani kell. Na, ezért írtam, hogy nem ez az utolsó helyzetjelentés.
Közben vettem biciklit a lányaimnak. Gondoltam most
itt a tavasz, nyár most lehetne megtanítani őket kerékpározni. Sajnos nem
találtam olyan hosszú összefüggő járdaszakaszt, ahová egy gyermekkerékpárt
bátran oda lehet tenni. Az úttest az életveszélyes, csak gyakorlott hegyi
kerékpározók próbálkozzanak! A tanulásra még várni kell egy kicsit, vagy
kimegyünk a Várkerületre, ott elfér még egy két kerékpározó kisgyerek.
Szerintem sok pénzünk van - írja tudósítónk.
N.A
Igen-igen fontos közlemény: a tudósítót nem mi küldtük oda – ilyent
mi senkivel sem tennénk! – , szegény, ott lakik...
2002. június 13., csütörtök 01:06