Borváros |
VII. Magyar Borok Útja Rallye
A mai napon Sopronba érkezett a VII. Magyar Borok
Útja Rallye mezőnye.
A minőségi borok útján szervezett autós felfedező
túra a rallye szabályai szerint teljesítendő. Regőci Attila üzletember
és Ferjáncz Attila örökös
magyar ralibajnok hét évvel ezelőtt indította útjára az azóta is töretlen
népszerűségnek örvendő Magyar Borok Útja Ralleyt, amelynek fő céljai között
a kulturált borfogyasztás népszerűsítése, a balesetmentes közlekedés szerepel.
Az idei Magyar Borok Útja Rallye, amelyhez az elmúlt
hét év során számos ismert közéleti személyiség, színész, politikus,
sportoló csatlakozott a "Sok kilométer, sok játék, sok bor" mottó jegyében
zajlik. Az autókat a verseny főtámogatójaként az SPQR Kft. Fiat, Alfa és
Lancia márkakereskedés biztosítja a mezőnynek.
Az induláskor a Parlament elől Tokaj felé vette
az irányt a 80 kocsiból álló mezőny, a második napon, augusztus 24-én az
egri, az etyek-budai, a móri és a
soproni borvidékeket látogatták végig. Vasárnap, augusztus 25-én a
Balaton-felvidék, Dél-Balaton és Szekszárd bortermő vidékei kerülnek majd
sorra.
A 2002- es verseny alkalmi pilótái és navigátorai szombat
délután a Hotel Sopronban és a szálloda közvetlen szomszédságában
található Vinosseumban pihenték ki a menet fáradalmait. Sopronban a
Vinex Kft, az Ivancsics & Roll, Jandl Kálmán, a Vincellérház pincészeteinek
kínálatán keresztül bemutatott soproni borvidék legjellegezetesebb borai osztatlan
elismerést arattak.
Mindenkit más-más vonz a rendezvényen való részvételre:
a jó társaság, a gyönyörű, sokszor még ismeretlen vidékek felfedezése, az ügyességi vetélkedők, az autóvezetés,
és természetesen a finom borok.
A verseny szépsége, avagy egyik kihívása, hogy a
vezetés és ügyességi feladványok teljesítése közben egy-egy pince is útbaesik,
ahol az adott borvidék jellegzetes boraival ismerkedhetnek a résztvevők,
akiknek azonban két fő szabályt mindenképpen kötelező betartani; nevezetesen:
nem vezethet az, aki iszik és közlekedési szabályokat, sem sérthet
senki. A szervezők hangsúlyt helyeznek arra, hogy a résztvevők elsősorban
ne igyák a bort, hanem megismerkedjenek a borral, mondja a szakember, a
neves személyek jelenléte pedig mindenképpen jót tesz a borvidékek marketingjének,
amely, – amint egy másik, a területen jártas, résztvevő szavaiból kiderül
– bizony a nyugat- európai gyakorlathoz képest még igen sok kívánnivalót
hagy maga után.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy évről évre fejlődik
a magyar szőlőtermesztés és borkultúra - vélte több résztvevő, mint ahogyan
abban is minden megkérdezett véleménye megegyezett, hogy a soproni boroknak
méltó helye van a magyar borvidékek között.
Némely borvidék borai a reklámok hatására az utóbbi
időkben tekintélyt is szereztek. A nyugat-európában történő értékesítésük
számokban is mérhető; ma már szép címkékben, szép palackban jelennek
meg boraink, amelyek az európai, dél-afrikai, akár argentin boroknak is
komoly ellenfelei lehetnek. Még sok a tennivaló, de a magyar bortermelők,
és a borral foglalkozó nagyobb cégek is helyes úton járnak - vélte Regőci
Attila, aki úgy gondolja, hogy ezzel a rendezvénnyel, amelyen hat résztvevőt
borlovaggá avattak – tudja segíteni a magyar borokat.
Hamarosan a rendezvény több résztvevőjével a VII.
Magyar Borok Útja Rallye-n, valamint Sopronban szerzett tapasztalatairól
készült interjúkat is olvashatják olvasóink.
té
2002. augusztus 25., vasárnap 00:40
|
|
|