CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 3., pĂ©ntek, Tímea, Irma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Kereskedelmi és Iparkamara  

Politikai marketing – két választás után

    A Soproni Kereskedelmi és Iparkamara, továbbá a Marketing Klub közös szervezésében, dr. habil Józsa László, A politikai marketingről - két választás után címmel tartott előadást a kamara székházában. Az október 29-ei délutánon Kocsi János kamarai titkár köszöntötte a kamara- és klubtagokat, illetve a sajtó munkatársait.

 

Dr. habil Józsa László és Kocsi János a rendezvényen

    Az előadó –  aki egyébként tanszékvezető, és egyetemi docens – beszédében kifejtette, hogy a sokak által a politológiával összekevert politikai marketing a 20-30-as években bontakozott ki leginkább, amely időszak után hosszabb ideig propaganda címszó alatt futott.
    A tágabb értelemben vett politikai döntés előkészítése valójában a potenciális választók igényeinek a megismerése. Az előadás folyamán a marketing egyes fejezetei szorosan kötődtek a 2002-es év mindkét választási időszakával.
    Megtudhattuk, miként használták, esetenként hogyan manipulálták a választókat az egyes pártok. Szó esett a különböző közvélemény kutató cégek munkájáról és a különböző marketing stratégiák használatáról, arról, hogy a választások idején a politikai pártok milyen kreatív stratégiákkal próbálták megszerezni a választókat.
    Dr. habil Józsa László véleménye szerint azért nem volt képes győzni a jobboldal, mert – amint az előadó fogalmazott – a “hosszú távú álmok” stratégiáját választotta. A jövőbeli problémákkal foglalkozott, ellentétben a baloldallal, amely leginkább a mindennapi problémák megoldásával tudta elnyerni a potenciális választók szavazatát.
    A médiastratégiát követve idén, meghatározó volt: kinek, mennyi pénze van; az, hogy mennyire tudják megszerezni a pártok a különböző PR eszközöket, a sajtót, a különböző orgánumokat.
    Az előadás végén szóba került a marketing egyik legfontosabb aránypárja, az eredményesség és a ráfordítás, illetve a kérdés: vajon nincs-e más módszer a kampány lebonyolítására? Hiszen a ráfordítás, a pénz mindig nagyon jelentős, ellentétben az eredményességgel, amely sokszor a vártnál kevesebb.

Betuker Botond



2002. oktĂłber 30., szerda 16:02


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület