CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Soproni szórakozási lehetőségek - a lakossági primer véleménykutatás értékelése

    Sopronban első alkalommal, a soproni szórakozási lehetőségek tárgyában végeztek lakossági primer véleménykutatást a Nyugat-Magyarországi Egyetem Marketing főszakirányos hallgatói. A felmérés eredményét a tegnap a soproni Városházán mutatták be Sopron polgármesterének és a sajtónak.
    A kutatási eredményeket Kovács Anita hallgató ismertette, aki elmondta, hogy a felmérés célja a soproniak szórakozási szokásairól, szabadidős tevékenységeiről, az életszínvonalról való információszerzés volt. 

Kovács Anita ismertette a véleménykutatás eredményét

    A kutatás módszerének ismertetése során a 300 megkérdezettek 21,3 %-a volt 20 év alatti, míg 38,3 %-a 21 és 30 év közötti volt. Kiderült: a legkedveltebb szabadidős tevékenységeknek az olvasás, a sport, a tévézés számít, ami nemek szerint is változhat. A soproniak összességében elégedettek a szórakozási lehetőségekkel, amelyekre – keveset – havi 1000-3000 forintot költenek, és a környező nagyobb városok – bizonyos értelemben – konkurenciát jelentenek Sopronnak. Kifogásokat és elvárásokat is megfogalmaztak a felmérés alanyai, amelyek között az igen magas árakkal összefüggően az osztrák-központúság, a szórakozási lehetőségek erőteljesebb marketingje mellett a vizsgálattal egybekötött kérdésre adott válaszokból az is kiderült, hogy a megkérdezettek többsége szeret a városban élni.

A munkában résztvett hallgatók egy csoportja

   
    A felmérés szerint a soproni szórakozási lehetőségekről elmondható, hogy széles skálájú, de nem képes a teljes igénykielégítésre.
     Ha a kort tekintjük kiindulási alapnak, akkor az eltérő korú lakosok mást-mást igényelnek. Ezzel szemben az a sztereotípia áll fenn Sopronban, hogy csak a fiatalok akarnak szórakozni. A középkorosztály és az idősek számára nem nyújt a város megfelelő lehetőséget a szabadidő kellemes eltöltésére. Legtöbb lehetőségük a 20 év alattiaknak és a huszonéveseknek van, de a kutatás során az is kiderült, hogy még ez a csoport sem elégedett teljes mértékben.
     Az árak nem kedvezőek a lakosság többsége számára, ez irányban az erőteljesebb piaci szegmentálás lehetne az egyik megoldás. A különböző szabadidős tevékenységeket nyújtó szolgáltató egységek további felméréseket végeznének a célcsoportjaik körében, ezáltal egyértelműen kimutathatóvá válnának az igények.
    Ennek segítségével definiálhatók lennének a piaci szegmentálás súlypontjai.
     A sokaság ötletgazdagsága szinte határtalan, így több alternatív megoldási változatot ad a lakosság az érintettek kezébe. A változtatások anyagi kereteit már az eladói szemszögből kell megfigyelni, és az alapján elemezni, hogy mennyi erőforrás szükséges egy-egy projekt véghezviteléhez.
     Természetesen az is elmondható, hogy a modern társadalmakban az igényeket kielégíteni lehetetlen, de a fejlődés elengedhetetlen velejárója a piaci társadalmaknak. Így Sopron számára is az lenne a megfelelő irányvonal, ha alaposabban kivizsgálnák az igényeket és lehetőségeket.
     Számunkra mindenképpen kedvező az a végkövetkeztetés, miszerint a soproniak 93,3 %-a szeret a városban élni.
 


Dr. Herczeg János  – Wilfing János, Pakainé dr. Kováts Judit és Walter Dezső polgármester társaságában –
értékeli a hallottakat

    A sajtótájékoztatón részt vettek az egyetem szakemberei is: Dr. Herczeg János és Wilfing János, valamint Pakainé dr. Kováts Judit tanszékvezető docens.
    Dr. Herczeg János elmondta: kipróbált primer véleménykutatás történt, amely a városmarketing részét is képezi, és amelynek eredményei alapján – ugyan óvatosan – de általánosítani is lehet.
    Hasonló, jövőbeli  felmérések a városfejlesztési stratégia kidolgozásánál is feljhasználhatók lesznek.
    Walter Dezső polgármester értékesnek tartotta a hallgatók munkáját. Úgy találta, hogy a költségtakarékos módszert, amely a rendelkezésre álló szellemi kapacitást használja fel, céltudatosabbá és alapsabbá téve tovább lehet fejleszteni, úgy, hogy a városfejlesztésben hatékonyan lehessen a jövőben használni.
A továbbiakban a tanulmány készítői és a Nyugat-Magyarországi Egyetem jóvoltából az anyagot olvasóinkhoz is eljuttatjuk.



2002. december 04., szerda 00:52


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület