CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

A kihívás kapujában

2002. december 5-6. között,  hagyományosan a Hotel Sopronban került megrendezésre a  III. Magyarországi Bormarketing Konferencia, amelyen ez alkalommal a hazai szakemberek mellett osztrák borászok, idegenforgalmi és marketing szakemberek is részt vettek.

A rendezvény csütörtöki megnyitóján  Kránitz László országgyűlési képviselő köszöntötte a konferencián résztvevőket. Beszédében hangsúlyozta a rendezvény  nemzetközivé válásának fontosságát, másfél évvel az  uniós-csatlakozás előtt. Jelezte, hogy a város önkormányzata támogatni kívánja a szakma veresnyképességének fejlődését, ennek első jeleként 2003. január 1-től a harminc négyzetméternél kisebb pincék eseténben nem kell építményadót fizetni.

A plenáris ülés kezdő előadásán dr. Botos Ernő Péter, az FVM Szőlészeti Borászati Kutatóintézetének főigazgatója utalva arra, hogy az Európai Unió egységes piacára bekerülve a magyar borászat sokkal élesebb versenyhelyzetbe kerül, ismertette a nemrég kidolgozott Nemzeti Borstratégiát, amely az EU-tagság feltételei  között is versenyképes magyar borászat feltételrendszerét kívánja meghatározni. A sikeres piaci szerepléshez a kiváló magyar borokon túl szükséges a megfelelő technikai, szakmai felkészülés, az uniós vonatkozó jogszabályok alapos ismerete és a nemzetközileg is elismert szakemberek számának a növekedése.

A első nap záróeseményeként sor került a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével szervezett V. Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és győztes borainak bemutatására.


Az uniós csatlakozás kapujában a szervezők kiemelten kívántak foglalkozni az ágazatra gyakorolt hatásokkal, ezért külön szekcióülést szerveztek "Ausztriai tapasztalatok az Európai Unióban" címmel, osztrák borász és bormarketing szakemberek részvételével. A konferencián további szekciókon foglalkoztak a résztvevők a borturizmus, a borfogyasztási szokások, a legújabb bormarketing tendenciák elemzésével.

T.SZ.



2002. december 09., hétfő 00:08


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület