A kihívás kapujában
2002. december 5-6. között, hagyományosan a Hotel Sopronban került
megrendezésre a III. Magyarországi Bormarketing Konferencia, amelyen
ez alkalommal a hazai szakemberek mellett osztrák borászok, idegenforgalmi
és marketing szakemberek is részt vettek.
A rendezvény csütörtöki megnyitóján Kránitz László országgyűlési
képviselő köszöntötte a konferencián résztvevőket. Beszédében hangsúlyozta
a rendezvény nemzetközivé válásának fontosságát, másfél évvel az
uniós-csatlakozás előtt. Jelezte, hogy a város önkormányzata támogatni
kívánja a szakma veresnyképességének fejlődését, ennek első jeleként 2003.
január 1-től a harminc négyzetméternél kisebb pincék eseténben nem kell
építményadót fizetni.
A plenáris ülés kezdő előadásán dr. Botos Ernő Péter, az FVM Szőlészeti
Borászati Kutatóintézetének főigazgatója utalva arra, hogy az Európai Unió
egységes piacára bekerülve a magyar borászat sokkal élesebb versenyhelyzetbe
kerül, ismertette a nemrég kidolgozott Nemzeti Borstratégiát, amely az
EU-tagság feltételei között is versenyképes magyar borászat feltételrendszerét
kívánja meghatározni. A sikeres piaci szerepléshez a kiváló magyar borokon
túl szükséges a megfelelő technikai, szakmai felkészülés, az uniós vonatkozó
jogszabályok alapos ismerete és a nemzetközileg is elismert szakemberek
számának a növekedése.
A első nap záróeseményeként sor került a Soproni Borvidék Hegyközségi
Tanács védnökségével szervezett V. Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére
és győztes borainak bemutatására.
Az uniós csatlakozás kapujában a szervezők kiemelten kívántak foglalkozni
az ágazatra gyakorolt hatásokkal, ezért külön szekcióülést szerveztek "Ausztriai
tapasztalatok az Európai Unióban" címmel, osztrák borász és bormarketing
szakemberek részvételével. A konferencián további szekciókon foglalkoztak
a résztvevők a borturizmus, a borfogyasztási szokások, a legújabb bormarketing
tendenciák elemzésével.
T.SZ.
2002. december 09., hétfő 00:08
|