CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 19., vasárnap, Ivó, Milán napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Forma 1-hírek

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley szerdán délután találkozott Bernie Ecclestone-nal és a jelenlegi csapatvezetőkkel a Heathrow reptéren, ahol megkezdődtek a ’tárgyalások’ az idei és a jövő évi változtatások bevezetéséről.

A változások a következők :

- Az autókat a Parc Ferme-n helyezik el a végső kvalifikáció és a verseny között, így a csapatok csak precíz ellenőrzés alatt dolgozhatnak rajtuk.
- A kipörgés gátló, a rajtautomatika, és a teljesen automata váltó is tiltólistára kerül a 2003-as idény végére.
- A kétirányú telemetria sem engedélyezett
- A versenyző és a box között megszűnik a rádiós kapcsolat
- Mindössze csak két autó engedélyezett egy csapaton belül, így nincs lehetőség tartalék autót igénybe venni, bár kivételes körülményekre hivatkozva a stewards-ok engedélyt adhatnak a használatra.
A Scuderia Ferrari meghosszabbította tavaly leszerződtetett tesztpilótájuk, Luciano Burti szerződését egy évvel. Bár sokáig úgy tünt, hogy honfitársa, a Sauber kegyvesztettje, Felipe Massa ki fogja ütni a nyeregből a Jaguar és a Prost egykori versenyzőjét, végül mégis Luciano lett a befutó.
Mike Gascoyne beszélt a Renault 2003-as terveiről, mely szerint a francia csapat célja a 2003-as szezonban a világbajnoki pontversenyben a 3.- hely megszerzése. Takuma Sato bejelentette, hogy 2003-tól a BAR Honda teszrversenyzője lesz. Mivel Sato elment, a Jordan csapatnak új versenyzőt kell keresnie. Sokak szerint Eddie Irvine-nak van a legtöbb esélye, aki bejelentette, hogy tárgyal a csapattal. A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen bejelentette, hogy Rallye sportágban fog versenyezni. Jos Verstappen a Minardi versenyzője lesz, Justin Wilson mellett a 2003-as szezonban. Felipe Massa debütáló éve a Formula-1-ben meglehetősen felemásra sikerült. Bár már az első futamokon pontokat szerzett, és ezzel bizonyította tehetségét, csapata szerint számos alkalommal követett el kisebb-nagyobb hibákat, ez pedig odáig vezetett, hogy a brazil szerződését nem hosszabbították meg 2003-ra. Massa helyét Heinz-Harald Frentzen vette át, aki már Indianapolisban beülhetett az autóba, miután Peter Sauber csapatfőnök úgy döntött, hogy a büntetést kapó Massát nem állitja rajthoz. Bár a teszt- és tartalékpilóta helyét felajánlották a brazil sofőrnek, mivel hosszú távon számítanának rá a svájciak, Massa valószínüleg addig nem fog élni a lehetőséggel, amíg esélye van arra, hogy versenyzői helyet szerezhessen.
Juan Pablo Montoya hét pole pozíciója mellett egyetlen győzelmet sem tudott szerezni, a tavalyi ősz meghozta a boldogságot számára. A Williams sztárpilótája több éves viszony után idén novemberben végre feleségül vette barátnőjét, Connie Freydel-t. "Nagyszerüen érzem magam, Connie és én nagyon boldogok vagyunk, rengeteg jókívánsággal halmoztak el minket. Mindez azonban egyáltalán nem fogja megváltoztatni a vezetési stílusomat." Michael Schumacher szerint az F2003-as építésekor is újításokat kell bevetni, ha nem akarják elveszíteni a következő idényben domináló szerepüket. Allan McNish a 2003-as F1-es idényben a Reanult csapat tesztpilótájaként fog dolgozni. A Jordan istálló három éves szerződést írt alá a német sportszergyártóval, a Pumával.
A Panasonic Toyota Racing istálló közel 400 újságíró és médiafelelős előtt bemutatta jövő évi versenygépét a franciaországi Paul Ricard versenypályán. Az új TF103-as teljesen új, nem is lehet a tavalyi járműhöz hasonlítani. Tervezésének fontos követelménye volt, hogy az autó könnyebb, a leszorító ereje pedig nagyobb legyen. Ricardo Zonta lesz a jövő évben a Toyota Racing istálló harmadik számú pilótája – jelentette be a csapat.
Balra Panis Jobbra Da Matta és mellette Zonta, a tesztpilóta a Toyota bemutatóján
Az új BAR Honda a Január 14-ei bemutatón

További csapatbemutatók:

Renault január 20.
Jordan-Ford január 20.
Jaguar-Cosworth január 21.
Williams-BMW január 31.
Sauber-Petronas február 9.
Az új pontrendszer:
1.=10p
2.= 8p
3.= 6p
4.= 5p
5.= 4p
6.= 3p
7.= 2p
8.= 1p


Forrás: www.f1hirek.hu
Fotó: www.F-1pics.com., Dailyf1.com

T.ZS.



2003. január 16., csütörtök 20:55


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület