Új termékek, egyszerűbben és gyorsabban - Biztosításkötés a
postahelyeken
A megszokott biztosítási formáktól eltérő, újszerű termékek, a postai
hálózat adottságaira alapozva
A Magyar Posta és a német HDI konszern összefogása által jött létre
a Magyar Posta Életbiztosító Rt, amely a tőkeerőt az évszázados hagyománnyal,
tapasztalattal és a megbízhatósággal ötvözi, mondta a két cég vezetője,
a tegnapi Sopronban tartott bemutató rendezvényen, amelyen a termék régióban
való megjelenése alkalmából tartottak a Pannónia Med Hotelben.
|
Dr. Horváth Sándor és Stephan P. Kramer
|
. Magyar Posta Biztosító Rt. január 31-ével lépett a biztosítási
piacra. Stephan P. Kramer, a Magyar Posta Biztosító Igazgatóság tagja
elmondta: a Magyar Posta folyamatai alapos vizsgálatát követően körvonalazódtak
azok az igények, amelyekre a Magyar Posta ügyfeleinek szüksége volt, és
amelyeket figyelembe véve alakították ki a jelenleg piacra dobott termékeket:
élet és balesetbiztosításokat, lakásbiztosításokat, felelősségbiztosításokat.
- A tapasztalatok rendkívül pozitívak, a postás-kollégáknak igen rövid
idő alatt, több mint félszáz szerződést sikerül a postahelyeken megkötniük.
Úgy érzem, hogy bizalom övezi az új terméket - monsta Stephan P. Kramer,
aki a németországi know-how ismeretek hasznosítását a termék magyarosításában
hatékonyan használta föl.
Dr. Horváth Sándor a Magyar Posta Részvénytársaság Soproni Igazgatóságának
igazgatója elmondta:
- A Soproni postaigazgatóság nagy gyakorlattal rendelkezik a biztosítás-értékesítésben,
a kollegáknak a termékek és az értékesítéstechnológiát még egyaránt meg
kell ismerniük; a képzés természetesen még folyik. A feladat nem
kíván létszámbővítést, a tevékenységünk hatékonyságbővítését teszi szükségessé
az új termék bevezetése - mondta az igazgató.
A biztosítási termékeket – miután egyszerű termékekről van szó
– minden postai dolgozó értékesítheti, a kézbesítőktől az ún. pultos munkakörökig.
A folyamatok elemzése során alakították ki a teljesen egyszerű, könnyen
érthető termékeket, termék-csomagokat. Azt is fontos tudni, hogy az igénylőknek
nem tesznek fel bizalmas jellegű kérdéseket, olyanokat, amelyek például
nem valók ügyféltérbe. Ezzel is magyarázható az, hogy tulajdonképpen bármely
postahivatalnál forgalmazhatóak a termékek. A kockázatelbírálásnál a kockázatfeltételek
is egyszerűbbek a megszokottnál, teljesen a posta ügyfelei által állított
igényekhez igazították a termék-csomagot, ami pozitív irányba befolyásolja
a kárrendezést is.
- Bízunk a Magyar Posta ügyfélkörében, hiszen a Magyar Posta és ügyfélköre
között, amúgy is egy szoros bizalmi kapcsolat van - mondta Dr. Horváth
Sándor.
A "termék" egyébként egy áttekinthetően öszeállított információs anyag,
a befizetésre szolgáló csekkel együtt, amellyel kapcsolatosan bármely postahivatalban
lehet érdeklődni, akárcsak a 06 - 40 200-480-as telefonszámon helyi hívás
díjáért , vagy az info@posta-biztosito.hu e-mail címen.
A sok működő biztosító mellett, a MPB több, biztosítóknál fel nem lelhető
plusz szolgáltatást is kínál az életbiztosításnál nincs kockázatelbírálás,
a balesetbiztosítás mentes a kockázat-kiemelő- és -módosító tényezőktől,
a vidéki lakosságnak kínált termékek a jövedelmszinthez igazodnak - a lakosság
minden szegmensének külön igényeire is figyeltek a termékek megtervezésénél.
A biztosítási termékek forgalmazásához a postai dolgozóknak plusz szakismeretre
nincs szükségük, ezzel a gyorsaságot, míg a call-center működtetésével
a hatékony, szakmailag korrekt információt segítik.
T.É.
2003. február 06., csütörtök 12:49
|