CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Kereskedelmi és Iparkamara  

Sopron nem túl jó helyzete, avagy növelni a forgalmat, de hogyan?

    Szórakozni, vásárolni, élvezni az életet sokak szerint az egyik legjobb dolog a világon, de nem mindegy hol, mikor, hogyan és a legfontosabb: mennyiből?
    Mit tegyünk, hogy növekedjen a kereslet száma? Hogyan növeljük a forgalmat?
    Gyakran előfordulnak napjainkban ehhez fogható kérdések magán- és közéletben. A változtatások és az új eredmények létrehozása érdekében tartottak február 6-án kereskedelmi és vendéglátóipari fórumot a Soproni Kereskedelmi és Iparkamara Deák téri székházában.

 

A fórumot Szakács Gyula, kereskedelmi tagozat elnöke vezette

    A teltházas fórumon, olyan soproni vállalkozók vettek részt, akik nagy szerepet játszanak a város gazdasági nézetének kialakításában.
    Vitaindítónak Kovács Anita, a NYME képviselője jóvoltából bemutatásra kerültek “A soproni szórakozási lehetőségek értékelése” című lakossági primer véleménykutatás fontosabb pontjai. Az anyagból kiderült: mire van igény a soproni fiatalok körében. Legkedveltebb szabadidős tevékenységként több korcsoportban is első helyen szerepelt az olvasás és a különböző sportlehetőségek gyakorlása. Kiderült, hogy a mai fiatal 1000-3000 Ft-ot költ el hetente saját maga szórakoztatására. A lakosság több, mint 90%-a igénybe veszi a mozi, az uszoda, és a könyvár szolgáltatásait. Szomorú hírként érte a jelenlévők nagy részét annak a ténynek az ismerete, miszerint a soproni fiatalok jelentős része igen gyakran a környező városok adta lehetőségeit használja ki. Ezen információk szerint felmérésre kerültek városunk "konkurenciái": Szombathely, Győr, Budapest, Ausztria illetve a környező települések vonzó ajánlatai. A megkérdezettek igen nagy százaléka szerint kevés a szabadidős program városunkban. Kevés az olyan rendezvény, amely megmozdítaná az otthonülőket és azokat a lakosokat, akik szívesebben ülnek otthon mélyen tisztelt televíziójuk előtt.
- Kevés a plakát, – szólalt meg elkeseredetten az egyik vállalkozó hölgy - ha az ember jókedvűen sétálgat a Várkerületen, gyakran nem is sejti, hogy pár utcával beljebb érdekes műsorok várják a nagyérdeműt.

    A véleménykutatás bemutatója után jelentősen megszaporodtak a hozzászólások. A kisvállalkozók véleményét nagyban befolyásolta azon bemutatott televíziós felmérés, amelyet az egyik budapesti kereskedelmi televíziós csatorna készített, összehasonlítva a magyarországi és az osztrák élelmiszerkínálatot az ár szempontjából. Kiderült, hogy a szomszédos országban a magyar ember közel 5000-6000 Ft-ot spórolhat meg egy-egy vásárlás alkalmával, bár a hozzászólásokból rögtön kiderült, hogy a kérdéskör azért – az áruminőség, és több tényező függvényében – ennél jóval összetettebb és árnyaltabb.

    
    Mitől fordult meg a kocka? Miért van az, hogy pár éve még osztrák szomszédjaink jártak hozzánk a friss kenyérért, kolbászért, cipőért? Hogy lehet az, hogy mára már "elértük" azt, hogy a potenciális vásárlók a soproni kisvállalkozásokat mellőzve, inkább felmutatják útlevelüket és a vásárlóéhes multikba mennek?
 
    Felháborodás, felháborodást követett ilyesfajta ténymegállapítás után. Hozzászólások sora váltotta egymást, amelyekből az is kiderült, hogy például a Várkerületi kisvállalkozások mennyire elítélik a Sopronba bekerült nagyvállalatokat, áruházakat, plazakat. “Bekerülésük óta teljesen megváltozott a keresleti piac a belvárosban…” fakadt ki az egyik vállalkozó.
 
    A felmerülő kérdésekre, problémákra és az azokat kiküszöbölő intézkedésekre a fórum vendége, Kalmár István Sopron alpolgármestere adott válaszokat, amelyek a lehetséges megoldások tekintetében remélhetőleg a közeljövőben előrelépést jelentenek majd.
         Tény, hogy nem szemlélhetjük tétlenül a kereskedelem és vendéglátóipar, a lakosokat érő, a mindennapi komfortérzetünket befolyásoló változásokat.
b.boti

Kapcsolódó oldal: Sopron Városi Kereskedelmi és Iparkamara honlapja



2003. február 07., péntek 13:32


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület