CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Nyugati Kapu  

Aranytorkú kórus, aranykezű karnagy

Aranytorkú kórus, aranykezű karnagy

Szerényen csak barokk-estnek nevezték azt a hangversenyt, amelyet a Fidelissima Kórus adott a Szent Mihály-templomban.

Sok arcot láttunk az énnekkarban, melyeket máshonnan is ismertünk már. Akár a pedagógus kórus tagjait, a Líceum fiataljait, vagy templomi kórusok énekeseit. Úgy látszik a Fidelissimának nagy a vonzereje, de Arany János karnagy személye is kulcs a rejtély megfejtéséhez. Ő nemcsak dirigált, hanem értő és értető bevezető szövegekkel is szolgált. Míg a kórus elfoglalta helyét az oltár előtt, addig az alkalom kontínuósa, Róth Márton játszotta el bevezetésként Nicolaus Bruhns egyik orgonadarabját.

Az első kórusmű egy nálunk eléggé ismeretlen lengyel barokk szerző, Gorczycki műve volt. Már ebben a valóságos zeneirodalmi csemegében is bebizonyosodott az énekesek kristálytiszta intonációja és a más kórusoknál oly ritkán megtapasztalható érthető szövegmondás. A ritkán hallható lengyel mesterről pedig kiderült, hogy semmivel sem alkotott "olcsóbb" zenét, mint híresebb kortársai.

Johann Sebastian Bach legigényesebb vokális művei a motetták. Ezek közűl a műsorba a legnehezebbet, a Jesu meine Freude-kezdetűt választották. Az egyes tételekben váltogatják egymást Pál apostol szentírásbeli igéi és az evangélikus korál versei. Ez a motetta Bachnak nem csupán zenei zsenialitását tárja elénk teljességében, hanem teológiájára, hitvilágát is hűségesen tükrözi. A Fidelissima bemutatta az egészséges, telt hangzást és a kiskórus finomságát is. A közönség az előadást néma áhitattal hallgatta. A Bach-mű tökéletes interpretálásáról talán nem túlzás azt megjegyezni, hogy egyenesen lemezbe lehetett volna vágni.

A harmadik, egyben a koncertet lezáró mű Antonio Vivaldi Gloriája volt. Az ismert latin miseszöveget a szerző tizenkét bontotta és értelmüknek megfelelő karaktert adott mindegyiknek. A szólórészeket Stiblo Anna és Füstös Ildikó stílusosan és gondosan énekelte. A Gloria zenekari kíséretét soproni muzsikusokból álló kamaraegyüttes látta el.

A közönség szűnni nem akaró tapsát az együttes a Bach-motetta egyik tételével honorálta. A hangverseny bíztató jele volt annak, hogy Sopron kóruskultúrája - ennyi lelkesedéssel és a sok fiatallal - felemelkedőben van.

Valtinyi Gábor



1999. jĂşlius 14., szerda 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület