CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

UTAZÁS 2003 Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás - Sopron és vonzáskörzete is képviseltette magát

    A Nyugat-Dunántúli Régió 280 négyzetméteres standon jelent meg, melynek felülépítménye egy dunántúli tornácos házat jelenített meg.
    A Nyugat-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság a korábbi évek jól bevált gyakorlatának megfelelően számított a Tourinform irodák, mint szervező központok szakmai munkájára, így a kiállításon a térségek képviseletét az irodák munkatársai látták el.
    A soproni térség képviseletét ennek megfelelően saját kiadvány rendszerével a Tourinform Sopron vállalta fel, melyhez bekérte a vállalkozói ajánlatokat is. A régió igényrendszeréhez a Soproni térség bemutatása, ajánlati palettája megfelelően illeszkedett.
    Az idei vásári tapasztalatokról Horváthné Hoszpodár Katalint a soproni Tourinform Iroda vezetője elmondta:
- A turisztikai értékek régiónkénti tagolása, megjelenítése a belföldi turisztikai vásárokon évek óta bevezetett forma, a nagyközönség egyre inkább ennek megfelelően tájékozódik. Kevesebb tétova érdeklődővel lehetett találkozni, mindinkább jellemző volt az egyes térségeket célzottan keresők száma.
        Sopron és térsége önálló arculattal történő megjelenésére eddig a pénzügyi források hiánya miatt nem volt lehetőség, mely szakmai körökben évről-évre mindig nagy visszhangot vált ki. Amennyiben a jövőbeni források lehetővé teszik egy önálló stand megvalósulását – saját felülépítménnyel, installációval – a Tourinform Sopron szívesen felajánlja jelenlétét, szakmai tapasztalatait, az azonban senki számára nem lehet kétséges, hogy Sopron városának jelen kell lennie a Nyugat-Dunántúli Régió standján is.
 
    Javaslatot is tett az irodavezető: Az önálló városi megjelenés megvalósítása bizonyos forrásösszevonást, azonos irányba mutató együttműködést feltételez. Meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy az esetleg erre a célra rendelkezésre álló városi forrást milyen mértékben tudják kiegészíteni a térségben működő szakmai szervezetek: a kamara, a kistérségi társulások.
-  A vásárokon a vállalkozói megjelenést – szintén régiós keretek között (négy évvel ezelőtt) a kamara anyagilag is támogatta, a koordinálásban pedig tevékeny szerepet vállalt. A későbbiekben a vállalkozók kiállítási képviseletét fokozatosan a régió Tourinform irodái vették át.

Kiállítóhely biztosítása:
    A közös megjelenést – a standhelyet, felülépítményt, média szervezést stb. - teljes egészében a Regionális Marketing Igazgatóság finanszírozta, az irodáknak csak a stand személyzeti költségeit kellett felvállalniuk.
    Helyszín: Budapesti Vásárközpont, D pavilon 301/A, Nyugat-Dunántúli Régió Standhely. Fríz felirat: “Sopron és térsége” volt.

A soproni pult személyzetének biztosítása:
    A vásári jelenlét sikerének egyik elengedhetetlen, szinte a legfontosabb feltétele a megfelelő személyzet kiválasztása. A térség képviseletét - annak turisztikai vonatkozását kitűnően ismerő, jól kommunikáló, a vendégszolgálati és vásári munkában már megfelelő tapasztalatot szerzett - Tourinform Sopron munkatársak látták el.

Informálás menete:
    Kiemelten fontos, hogy a pult tevékenysége non-profit jellegű, a Tourinform Sopron non-profit szervezetként delegálja informátorait, munkatársait. Kifejezetten Sopron és vonzáskörzetére koncentrálva terjeszti a programokat, a turisztikai szolgáltatók ajánlatait. Összefogott anyagokat ad ki a térség teljes kínálati palettájáról.

- A nagyközönség tekintetében: a folyamatos, állandó pult melletti munka során a még tétova, bizonytalan érdeklődőt is megszólítva, kommunikációt kezdeményeztünk egy–egy barátságos, a térségre vonatkozó kérdésfeltevéssel. Az Aktív programajánló füzet két, belső borítói térképe alapján gyorsan összefoglaltuk a városlátogatáson kívül a környék bakancsos és kerékpáros túralehetőségeit, a vízparti üdülés vonzását. A “Hú, nagyon jó! Valami ilyesmit kerestem!” után következhetett az egyéb rendezvényi, múzeumi ajánlatok- nyitva tartások kézbe adása. Végezetül a gasztronómiai és szálláslehetőségek kiajánlására került sor, melyet már legtöbben személyre (pénztárcához) szabottan kértek.
    A vásárt követően az egyéb kérések megválaszolása érdekében 23 elektronikus levél és 40 postai levél elküldésére került sor, melyet az érdeklődő pontos elérhetőségének regisztrációja előzött meg - tájékoztatott az irodavezető, aki a továbbiakban hozzáfúzte:

- A szakmai közönség tekintetében: az első két szakmai napon az utazásszervezők és a pultot felkereső újságírók, egyéb szakmai szervezetek részére előre összekészített anyagot adtunk át, mely alkalmával felajánlottuk a további segítségünket. Szinte valamennyi szervezet részére, kérésének megfelelően további anyagot juttatunk el elektronikus, vagy postai úton a vásárt követően.

 Látogatói felmérés
    Mivel egy szakvásár-kiállítás alakalmával a térség képviseletében jelenlévő munkatársak, valamint a szakma illetve nagyközönség között a közvetlen kommunikáció eredendően biztosított, ezért ennek lehetőségét maximálisan érdemes kihasználni azért, hogy a következőkről alkothassunk reális képet: a térség ismertségéről, a valós piaci helyzetről (versenyhelyzetről), a fogyasztók igényéről, magatartásáról, szokásairól, a korábbi térségi tapasztalatokról, a potenciális, a térséget programozó partnerekről, együttműködés esélyeiről.
    A Tourinform Sopron munkatársai a vendéggel folytatott kommunikációt követően a megkereséseket, az érdeklődési területek regisztrációját is elvégezte az iroda által összeállított felmérőlap alapján.
    Ennek megfelelően egyetlen egy potenciális vendég, de tétova érdeklődő sem maradt térségi információ nélkül, a megkérdezések alapján mindenkor kommunikációt kezdeményeztünk a térség megismertetése érdekében.

A felmérés kiértékelése
    A Tourinform iroda felmérést  – a soproni pult és a térség látogatottságára vonatkozó – eredményét,  külön kitérve az egyes téma szerinti megkeresésekre ezúton közzétesszük és értékeljük
    A napokra lebontott megkeresések alapján – a korábbi tapasztalatoknak megfelelően a péntek és a szombati nap volt a legeredményesebb.
    Sopront és térségét jól ismerők aránya 41%, de ezek között feltűnő volt azoknak az aránya, akik pár napot, de akár egy hetet évről-évre Sopronban töltenek.
    Az újságírók és utazásszervezők érkezése szinte az első két szakmai napra koncentrálódott, akik cégszerű regisztrációjukat a jövőbeni kapcsolattartáshoz külön kérték.
    Az érdeklődési területek szerinti értékelés jól reprezentálja azt, hogy a szakmai kör, az utazásszervezők, a sajtó ( az első két nap) kifejezetten Sopronra koncentrál, míg a nagyközönség évről-évre a térségi kínálatok egyre jobb ismerőjévé válik.
    A szakma a városi lehetőségeken, rendezvényeken kívül a Fertő-táj, mint világörökséget egyáltalán nem kereste, a Fertő-Hanság Nemzeti Park ajánlatát nem igényelte. A vízi és biciklis, bakancsos túrák iránt a nagyközönség már célzottan érdeklődött.
    Az ifjúsági szálláslehetőségek továbbra is keresettek, melyhez a jelenlegi szálláskínálatot mindenképpen bővíteni érdemes, a potenciális vendégkör megtartása érdekében azonban az állagmegóvást, a minőségi fejlesztést évről-évre tervezni kell. A szálláshelyek értékesítését a konkrét programokkal való kiajánlás segítheti, táborok szervezése egyes érdeklődési köröknek megfelelően.

    A konferencia szervezés tekintetében az új fejlesztés még nincs a szakma gondolatkörében. E tekintetben négy konkrét megkeresést regisztráltunk. Egy szervező részére adtunk kifejezetten angol nyelvű ismertető betétlapot.

    A szomszédolás Ausztriában programkiajánlás lehetőségét a turisztikai kapcsolatbővítésen keresztül, a viszonosság elvén érdemes mérlegelni, mert a színvonalas fesztivál jellegű programok iránt nagy a kereslet, de a térségen belül teljes szezonra ez még nem biztosított.
    Az együttműködést EU forráslehetőségek is segítik.
    A statisztikai kiértékelést áttanulmányozásával ahhoz szeretnénk mindenkit segíteni, hogy  a saját szakterületére vonatkozólag hasznos információhoz jusson.

Javslatok tennivalókról
    A Tourinform iroda vezetője a tapasztalatok alapján, ami a térség kiajánlását érinti több tennivaló tekintetében is javaslatokat tett:
- Meg kell jeleníteni a térség vonatkozásában a Fertő mente világörökségi voltát, rangot jelent, külön érdeklődést kelthet. ( Ausztriai lehetőségek felvillantásával.), a Fertő tó víz közeli programlehetőségét a kerékpáros ajánlatokkal érdemes összekapcsolni, mert ezzel markánsabb bevezetést nyerhet, a Fertő-Hanság Nemzeti Park turistabarát hozzáállásával tudná segíteni a térség érvényesülését, a régióban lezajlott nagyarányú gyógyturisztikai fejlesztések versenyhelyzetet teremtenek régión belül, amit mindenképpen ellensúlyozni kell, mert bekövetkezhet az a szomorú helyzet, hogy Sopron látogatását ezekről a gyógyhelyekről fogják egy napra tervezni a turisták, nem pedig fordítva. (Fesztiváljellegű programgazdagításra lenne szükség, Ausztria elérhetőségének hangsúlyozását a térségi tartózkodás meghosszabbítása érdekében célszerű felvállalni stb. )

    Az Utazás 2003 Kiállításon való részvételt komoly és igényes előkésztőmunka előzte meg, amelynek része volt a turisztikai vásárok és a szezon megfelelő előkészítéséhez a vállalkozók aktuális ajánlatának, a múzeumok egész éves nyitva tartásának, a rendezvényszervezők garantált programtervezetének bekérése. Az információk turisztikai kínálati szempontok szerinti csoportosítása, táblázatba történő szervezése, sokszorosítás, illetve a 2002. december-2003. január időszak közötti nyomdai kivitelezése.

  • Kiadványok is készültek, amelyekkel az iroda a vendégszolgálaton kívül a vásári érdeklődőket is rendszerezett információkkal tudja ellátni: Múzeumi katalógus nyelvenként  3000 darabos, információs térkép 20.000-es, Aktívan és egészségesen programajánló füzet 3000 darabos, Eseménynaptár 2003.  3000 darabos példányszámban készült.(ez utóbbi a nagy érdeklődésre való tekintettel (5000 -es példányszámban), egyszerűbb utánnyomásban is készül.

  •     Hoszpodár Katalin a Tourinform Iroda vezetője elmondta: a “Welcome to Hungary” beutaztatók részére szervezett rendezvényen, melyet egy nappal az Utazás 2003. Szakmai Kiállítás előtt szerveztek, a régiót a Nyugat-Dunántúli RMI képviselte. Sopron méltó képviseletéhez a beutaztatók részére 10 német -10 angol exkluzív ajánlati csomagot állítottak össze, mely alapján a térségi érkezés programozhatóvá válik.

    A Tourinform iroda Sopron és vonzáskörzetének teljes turisztikai kínálatának képviseletét vállalta fel, amit a Nyugat-Dunántúli Régió standján a turisztikai szolgáltatók együttműködésével szívesen teljesített.

    K.É..
    Fotó: www.utazas.hu



    2003. március 26., szerda 16:03


    címlap zóna archívum




    © 1999-2007, Internet Sopron Egyesület