CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

IX. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok

    Kilencedik alkalommal ad otthont Sopron a Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok szakmai konferenciának, amelyen március 27. és 29. között az ország több mint 370 szakembere az uniós csatlakozás közoktatást érintő témakörének előtérbe helyezése mellett vitatja meg a szakma aktuális kérdésit.
    A csütörtöki hivatalos megnyitón Kránitz László, országgyűlési képviselő köszöntőjét követően, a konferencia nyitóelőadást Hiller István, az Oktatási Minisztérium politikai államtitkára tartotta "Paradigmaváltás a magyar közoktatásban az EU-csatlakozás tükrében" címmel. A politikus arról beszélt, hogy a legfontosabb cél az oktatás egységének eléréseaz alapok megszilárdítása által. Szólt a közeljövőbeli közoktatási törvény módosításról, arról, hogy a törvénytől elsősorban az alapkészségek és kompetenciák általános megerősítését várják.

    Az országosan akkreditált szakmai konferencia céljairól, munkájáról Márkné Edlinger Zsuzsa, a "Fogjuk a kezed" Egyesület titkárát kérdeztük, aki elmondta: a 10 éve alakult egyesület egyik, tevékenységének kezdetekor felvállalt fő célja volt a tanulási nehézségekkel küszködő gyermekek és szülők segítése, valamint a pedagógusoknak való szakmai segítségnyújtás. Több programjuk között egyik legjelentősebb az a Sopronban szervezett konferencia, amelyre a szakma legkiválóbbjai jönnek el, azok, akik az új ismereteket a pedagógus-társadalom felé közvetítik.

    A kezdetben logopédiai konferenciaként indult rendezvény, a hagyományteremtés útját is követve tartotta meg nevében az eredeti jelzőt, amely idővel kiegészült a "pedagógiai"-val. A szervezők minden alkalmmal egy-egy aktuális témát választanak, ezúttal az európai uniós csatlakozás oktatást érintő kérdései kerültek a tanácskozás, a tapasztalatcsre középpontjába. Az akkreditált képzésnek visszatérő témái is vannak, olyanok, amelyek az egyesület céljaihoz is kapcsolódnak. Ezek közé tartozik az is, hogy a speciális segítséget, vagy a különös bánásmódot igénylő gyerekek neveléséhez kívánnak segítséget nyújtani, illetve ahhoz, hogy a pedagógusok minél alaposabban megismerjék a problémás gyerekeket, és tevékenységük során a kapcsolatteremtésben minél jobban megtalálják a problémakezelés megfelelő útjait és eszközeit.

Márkné Edlinger Zsuzsa kihangsúlyozta: fontos az, hogy a szakemberek ezeken az alkalmakon együttgondolkodnak, együtt hallanak bizonyos témákról, fontos, hogy  egymás munkáját megismerik; a speciális területeket is ismernie kell egy általános pedagógusnak, és ennek, természetesen a fordítottja is érvényes.
Az első nap előadásait a második nap a szekciókban folytatott, speciális témákhoz kötődő munka követte. Például a logopédiai szekcióban újabb terápiákat, kutatási eredményeket, nézeteket mutatnak be szakemberek.

- Nagyon sok segítséget kaptunk az ELTE Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Karától - mondta a "Fogjuk a kezed" Egyesület titkára – Ebben az évben az óvodai és általános iskolai szekció témája volt az iskolaérettség, a tankötelezettség kérdése, amely területeken fontos, hogy az óvónő és a tanítónő együtt gondolkodjon. A logopédiai szekciónak százhúsz, A kisiskolás szekciónak száztíz résztvevője volt, az általános iskola felső tagozatában, illetve a speciális iskolákban tanítók a tanulászservezés elvárásaival foglalkoztak, illetve az un. "pizzafelmérésről" hallgattak meg egy előadást, amelyen tájékozódtak a nemzetközi felmérés nem túl jó magyarországi tapasztalatairól, amelyet a személyiségfejlesztésről szóló további előadások követtek. Második éve már, hogy középiskolásokat megcélzó szekcióban is dolgoznak  résztvevők, ahol a korosztályt leginkább érintő témák kerülnek terítékre: például a kétszíntű érettségi, az idegennyelv-oktatás.
    A délutáni műghelymunka a pedagógusokról pedagógusoknak szól, amely szándékunk szerint "erőgyűjtés" is egyben;  kommunikációról, a nehéz helyzetek megoldásáról, és még nagyon sok témáról lesz szó.

    Szombaton a nehéz, a problémás nevelési helyzetekről szóló témák mellett, a gyenge tanulók neveléséről, azok eredményeiről hallhatnak majd előadásokat a résztvevők, majd a konferencia zárásakért a pedagógusok emberi kapcsolatairól, amely előadást útravalónak is szánjuk, azzal, hogy rávilágítunk arra, hogy nekünk pedagógusoknak milyen gyengeségeink és erősségeink vannak - mondta Márkné Edlinger Zsuzsa, aki örömmel számolt be arról, hogy a konferenciának nagyon sok visszatérő résztvevője van, akik ragaszkodnak az immár hagyományossá vált Hotel Sopron színvonalas szolgáltatásaihoz és helyszínéhez.
A rendezvénynek természetesen támogatói is vannak: a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, az Oktatási Minisztérium, (amely a konferencia anyagának kiadását segíti), Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala.
    Jövőre a 10. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok jubileumi rendezvényét tartja majd. A jövő évi rendezvénnyel kapcsolatban minden pedagógus javaslatát örömmel várja az egyesület, amelynek a jelenlegi 53 tagja – nagyrészt pedagógusok – több szülő-tagot is szívesen vár soraiba.

T.É.



2003. március 28., péntek 21:52


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület