CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 25., csĂĽtörtök, Márk napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

A vasút, a vasutasság ünnepén

    Ma tartották a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. központi vasutasnapi ünnepségét.
    A Hotel Sopron konferenciatermében dr. Józan Tibor vasútigazgató köszöntötte a megjelenteket, a MÁV, az ÖBB, és az együttműködő szervezetek, a határőrség, a rendőrség, az érdekvédelmi szervek, az igazgatóság képviselőit, a vasút munkatársait.
    A vasútról, a vasutasságról szólt a vasutasnap azokról, akik egész éven át helyt álltak, becsülettel és jól végezték munkájukat, ám, az idei vasutasnap az immár közismert deficites gazdálkodással zár év okán az összes eddigitől abban különbözött leginkább, hogy az ünnepségen felszólalók az 2003. év egyik legfontosabb feladataként határozták meg a kedvezőtlen gazdasági helyzet megszüntetésének szükségességét, továbbá kiemelték a vasúti reform végrehajtásának fontosságát, azokkal a rehabilitációs és fejlesztési intézkedésekkel együtt, amelyek az európai felzárkózáshoz vezetnek.

    Ünnepi köszöntőt Szabó András, az igazgatóság elnöke mondott. Dr. Réthy Imre, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára ünnepi beszédét követően Dr. Fehérvári László vezérigazgató szólt az egybegyűltekhez.
    Szabó András elnök köszöntőjében szólt arról, hogy a társaság az idei év eltelt időszakát időarányosan, a 2003. évi üzleti tervben megfogalmazott célkitűzéseknek megfelelően teljesítette, sőt az áru- és személyszállítási teljesítménye meg is haladják azokat.
    Ugyanakkor emlékeztetett a vállalat nehéz gazdasági helyzetére. Hangsúlyozta: a vállalatnak van intézkedési terve, amelynek alapján egy három területre – a vállalati szervezet átalakítására, a költségtakarékos gazdálkodás bevezetésére, valamint a vagyongazdálkodás hatékonyabbá tételére – összpontosító átszervezési folyamatot indítottak meg. A vállalati szervezet felülvizsgálata keretében a jelenlegi három lépcsős vezetői és döntési szint két lépcsőssé alakítására, a párhuzamos feladatkörök megszüntetésére, a humánerő-forrásokkal történő jobb gazdálkodásra fordítanak figyelmet. Elhangzott: a létszámcsökkentés elsősorban az igazgatási területeket érinti majd. Mértéke - a Vezérigazgatóságot, a soproni Vasútigazgatóságot és az osztrák Üzemvezetőséget is beleértve - összességében 180-200 főre tehető, 2004. év végéig. A budapesti Vezérigazgatóság a tervek szerint kereskedelmi képviseletként funkcionál majd, új székhellyel, alapvetően döntéshozó és végrehajtást ellenőrző szervvé alakul át.
- A korszerű, költségtakarékos gazdálkodás bevezetésétől működési költségeink csökkenését várjuk. - jelentette ki az elnök, aki az elmúlt fél év óriási eredményeként említette az új számviteli információs controlling rendszer bevezetését.
- A vagyongazdálkodás és a befektetések felülvizsgálatának célja, hogy a vállalat ingatlanvagyonát és befektetéseit a leghatékonyabban működtessük. A nem megfelelően működő vagy hozam nélküli befektetéseinktől meg kell válni, mert a vállalat forráshiánnyal küzd - jelentette ki Szabó András, hozzátéve: Az ingatlanhasznosításból befolyó bevételek segítséget jelentenek a jelenlegi nehéz helyzet leküzdéséhez.
    Az Európai Unióhoz való csatlakozással együttjáró elvárásoknak való megfelelésről szólva jelentette ki az igazgatósági elnök: A megnyíló vasúti pályákon új versenyhelyzetben, a közúttal folyamatosan harcolva kell helytállnunk és biztosítani jövőnket a nyugat-magyarországi és kelet-ausztriai EU-régióban. Bevételeink növelése érdekében, aktív piaci munkával újfajta kapcsolatokat próbálunk kialakítani megbízóinkkal, közös vállalat vagy hosszú távú együttműködések formájában.
    A várhatóan ez év vége felé a Parlament elé kerülő új Vasúti Törvényről szólva kifejtette: az egyértelműen szabályozza majd az állam és a vasutak viszonyát, főbb feladatait, a közforgalmú vasút szervezetének meghatározását.
- E kérdések tisztázása a GYSEV számára is létkérdés. A gazdálkodás korszerűsítésére megfogalmazott terveinkben stratégiai elemként szerepel az, hogy rendezzük a tulajdonosokkal való viszonyunkat. A mi feladatunk az, hogy egy jól működő üzemeltető szervezetet alakítsunk ki, a tulajdonosainktól, pedig azt kérjük, ismerjék el az infrastruktúrával és a személyszállítással kapcsolatos ráfordításainkat. Az infrastruktúra hosszú távú finanszírozásában a magyar és az osztrák államtól egyaránt segítséget várunk - mondta Szabó András.

    A magyar vasúti közlekedés megújításának – a vasúti reform –  szükségességét  hangsúlyozta Dr. Réthy Imre,  a GKM államtitkára, amelyet – mint kifejtette –  az EU szándékaival, gazdasági és földrajzi adottságaival összhangban kell végrehajtani. A fejlesztés fő céljaiként említette az EU-konform jogszabályi környezet kialakítását, a vasúti teljesítmények növelését, a piaci részesedés megőrzését, a környezetvédelmi és területfejlesztési szempontok érvényesítését, a pénzügyi helyzet stabilizálását, valamint a tényleges társadalmi igényekre alapozott vasúthálozat és vasúti szolgáltatások ésszerűsítését.
 

Réthy Imre államtitkár: A vasúti közlekedés megújítása, szerepének megerősítése napjaink legfontosabb közlekedéspolitikai kérdésévé vált.

    A közlekedési igények és reális lehetőségek konszenzusa társadalmi vitát, valami megnövekedett önkormányzati szerepvállalást  tesz szükségessé.
    Réthy Imre kijelentette: tervezik két önálló regionális vasúti szervezet kísérleti jellegű kialakítását is: a Vésztői és a Nógrád-vidéki Regionális Vasutat, amelyektől viszonylagos önállóságuk révén a személyszállítás és fuvaroztatás rugalmasabb kiszolgálását várják.
    A vasútvonal-villamosítások előkészítése, az átfogó járműfejlesztési terv elkészítésével egyidőben a szaktárca hangsúlyt helyez a környezetbarát intermodásris szállítás fejlesztésére, amelyre EU-s forrásokra is számíthat.
    Az EU liberalizációs törekvéseire, valamint a csatlakozást követő versenyhelyzetről szólva az államtitkár kijelentette: "A minőségi tényezőknél elsősorban a vasúti szállítás kereskedelmi sebességének növelése, a menetrendszerűség javítása, az átlátható díjszabási rendszer várható. A biztonsági elemek közül a megbízható szolgáltatás, a felelősségvállalási, valamint kártérítési rendszer továbbfejlesztésé emelhető ki."

    Dr. Fehérvári László vezérigazgató az vasutasnap által is jelképezett összetartozás erejéről szólt, amely a GySEV-nél külön jelentőséggel bír.
    A régió, valamint a cég nagyságrendje egyaránt a gazdasági tevékenységek egy cégen belüli megtartását teszik szükségessé – jelentette ki a vezérigazgató, aki a továbbiakban a cég előtt álló kihívások sorozatát ismertette. A Pannon-régióként megjelenő Nyugat-Dunántúl és Kelet-Burgenland együttes sajátosságainak figyelembevétele, az árufuvarozásnak a vasút számára folyamatos további feladatként való megjelenése fontos tényezői lehetnek a jövőbeni gazdálkodásnak. A gazdasági problémák többsége a cégnek a kihívásokra való reagálásának módjára vezethető vissza. A vezérigazgató további kihívások között említette a gazdasági környezetet, a személyszállításra való megfelelő, és a lehetőségeket figyelembe vevő felkészülést, amely a járművek, a személyi feltételek biztosítása mellett további összetett feltétel-rendszer megteremtését jelenti.

Fehérvári László: A vonalátvételek százmilliós költségnövekedést jelentettek

    Az uniós régióban olyan stratégiára van szükség, amely egyrészt a személyszállítás területén megjelenő kihívásokat, másrészt a küzúti és vasúti fuvarozás közötti ,,konkurencia" kérdését megfelelően kezeli, úgy, hogy egy partneri viszonyt kialakító gondolatváltást valósít meg.
    A stratégia próbája, pedig a piac maga, amelyen a megmaradás kemény és kitartó munkával lehetséges.

    Fehérvári László vezérigazgató beszédét követően kitüntetéseket és elismeréseket adtak át a cég kiemelkedő teljesítményt nyújtó dolgozóinak.
A GySEV Rt. szolgálatáért arany fokozat kitüntetést vehetett át:  Freisinger Mária, Néder Mihály, Szentes Ottó, Schmidt Ferenc.
Elnöki Dicséretben részesült : Krisch Aladár, Tóth Barnabás, Gara Ildikó,  Veér Ferenc.
Vezérigazgatói Dicséretet:  Tóthné Cservári Éva,  Nagy Imréné, Gergely Edit, Nagy II. Károly, Cseh Zoltán, Szalay Zoltán, Bircher Antal, Szammer Emil, Szabó Ernő, Szíjjártó János, Hubicsák Benjamin, Horváth Jenő, Dergez István, Ferstl Róbert, Kapronczai Gyula kapott.
Igazgatói Dicséretben Boros Ernőné,  Kovacsics Rozália, Parti Miklós, Filló György, Baán Lajos, Szalay Nándor, Fenyvesi Gyula, Kátai László, Balogh Gyula,  Varga Géza, Bán Ferenc, Molnár Lívia, Timár István, Németh Attila, Kheim Pálné, Kocsis György, Horváthné Kocsis Veronika, Fülöp Lajosné, Lichtl Jánosné,   Gősi István részsült.
GySEV Rt-vel  együttműködő társszervek munkájának elismerésére Igazgatói Dicséretet vett át: Várnoki Szaniszló, Ongai Zsolt, Farkas Ferenc

Miniszteri elismerésekkel a következő dolgozók munkáját jutalmazták:
„A Közlekedésért Érdemérem” kitüntetés: Dr. Zentai Zoltán, Kerényi Mátyás,
„Miniszteri Elismerés” kitüntetés: Czuppon Tibor

Vasutasnapon soron kívüli előléptetésben húszan részesültek, 161-en törzsgárdai tagságot kaptak.

    A rendezvényen, amelyen megemlékeztek a legutóbbi vasutasnap óta elhunytakról, valamint a nyugdíjba vonultakról Kocsis Zoltán versmondó Juhász Gyula: Baross Gábor emlékezete című versét szavalta, a Soproni Zeneiskola tanárainak kvartettje Brahms-muzsikát játszott.
 

Kapcsolódó cikkek:
Vasutasünnepség kitüntetésekkel - 2002.
A térséget érintő GYSEV beruházásokról , fejlesztésekről - 2002.
Két ország határán - Az ötvenedik vasutasnapot ünnepelték - 2000

A GySEV Rt. honlapja



2003. július 10., csütörtök 23:20


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület