CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Nyugati Kapu  

Keleti helyzet, nyugati mérce

Keleti helyzet, nyugati mérce
Beszélgetés a közlekedési és vízügyi miniszterrel

Édesapja vasutas egy életen át. Zalalövőn állomásfőnök, majd a szombathelyi igazgatóság területén, Celldömölkön teljesített szolgálatot. Anyai nagyapja Zalaszentiván megszállott állomásfőnöke volt. Nógrádi László közlekedési és vízügyi minisztert Sopronban kérdeztük kihívásról, feladatokról, régióhoz való kötődéséről.

– Milyen érzésekkel foglalta el elődje helyét?
– Nem voltak ezzel kapcsolatos előérzeteim. Feladatom a közlekedési  és vízügyi tárca irányítása. Leltárt készítettem az előttem álló feladatokról. Mint minden magyar, szomorúan konstatálom, hogy évtizedek mostoha körülményeit kell néhány év alatt felszámolni. Különösen nagy a kihívás, hogy az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt igényesen és megfelelő szinten tudjunk eleget tenni a hazai utazóközönség jogos elvárásainak.
– Hogyan lehet az európai normáknak megfelelni?
– Öregek a vasúti kocsik, a szerelvények. A pályák nem felelnek meg az EU-követelményeknek, nem alkalmasak a ma elvárható sebességre. Határátkelőinken változásokat kíván a megnövekedett forgalom, de a környezetvédelem terén is van tennivaló. Erősíteni szeretnénk a kombinált árufuvarozást, a közutakról a túlsúlyos járműveket a vasútra, illetve a hajókra tereljük. Legfontosabb feladatunk a technikai korszerűsítés.
– Észak-déli vasútvonal. Vannak ezzel kapcsolatban elképzelések?
– Örömmel mondhatom, hogy már túl vagyunk az elképzelések szintjén. A közelmúltban Nagyrákos-Zalalövő térségében völgyhidat avattunk. Ez európai mértékkel mérve is büszkesége lehet a magyar építőiparnak. Ugyancsak épül a Magyarországot Szlovéniával összekötő vasúti szárny. Célkitűzéseim arra vonatkoznak, hogy az európai mértékkel is kipróbált GYSEV vonalait  bekössük a szombathelyi, zalalövői, szlovéniai és a tengerpartig menő vasúti közlekedésbe.
– A soproniakat nagyon érdekli a 85-ös főútvonal korszerűsítése. Mikorra készül el a gyorsforgalmi út?
– Azt nem tudom, de pillanatnyilag a nagyon elhanyagolt és rendkívül szűk keresztmetszetű út rehabilitációja történik. A 85-ös előnyeit és hátrányait magam is megtapasztaltam mostani utamon. Igyekszem a megfelelő forrásokat megtalálni, hogy az ország közútjai is elérjék az európai normákat.
– Úgy tudjuk, kötődik a régióhoz.
– Vas megyében,  Szombathelyen születtem, Jánosházán voltam általános iskolás, Győr-Moson-Sopron megyében, Pannonhalmán érettségiztem, Zala megyében országgyűlési képviselő vagyok. Tehát a regionális szemlélet értelmében elkötelezett mindhárom megye iránt.

Török Magda



2000. július 20., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület