CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

IV. Magyarországi Bormarketing Konferencia

    A Bormarketing Műhely Kht., az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács támogatásával idén negyedik alkalommal rendezték meg Sopronban a Bormarketing Konferenciát.

    A kétnapos tanácskozás plenáris és szekciókban zajló ülései a különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű sikereire, valamint változtatási igényeire helyezték a hangsúlyt, a borágazat aktuális kérdéseinek érintésével.
    A tavalyi osztrák uniós tapasztalatokat követően idén a mintegy kétszáz résztvevő Az olasz bor sikerének nyomában címmel értékes előadásokat halhatott az olasz bormarketing trendjeiről, a borágazaton belüli terméktervezésről, és a francia borétékesítés tapasztalatairólegyaránt.
A bormarketing konferenciához komplex szakmai program is párosult. A a konferencia helyszínén és ideje alatt rendezett Bor és Piac borászati szakkiállítások és vásáron termelők, kereskedők és beszállítók képviseltették magukat. Ez utóbbiak között a bortermelést és -értékesítést elősegítő beszállítók (hordó-, tartály-, pohár- címkekészítők) mellett belföldi és külföldi borkereskedők lártogatóként is szép számmal voltak jelen a programokon a nagykereskedelmi cégek képviselői, borászok, sommelier-ek, éttermek, szállodák, vendéglátóipari egységek borászati egyetemek, szakképző intézetek társaságában.
Több borvidék kiállított nemes nedűit is természetesen meg lehetett kóstolni a killításon.
A megnyitó napján Szanyi Tibor, a FVM  államtitkára is jelen volt az eseményen, ahol az új bortörvény szikgorításainak várható következményeiről szólva jelentette ki: a borhamisítás ellen fellépő törvény a termelőket a minőségi borok készítésére ösztönzi, amire elengedhetetlenül szükség van ahhoz, hogy az uniós piacon helyet találjon a magyar bor. S hogy ez nem lesz könnyű feladat, arra utaltak az olasz bor sikeréről szóló szakmai előadások, amelyek a borkereskedelmi trendek, az ágazaton belüli terméktervezés, az ,"olasz bor kommunikációját" taglalták. A borturizmus és a borutak kialakításának tapasztalatai is az előadások témái között szerepeltek, amelyek a hazai tennivalókra is felhívták a szakemberek figelmét.
A bormarketingben alkalmazott újdonságok, a bor és kultúra viszonya, a borétékesítési csatornák további szekcióülések témáit képezte. Az Európai uniós csatlakozás küszöbén a szervezők fontosnak tartották bemutatni az EU pályázati lehetőségeket, a borpiac uniós jogi környezetét, valamint ,,keresték a magyar bor unióba vezető útját", amely, úgy tűnik nem lesz akadálymentes.
A Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban tartott kétnapos rendezvényen a Sopron Város bora címért kiírt címkeverseny mellett a Fejér Zoltán poncichter-világot idéző festményei között két, Kékfrankos borral készültet is láthatott a közönség.



T.É.

Kapcsolódó cikkek, oldalak

Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
Az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
Bormarketing  Sopronban
II. Magyarországi Bormarketing Konferencia
II. Bormarketing Konferencia
A kihívás kapujában

További oldalak:

www.bormarketingkonferencia.hu
Cyberpres- Borváros
http://www.sopron.hu/borvidek/



2003. december 06., szombat 00:34


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület