IV. Magyarországi Bormarketing Konferencia
A Bormarketing Műhely Kht., az FVM Agrármarketing
Centrum Kht. és a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács támogatásával idén
negyedik alkalommal rendezték meg Sopronban a Bormarketing Konferenciát.
A kétnapos tanácskozás plenáris és szekciókban zajló
ülései a különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű
sikereire, valamint változtatási igényeire helyezték a hangsúlyt, a borágazat
aktuális kérdéseinek érintésével.
A tavalyi osztrák uniós tapasztalatokat követően
idén a mintegy kétszáz résztvevő Az olasz bor sikerének nyomában címmel
értékes előadásokat halhatott az olasz bormarketing trendjeiről, a borágazaton
belüli terméktervezésről, és a francia borétékesítés tapasztalatairólegyaránt.
A bormarketing konferenciához komplex szakmai program is párosult. A a
konferencia helyszínén és ideje alatt rendezett Bor és Piac borászati szakkiállítások
és vásáron termelők, kereskedők és beszállítók képviseltették magukat.
Ez utóbbiak között a bortermelést és -értékesítést elősegítő beszállítók
(hordó-, tartály-, pohár- címkekészítők) mellett belföldi és külföldi borkereskedők
lártogatóként is szép számmal voltak jelen a programokon a nagykereskedelmi
cégek képviselői, borászok, sommelier-ek, éttermek, szállodák, vendéglátóipari
egységek borászati egyetemek, szakképző intézetek társaságában.
Több borvidék kiállított nemes nedűit is természetesen meg lehetett
kóstolni a killításon.
A megnyitó napján Szanyi Tibor, a FVM államtitkára is jelen volt
az eseményen, ahol az új bortörvény szikgorításainak várható következményeiről
szólva jelentette ki: a borhamisítás ellen fellépő törvény a termelőket
a minőségi borok készítésére ösztönzi, amire elengedhetetlenül szükség
van ahhoz, hogy az uniós piacon helyet találjon a magyar bor. S hogy ez
nem lesz könnyű feladat, arra utaltak az olasz bor sikeréről szóló szakmai
előadások, amelyek a borkereskedelmi trendek, az ágazaton belüli terméktervezés,
az ,"olasz bor kommunikációját" taglalták. A borturizmus és a borutak kialakításának
tapasztalatai is az előadások témái között szerepeltek, amelyek a hazai
tennivalókra is felhívták a szakemberek figelmét.
A bormarketingben alkalmazott újdonságok, a bor és kultúra viszonya,
a borétékesítési csatornák további szekcióülések témáit képezte. Az Európai uniós csatlakozás küszöbén a szervezők fontosnak tartották bemutatni az EU pályázati lehetőségeket, a borpiac uniós jogi környezetét, valamint ,,keresték a magyar bor unióba vezető útját", amely, úgy tűnik nem lesz akadálymentes.
A Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban tartott kétnapos rendezvényen
a Sopron Város bora címért kiírt címkeverseny mellett a Fejér Zoltán poncichter-világot
idéző festményei között két, Kékfrankos borral készültet is láthatott a
közönség.
T.É.
Kapcsolódó cikkek, oldalak
Első Magyarországi
Bormarketing Konferencia
Az Első Magyarországi
Bormarketing Konferencia
Bormarketing
Sopronban
II. Magyarországi
Bormarketing Konferencia
II. Bormarketing
Konferencia
A kihívás kapujában
További oldalak:
www.bormarketingkonferencia.hu
Cyberpres- Borváros
http://www.sopron.hu/borvidek/
2003. december 06., szombat 00:34
|