Mobil, a Nyugati Kapu autós melléklete
Röviden
Mobil
a Nyugati Kapu autós
melléklete
Az
Opel Corsa harmadik generációjának
hátsó
lámpái a Fiat Puntóéhoz hasonlóan,
a
C oszlopban kapnak helyet. A sorozatgyártás a
hírek
szerint idén tavasszal indul. Növekedni fog az autó
utastere, a motorok vonatkozásában
újdonság
lesz a háromhengeres 60 és 75 lóerõs TDI
hajtómûvek
megjelenése.
Közös
terepjárót készít a FIAT és
a
Mitsubishi. Az autó nem hasonlít majd a japánok
nemrégiben
bemutatott Pinin nevû terepjárójára, de
méretük
azonos lesz. A FIAT-modell palettáján az eddigi
terepjáró-hiányt
megszüntetõ autó elsõ változatai
ugyancsak
tavasszal készülnek el.
Terepjáró
gyártásra készül a Skoda is. A VW
égisze
alatt álló csehek az Octavia
összkerékmeghajtású
változatának mûszaki alapjaira tervezik az
újdonságot,
amely a tervek szerint 2003-ban válik
szériaéretté.
A
Ford terepjáróiba, míg a Peugeot a
607-esébe
szereli be a három év múlva megjelenõ,
közösen
fejlesztett dízelmotorokat. A két cég kisebb
kategóriás
autóiba is a közösen fejlesztett dízeleket
szereli,
ám ezek megjelenése már jövõre
várható.
A
Lupónál
is kisebb autó gyártását tervezi a
Volkswagen
konszern. A már beharangozott minit
elõreláthatólag
Kínában állítják majd elõ,
így
tartható csak tizenkétezer márkás
határ
alatt az autócska vételára.
Õsszel
Párizsban mutatják be elsõ alkalommal az Alfa
Romeo
147-est. A 145-146 sorozatot felváltó modell
ötajtós
és ferdehátú lesz, háromajtós
változatban
egyenlõre nem készül. Egy év
múltán
azonban a gyár belefog egy sportkombi
gyártásába
is a 147-es sorozat alapjain.
Idén
két új roadster is érkezik a
tehetõsek
számára Olaszországból. A FIAT konszerhez
tartozó
két szupersportkocsi-gyár, a Ferrari és a
Maserati
gondoskodik a melepetésekrõl. Elõzõ a
360-as
Spider változatát, míg utóbbi az eddig
csak
coupe formában készülõ 3200-as
vászontetõs
kivitelét dobja piacra.
Az
idei párizsi szalonon lesz látható a Citroen
Xantia
utódja, árusítását azonban csak a
következõ
évben kezdik meg. A francia márka hagyományaihoz
híven,
az utódmodell is továbbviszi a hidropneumatikus
rugózást.
A csúcsváltozatban pedig széria lesz a fejlettebb
hydroactív rugózás, valamint a
dõléskorlátozó
rendszer.
Farkas
Ciprián
2000. január 13., csütörtök 00:00
|