CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Nyugati Kapu  

Mobil, a Nyugati Kapu autós melléklete

Röviden
Mobil a Nyugati Kapu autós melléklete
 
 

Az Opel Corsa harmadik generációjának hátsó lámpái a Fiat Puntóéhoz hasonlóan, a C oszlopban kapnak helyet. A sorozatgyártás a hírek szerint idén tavasszal indul. Növekedni fog az autó utastere, a motorok vonatkozásában újdonság lesz a háromhengeres 60 és 75 lóerõs TDI hajtómûvek megjelenése.

Közös terepjárót készít a FIAT és a Mitsubishi. Az autó nem hasonlít majd a japánok nemrégiben bemutatott Pinin nevû terepjárójára, de méretük azonos lesz. A FIAT-modell palettáján az eddigi terepjáró-hiányt megszüntetõ autó elsõ változatai ugyancsak tavasszal készülnek el.

Terepjáró gyártásra készül a Skoda is. A VW égisze alatt álló csehek az Octavia összkerékmeghajtású változatának mûszaki alapjaira tervezik az újdonságot, amely a tervek szerint 2003-ban válik szériaéretté.

A Ford terepjáróiba, míg a Peugeot a 607-esébe szereli be a három év múlva megjelenõ, közösen fejlesztett dízelmotorokat. A két cég kisebb kategóriás autóiba is a közösen fejlesztett dízeleket szereli, ám ezek megjelenése már jövõre várható.

A Lupónál is kisebb autó gyártását tervezi a Volkswagen konszern. A már beharangozott minit elõreláthatólag Kínában állítják majd elõ, így tartható csak tizenkétezer márkás határ alatt az autócska vételára.

Õsszel Párizsban mutatják be elsõ alkalommal az Alfa Romeo 147-est. A 145-146 sorozatot felváltó modell ötajtós és ferdehátú lesz, háromajtós változatban egyenlõre nem készül. Egy év múltán azonban a gyár belefog egy sportkombi gyártásába is a 147-es sorozat alapjain.

Idén két új roadster is érkezik a tehetõsek számára Olaszországból. A FIAT konszerhez tartozó két szupersportkocsi-gyár, a Ferrari és a Maserati gondoskodik a melepetésekrõl. Elõzõ a 360-as Spider változatát, míg utóbbi az eddig csak coupe formában készülõ 3200-as vászontetõs kivitelét dobja piacra.

Az idei párizsi szalonon lesz látható a Citroen Xantia utódja, árusítását azonban csak a következõ évben kezdik meg. A francia márka hagyományaihoz híven, az utódmodell is továbbviszi a hidropneumatikus rugózást. A csúcsváltozatban pedig széria lesz a fejlettebb hydroactív rugózás, valamint a dõléskorlátozó rendszer.

Farkas Ciprián



2000. január 13., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület