Formatervező hallgatók borcímke-tervei
Nyertes változatok a finom borok címkéire: Kékfrankos-hangulat és
soproni városkép
Húsz hallgatónak a ,,Sopron Város Bora" borcímke
tervezési pályázatra készített alkotásából nyílt tárlat az Erdészeti Múzeum
első emeleti termében.
Az eseményen sor került a Nyugat-Magyarországi Egyetem
Bora címet már korábban elnyert – Lővér Pince 2002-es évjáratú Kékfrankosa
– címkéje kiválasztására is egyben.
Walter Dezső polgármester, Dr. Faragó Sándor rektor,
Rigler Zsolt, Bormarketing Műhely Kht.
A Nyugat-Magyarországi Egyetem borát 2004. január
19-én szakmai zsűri közreműködésével választották ki. A szakmai zsűri által
értékelt borokból, egy második fordulóban az egyetemi zsűri végül is kiválasztotta
a Nyugat-Magyarországi Egyetem 2004. Évi borát: a Lővér Pince 2002-es évjáratú
Kékfrankosát.
A mai kiállításon a ,,Sopron Város Bora" címketerv
verseny győzteseinek kihirdetése, és ehhez kapcsolódóan a Nyugat-Magyarországi
Egyetem Bora címkéjének kiválasztása történt meg.
A túlzás nélkül egyenként egy-egy miniatűr művészeti
alkotásnak számító címketervek kiállítását Walter Dezső polgármester kritikusi
szemlélettel megfogalmazott köszöntőjével nyitotta meg, ugyanakkor kiemelte:
,, Nem elég finom bort termelni, azt el is kell tudni adni, amihez
szükséges a megfelelő csomagolás, illetve címke."
Fontos a soproni borok megfelelő nagyságrendben történő értékesítése,
aminek érdekében lobbizni fog - ígérte a polgármester.
Dr. Faragó Sándor rektor köszöntőjében hangsúlyozta:
a soproni borkultúra ügyét felkarolva a hallgatók, a formatervezők és a
soproni bor jó hírnevét is segíti a hasonló jellegű együttműködés.
Egyed Bálint és a modern koncepcióban készült címketerve
A rangos szakmai zsűri által a legjobbnak ítélt címketervek
készítőinek egyike Egyed Bálint, akinek címketerve az első helyezést megosztva
kapta Szigeti Adriennel és Fignár Leventével. Ez utóbbi két hallgató egyben
a közönségdíj nyertesei is.
Egyed Bálint címkéje absztrakt grafikával, elvont
ábrázolásmódot alkalmazva, formák és színek együttes hatásával igyekszik
hatni a borfogyasztóra, mintegy utalva a bor szépségére: illatának, zamatának,
színének és csillogásának összhangjára, ugyankkor egyértelműen megjelenítve,
hogy ez a ,,No. 1." bor. Egyed Bálint fertőszéplaki, így a borvidék ,,alaphangulata"
természetesen ismerős számára.
Szigeti Adrienn (balra) és Fignár Levente (jobbra)
Címketervének megalkotásában klasszikusabb utat választott
Szigeti Adrienn és Fignár Levente. Ők egy jellegzetes soproni városképet
képzeltek a Sopron Város Borának palackjára.
Szigeti Adrienn és Fignár Levente Sopronja a Kékfrankos
palackon
Sopron város boráról szólt a pályázat, ezért szerették
volna, hogy Sopron mindenképpen tükröződjék a címkén - mondták Nem
egy szimbólumot választottak ki, hanem több olyan ,,soproni magot", amelyeből
aztán összeállt a soproni hangulatú utcakép. Közben a jó munkához kevés
bor is járt. A dunaföldvári, illetve kazincbarcikai hallgató szerint ismerni
kell a jó borokat ahhoz, hogy szívvel lélekkel lehessen nekilátni az alkotásnak.
A rajzokat Adrienn készítette, a címke többi részét, a szöveget pedig,
Levente tervezte, szerkesztette.
A Nyugat-Magyarországi Egyetem borára pedig a mai
döntés szerint szintén Szigeti Adrienn-Fignár Levente egy alkotása kerül,
egy különleges, a palackra álló helyzetben helyezett, városképet megjelenítő
címke.
T.É.
2004. január 28., szerda 20:59
|