“Táj és kultúrák találkozása az Alpok és a Fertő
vonzásában”
Az Alpokalja Idegenforgalmi Alapítvány Tourinform
Sopron irodája 2003. áprilisában pályázatot nyújtott be Phare CBC Kisprojekt
Alapra, amely júniusban sikeres elbírálást nyert.
Horváthné
Hoszpodár Katalin, a soproni Tourinform iroda vezetője a határ menti
együttműködésen alapuló - 90 százalékos támogatottságú - marketing program
részleteiről tájékoztatta szerkesztőségünket.
- A 14,27 millió forint nagyságrendű bruttó költségkeretű
program célja, hogy a térség igényrendszeréhez, ajánlati palettájához megfelelően
igazodó színvonalas képviselettel megvalósuljon a sikeres “Határ menti
üdülőkörzet” - mondta az irodavezető.
A “Táj és kultúrák találkozása az Alpok és a Fertő
vonzásában” című háromnyelvű kiadvány a térség – Sopron és vonzáskörzete;
Fertő mente; Forchtenstein, Eisenstadt és Rust – természeti, kulturális
és gasztronómiai értékeinek együttes képviseletével a határ menti kisrégiók
ismertségét, rangját emeli, ezáltal érvényesülését növeli.
Az érintett turisztikai kisrégiók jövőjét nagyban
meghatározzák az azonos értékek, az azonos földrajzi, történelmi helyzetre
visszavezethető határ menti együttműködés, amelyek alapjait és kereteit
kívánja az Európai Unió által támogatott projekt elsőként megteremteni.
A program arculattervezésből, fotótár-bővítésből,
kiadvány-, kiállítási installáció, valamintbelföldi kiállítási alprogramokból
állt össze.
Arculattervezés
A felkínált turisztikai termékek, valamint az imázs
egyre fontosabb döntést befolyásoló tényezővé válnak az utazások tervezésénél.
Az arculattervezés ennek megfelelően az elérni kívánt markáns térségi megjelenés,
figyelemfelkeltés elérése érdekében történt. A kiemelt értékek felvillantásával
- városlátogatások, családi örökségek, várak, kastélyok, fesztiválok, gasztronómia,
világörökségi helyszín bemutatásával - egy olyan pozitív kép kialakítása
volt a cél, mellyel a “Határ menti üdülőkörzet” megfelelően vonzóvá válik
A térség rangját és hangulatát visszatükröző arculat
megfelelő alapot nyújtott a kiadványi és a kiállítási installációk kivitelezéséhez.
A fotótár bővítése alprogram:
Az arculattervezéshez és a kiadványi illusztrációkhoz
megfelelő – örökáron rendelkezésre álló – képanyagok beszerzés történt
meg: öt témában összesen 50 kép.
Kiadványok
Az imázs- és termékközpontú kiadvány megjelentetése
egyik legalkalmasabb promóciós eszköznek számít. A közös marketing fellépésekhez
“Az Alpok és a Fertő-táj vonzásában” című kiadvány család megfelelő eszközül
szolgál, az akciók elengedhetetlen kellékének számít.
Elvégezték a háromnyelvű, 32+4 oldalas invitatív
kiadvány összeállítását és nyomdai kivitelezését, melynek színes, 90.000
példánya három éves direkt marketing terjesztést tesz lehetővé.
A szintén háromnyelvű információs betétfüzet a térségi
tartózkodás programozásához nyújt kitűnő segítséget, mely egyszínnyomású,
30.000 példánya egy éves terjesztésre áll rendelkezésre.
Kiállítási installáció
További cél volt praktikus, hordozható nagyméretű
(3,3X2,4m) és kisméretű (1X2m) kiállítási installáció kivitelezése a már
megtervezett arculatnak megfelelően.
A mobil rendszer prezentációkon, turisztikai vásárokon
a térség képviseletének hatásos eszköze, biztosítja a látványos és színvonalas
megjelenést.
Belföldi kiállítási alprogram:
Az alprogram keretében Sopron és térsége először
nyer képviseletet önálló standhelyen, saját arculattal – a mobil installációs
rendszerrel – az utazási kiállításokon.
A program a négy legnagyobb forgalmú belföldi turisztikai
vásár költségeit finanszírozza az alábbiak szerint:
Március 12-14. Pécsi Utazási Börze: 9 m2
Március 18-21. Utazás 2004 Budapest: 15 m2
Március 26-28. Szegedi Utazás Kiállítás: 9 m2
Április 17-18. Veszprém Megyei Utazás Kiállítás: 6 m2
A térség képviseletét – a már megfelelő tapasztalatokat
szerzett – Tourinform munkatársak látják el, akik kihasználva a közönségszolgálat
nyújtotta lehetőséget – előre kidolgozott módszer alapján statisztikai
felmérést végeznek a térség ismertségéről és az érdeklődők igényeiről.
- Az együttműködő térségek – a táji, természeti,
kultúrtörténeti és közlekedés-földrajzi adottságaik alapján – természetes
partnerei egymásnak.
A térségbe érkező turista természetes igénye, hogy
határok nélkül fedezhesse fel az értékeket, az elérhető távolságban lévő
turisztikai objektumokat.
Az együttműködő partnerek közös akarata, hogy a
“szomszédolást” elősegítsék, a vendégeket az előkészített programokkal
hosszabb tartózkodásra invitálják, mellyel a turisztikában érdekelt vállalkozások
érvényesülését is előmozdítják - vélte Horváthné Hoszpodár Katalin..
A Phare CBC Program Magyarország-Ausztria Kisprojekt
Alap 2001 támogatásával létrejött, háromnyelvű programnak belföldi- és
külföldi partnerei voltak: Sopron Megyei Jogú Város, Tourismus Verband
Eisenstadt, Fertő-Hanság Nemzeti Park, illetve Neusiedler és Rosalia
Régió együttes képviseletével és az alábbi mottóval: “Átgondolt stratégiával,
marketing akciósorozattal jól látható, hatásos kampányt csinálni!!!”
2004. március 01., hétfő 20:38
|