CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Április 10-étől újból indul a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút
Ezentúl  többnyire dízel vontatással közlekedik

    A nagycenki Széchenyi-kastély közelében a Győr-Moson-Sopron Ebenfuri Vasút kezdeményezésére, – nem kevés önkéntes munkával –1972-ben épült meg a Közlekedési Múzeum 760 mm nyomtávolságú, gőzüzemű múzeumvasútja, a Széchenyi Múzeumvasút.
    A vasutat a GySEV Rt. üzemelteti, a szolgálatot gyermek-vasutasok látják el. A mozdony és a vonatszerelvény a század elején épült.

    A soproniak és a környékre látogatók egyik kedvenc kirándulóhelyén a csaknem négy kilométer hosszú pályaszakaszon – menetrend szerint és külön vonat formájában egyaránt – közlekedő vonatnak az április 10. és szeptember 10. közötti időszakban több mint húszezer utasa volt.
    Az idei, április 10-én induló szezonban változást jelent, hogy az eddigi, kizárólag gőzmozdonnyal közlekedtetett szerelvény, ezután csak a kijelölt napokon közlekedik gőzmozdonyos vontatással. Ugyanis a menetrendbe foglaltak szerinti napokon többnyire dízel-vontatású mozdonnyal közlekedik a kisvasút.
    A változtatásra költségcsökkentő céllal volt szükség - mondta Haragovics József vontatási főnök, aki hozzátette azt is: a kisvasút számára az üzemeltető által egy 1950-ben épült dízelmozdony beszerzését követően a gőzmozdony csak a menetrendben kijelölt napokon vontatja majd a vonatot.
    A Balaton térségéből beszerzett, és a GySEV által felújított dízelmozdony éves szinten 30 százalékkal csökkenti a Széchenyi Múzeumvasút 7,5 milliós működési költségét.

    Ez a megtakarítás részben abból adódik, hogy a dízelmozdony működtetéséhez egyetlen emberre van szükség, szemben a gőzmozdonyhoz szükséges két fővel.
    Tehát ezentúl a menetdíjak attól függően is különbözőek lesznek, hogy dízel-vontatású, vagy gőzvontatású járatra száll az ,,utas", A menetdíjak közötti eltérés a csoportos különvonati díjaknál számottevő.
    A múzeumvasút ügyeit jelenleg a személyszállítási szolgálat intézi, amelynek a nehézségek ellenére láthatóan ,,a szíve csücske" a Múzeumvasút, így arra a megjegyzésünkre, hogy nem lesz-e túl illúzióromboló a századleleji pályán a dízelmozdony, nem kívántak reagálni, de érezhetően és érthetően nem is örültek.

T.É.


Gőzmozdony az alábbi napokon közlekedik a múzeumvasúton: április 11, 12; május 1, 2, 30, 31.; június 5, 6; július 3, 4, 31.; augusztus 1, 20, 21, 22; szeptember 18; 19; október 2, 3.

A menetdíjak:

A részletes menetdíjak:
 

Teljesáru Dízel vontatás Gőzvontatás
Egy útra menetjegy 220 280
Menttérti jegy 440 560
Szakaszjegy 110 140
Gyermekjegy 110 140
Gyermekjegy menettérti útra 220 280
Kerékpárfuvarozási díj 70 70

Különvonatdíjak:
 

  Dízel vontatás Gőzvontatás
Felnőtt csoport 23.000 60.000
Óvodás- és diákcsoport 23.000 35.000

Az üzemi viszonyoktól függően az utas – felügyelet mellett – díjfizetés ellenében vezetheti a vonat gőzmozdonyát. A mozdony vezetését, amelynek díja 1500 forint a vasút oklevéllel igazolja. Hétköznapokon a gySEV Személyszállítási Szolgálatánál különvonat rendelhető, a megrendelést vasútüzemi okokmiatt egy héttel a kívánt indulási idő előtt kérik megküldeni az ehackl@gysev.hu e-mail címre, vagy a 99-517-384-es faxszámra, telefon: 99/517-244.
 
 

Fotók: GySEV



2004. március 29., hétfő 22:55


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület