Április 10-étől újból indul a nagycenki Széchenyi
Múzeumvasút
Ezentúl többnyire dízel vontatással közlekedik
A nagycenki Széchenyi-kastély közelében a Győr-Moson-Sopron
Ebenfuri Vasút kezdeményezésére, – nem kevés önkéntes munkával –1972-ben
épült meg a Közlekedési Múzeum 760 mm nyomtávolságú, gőzüzemű múzeumvasútja,
a Széchenyi Múzeumvasút.
A vasutat a GySEV Rt. üzemelteti, a szolgálatot
gyermek-vasutasok látják el. A mozdony és a vonatszerelvény a század elején
épült.
A soproniak és a környékre látogatók egyik kedvenc kirándulóhelyén
a csaknem négy kilométer hosszú pályaszakaszon – menetrend szerint és külön
vonat formájában egyaránt – közlekedő vonatnak az április 10. és szeptember 10. közötti időszakban
több mint húszezer utasa volt.
Az idei, április 10-én induló szezonban változást
jelent, hogy az eddigi, kizárólag gőzmozdonnyal közlekedtetett szerelvény,
ezután csak a kijelölt napokon közlekedik gőzmozdonyos vontatással. Ugyanis
a menetrendbe foglaltak szerinti napokon többnyire dízel-vontatású mozdonnyal
közlekedik a kisvasút.
A változtatásra költségcsökkentő céllal volt szükség
- mondta Haragovics József vontatási főnök, aki hozzátette azt is: a kisvasút számára az üzemeltető által egy 1950-ben épült dízelmozdony
beszerzését követően a gőzmozdony csak a menetrendben kijelölt napokon
vontatja majd a vonatot.
A Balaton térségéből beszerzett, és a GySEV által felújított
dízelmozdony éves szinten 30 százalékkal csökkenti a Széchenyi Múzeumvasút
7,5 milliós működési költségét.
Ez a megtakarítás részben abból adódik, hogy a dízelmozdony
működtetéséhez egyetlen emberre van szükség, szemben a gőzmozdonyhoz szükséges
két fővel.
Tehát ezentúl a menetdíjak attól függően is különbözőek
lesznek, hogy dízel-vontatású, vagy gőzvontatású járatra száll az ,,utas",
A menetdíjak közötti eltérés a csoportos különvonati díjaknál számottevő.
A múzeumvasút ügyeit jelenleg a személyszállítási
szolgálat intézi, amelynek a nehézségek ellenére láthatóan ,,a szíve csücske"
a Múzeumvasút, így arra a megjegyzésünkre, hogy nem lesz-e túl illúzióromboló
a századleleji pályán a dízelmozdony, nem kívántak reagálni, de érezhetően és érthetően
nem is örültek.
T.É.
Gőzmozdony az alábbi napokon közlekedik a múzeumvasúton: április 11,
12; május 1, 2, 30, 31.; június 5, 6; július 3, 4, 31.; augusztus 1, 20,
21, 22; szeptember 18; 19; október 2, 3.
A menetdíjak:
A részletes menetdíjak:
Teljesáru |
Dízel vontatás |
Gőzvontatás |
Egy útra menetjegy |
220 |
280 |
Menttérti jegy |
440 |
560 |
Szakaszjegy |
110 |
140 |
Gyermekjegy |
110 |
140 |
Gyermekjegy menettérti útra |
220 |
280 |
Kerékpárfuvarozási díj |
70 |
70 |
Különvonatdíjak:
|
Dízel vontatás |
Gőzvontatás |
Felnőtt csoport |
23.000 |
60.000 |
Óvodás- és diákcsoport |
23.000 |
35.000 |
Az üzemi viszonyoktól függően az utas – felügyelet mellett – díjfizetés
ellenében vezetheti a vonat gőzmozdonyát. A mozdony vezetését, amelynek
díja 1500 forint a vasút oklevéllel igazolja. Hétköznapokon a gySEV Személyszállítási
Szolgálatánál különvonat rendelhető, a megrendelést vasútüzemi okokmiatt
egy héttel a kívánt indulási idő előtt kérik megküldeni az ehackl@gysev.hu
e-mail címre, vagy a 99-517-384-es faxszámra, telefon: 99/517-244.
2004. március 29., hétfő 22:55
|