CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Városháza  

Sopron idegenforgalmának fellendítése a cél

Sopron idegenforgalmának fellendítése a cél
Idegenforgalmi koncepció, rendezvények

Sopron marketingtevékenységével nem foglalkozott szakmai szervezett, sem utazási irodák a városban érdemben beutaztatással nem foglalkozik senki
nem történt turisztikai terméfejlesztés az utóbbi 15 évben - mondta Almássy László az Idegenforgalmi Igazgatóság vezetője a tegnapi városházi sajtótájékoztatón.
Walter Dezső polgármester is úgy vélte a turizmust a város húzóágazatává kell tenni.

Walter Dezső polgármester és Almássy László, az Idegenforgalmi Igazgatóság vezetője

- Sopront a fényorában átlagban 3,1 vendégéjszaka jellemezte, ami jelenleg 2,4 -re csökent szemben például a kecskeméti 4,6 -os értékkel. - mutatta be a jelenlegi helyzetet, Almássy László, hozzátéve: Ezt a csökkenési folyamatot szeretné megállítani a város, azzal, hogy létrehozta a Pro Kultúra Sopron Kht. Idegenforgalmi Igazgatóságát.
Szakmai összefogásra van szükség  hangsúlyozta az Igazgatóság vezetője, aki beszámolt arról is, hogy az utóbbi időben két sikers rendezvény is ezt a cél szolgálta: az I. Soproni Idegenforgalmi Börze, és az Utazás Kiállítás, ahol tízezer látogatót regisztráltak.

Sopron nem tudott kilépni az átutazó város szerepéból, a bevásárlóturizmus pedig leáldozóban van, ezért a jövőbeni tervek között szerepel 5-6-7 éjszakás programkínálatokkal való megjelenés.
Almássy László hangsúlyozta: olyan termékfejlesztésbe kell kezdeni a váosvezetésnek, amely el tud indítani egy folyamatot. Ennek része az gazdaságkutató Intézet által elkészített hatástanulmány, amely a város idegenforgalmi koncepcióját, a városmarketinget megalapozó javaslatokhoz vezet.
A városmarketing munkájára a közgyűlésnek is áldását kell adnia, amelyet követően egy operatív marketing terv elkészítésére kerülht sor, amely konkrét feladatokat tatalmaz az un. 1 éves, 1-5 éves és 5-10 éves időszakokra.

A szakmai összefogás erősítése céljából május 4-én tartják a régió turisztikai vállalkozásainak konferenciáját, amelyen a térség turisztkai szakemberei teljes átfogó tájékoztatást kapnak a NFT turizmusra vonatkozó részéről, külön kitérve arra, hogy a város milyen turisztikai pályázatok mentén indulhat el. Ez a – 2,6 milliárdos forrást felkínáló lehetőség – a jövő tervezhetősége számára fontos.

Ősszel testvérvárosi konferenciát szervez Sopron, hiszen – amint azt Almássy László megjegyezte – a város eddig nem használta ki a testvérvárosi kapcsolatok adta lehetőségeket..
A közeljövőbeli rendezvények között Ausztriában két borosgazdás rendezvényen fogadják a soproni borászokat Kismartonban (Eisenstadt) és Bécsújhelyen (Wiener Neustadt), ahol a városok polgármesterei is találkoznak. ,,Sopron köszönti Európát" lesz a mottója a rendezvénynek, amely azért is jelentős, mert a soproni bor megjelenési és bemutatkozási lehetőséghez jut Burgenlandban.
Május végén Bornapok, majd a Soproni Ünnepi Hetek rendezvénysorozat csalogatja Sopronba a vendégeket, egyébként pedig nem marad Sopronban egyetlen hétége sem rendezvény nélkül - ígérte Almássy László.

T.É.



2004. április 16., péntek 10:11


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület