Úgy, ahogy a túrista szeretné
Úgy, ahogy a turista
szeretné
Taschner Tamás bizakodó és
derűlátó
A Gazdasági Minisztérium az idegenforgalom
fellendítése
érdekében 2001. január elsejével megszünteti a regionális
idegenforgalmi
bizottságok titkárságait. Feladatait a Magyar Turizmus Rt. marketing
igazgatóságai
veszik át. A Nyugat-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Marketing
Igazgatóság
vezetője Taschner Tamást lett.
- A Magyar Turizmus Rt. kilenc igazgatóságot
hozott
létre. Ezek lefedik az ország egész területét. Régiónkhoz - központja
Sopron - Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye tartozik, kivéve belőle
a
Balaton partot.
- Milyen feladatai lesznek az új
szervezetnek?
- Már a nevéből is adódik, hogy sokkal több
figyelmet
szentel az igazgatóság a marketing tevékenységre. A cél az
idegenforgalmi
piac fellendítése. Fontos, hogy minden régiónak idegenforgalom
szempontjából
is sajátos lehetőségei, adottságai vannak, tehát ezeket a területeket
önálló
egységként kell tekinteni, s a döntéseket, fejlesztéseket, terveket
helyben
kell kidolgozni és meghozni. Elsősorban ez lesz az igazgatóságok
feladata.
Hogy miért régióban kell gondolkodni? Egyrészt az unión belül is
régiókban
gondolkodnak, másrészt a józan ész is ezt mondja. Egy ország túl nagy
és
területileg sokszínű egy egységes idegenforgalmi stratégia
kidolgozására,
egy város pedig kicsi. Egy turistát általában nemcsak egy adott város
érdekel,
hanem egy nagyobb terület. Ha azt akarjuk, hogy fellendüljön az
idegenforgalom,
akkor a régiót kell vonzóvá tenni. Természetesen az egyes régiók
feladatait
összehangolják a Magyar Turizmus Rt. vezetői.
- Személyes életében mit jelent az új
feladat?
- Idáig egy város idegenforgalmában kellett
gondolkodnom,
most pedig egy régióért leszek felelős. Azért pályáztam meg az állást,
mert éreztem, hogy képes vagyok rá, s talán Sopronnak is többet tudok
segíteni
munkámmal.
Merényi
Zoltán
2000. március 23., csütörtök 00:00
|