CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Nyugati Kapu  

Úgy, ahogy a túrista szeretné

Úgy, ahogy a turista szeretné
Taschner Tamás bizakodó és derűlátó


A Gazdasági Minisztérium az idegenforgalom fellendítése érdekében 2001. január elsejével megszünteti a regionális idegenforgalmi bizottságok titkárságait. Feladatait a Magyar Turizmus Rt. marketing igazgatóságai veszik át. A Nyugat-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Marketing Igazgatóság vezetője Taschner Tamást lett.

- A Magyar Turizmus Rt. kilenc igazgatóságot hozott létre. Ezek lefedik az ország egész területét. Régiónkhoz - központja Sopron - Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye tartozik, kivéve belőle a Balaton partot.

- Milyen feladatai lesznek az új szervezetnek?

- Már a nevéből is adódik, hogy sokkal több figyelmet szentel az igazgatóság a marketing tevékenységre. A cél az idegenforgalmi piac fellendítése. Fontos, hogy minden régiónak idegenforgalom szempontjából is sajátos lehetőségei, adottságai vannak, tehát ezeket a területeket önálló egységként kell tekinteni, s a döntéseket, fejlesztéseket, terveket helyben kell kidolgozni és meghozni. Elsősorban ez lesz az igazgatóságok feladata. Hogy miért régióban kell gondolkodni? Egyrészt az unión belül is régiókban gondolkodnak, másrészt a józan ész is ezt mondja. Egy ország túl nagy és területileg sokszínű egy egységes idegenforgalmi stratégia kidolgozására, egy város pedig kicsi. Egy turistát általában nemcsak egy adott város érdekel, hanem egy nagyobb terület. Ha azt akarjuk, hogy fellendüljön az idegenforgalom, akkor a régiót kell vonzóvá tenni. Természetesen az egyes régiók feladatait összehangolják a Magyar Turizmus Rt. vezetői.

- Személyes életében mit jelent az új feladat?

- Idáig egy város idegenforgalmában kellett gondolkodnom, most pedig egy régióért leszek felelős. Azért pályáztam meg az állást, mert éreztem, hogy képes vagyok rá, s talán Sopronnak is többet tudok segíteni munkámmal.
 

Merényi Zoltán



2000. március 23., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület