Rovat: Borváros
2001. október 18., csütörtök 00:44
Tudással a gazda(g)ság felé
Jó esetben a gazdák munkájuk során meggazdagodnak.
A tétel egyszerű, de a rendszerváltás veszteseként emlegetett mezőgazdaság
ma még nem képes művelőit gazdaggá tenni. Az ágazat, tágabb értelemben
az agrárium részesedése a GDP-ből az elmúlt másfél évtizedben csökkent.
Nem kivétel a szőlő- és borgazdaság sem. Közismert, hogy a világ fejlett
országaiban tudásalapú informatikai társadalom fejlődik, melynek feltétele
a kutatás. Amennyiben nem adaptálják a termelők és a kereskedők vállalkozásukban
a legújabb eredményeket nem oldódik meg az ágazat banki finanszírozása
és állami támogatása, és amennyiben a fejlődő országok (Chile, Argentína)
harmincszor többet költ szőlő- és bormarketingre, úgy könnyen mumifikálódhat
a magyar borgazdaság.
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia (2000. dec. 7 - 8.) A december 6-7. között megrendezésre kerülő konferencia eseménye a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével és Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával szervezett Millenniumi Magyar Borok Versenyének eredményhirdetése, ahol a győztes borok bemutatásra kerülnek. A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia célja, hogy hangsúlyt kapjon a külföldi és a magyar szőlő- és borgazdálkodás, megkezdődjön egy pozitív jövőkép kialakítása, s ez utat mutasson a szőlőtőkés gazdáknak a tőkés szőlősgazdákká válás felé. A szervezők nevében :
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 7. :http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3137
|