CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2001. október 18., csütörtök 00:44


Tudással a gazda(g)ság felé

Tudással a gazda(g)ság felé

    Jó esetben a gazdák munkájuk során meggazdagodnak. A tétel egyszerű, de a rendszerváltás veszteseként emlegetett mezőgazdaság ma még nem képes művelőit gazdaggá tenni. Az ágazat, tágabb értelemben az agrárium részesedése a GDP-ből az elmúlt másfél évtizedben csökkent. Nem kivétel a szőlő- és borgazdaság sem. Közismert, hogy a világ fejlett országaiban tudásalapú informatikai társadalom fejlődik, melynek feltétele a kutatás. Amennyiben nem adaptálják a termelők és a kereskedők vállalkozásukban a legújabb eredményeket nem oldódik meg az ágazat banki finanszírozása és állami támogatása, és amennyiben a fejlődő országok (Chile, Argentína) harmincszor többet költ szőlő- és bormarketingre, úgy könnyen mumifikálódhat a magyar borgazdaság.
    A problémákkal foglalkozók kivétel nélkül szóban vagy írásban megemlítik piacra jutási esélyként a marketinget, de áttörés nem történik e témában. Igaz léteznek jól működő ellenpéldák, de többnyire a külföldi cégek esetében. A problémák feltárása, a kiút megkeresése, és a szellemi felfrissülés okán, a szervező a tudás alapú vállalkozási tevékenységet támogató Bormarketing Műhely Kht., a következő szervezetek előadóit kérte fel a II. Magyarországi Bormarketing Konferencián való szereplésre Sopronban: FVM; FVM-AMC Kh, FVM-KÉKI, Nyugat-Magyarországi Egyetem, Szent István Egyetem, GFK Hungária Kft, Magyar Marketing Szövetség, Hilltop Neszmély Rt, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Weninger Kft, Polgár Pince, Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Rabobank Hungária Rt, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Pannónia Hotels, Magyar Borgazdaság Szövetsége, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, TESCO Globál Rt., Agroinvest Rt, Österreichische Weinmarketing Service GesmbH, Öregbalgas Rt., Magyar Szőlő -és Borvárosok Egyesülete.


I. Magyarországi Bormarketing Konferencia (2000. dec. 7 - 8.)

A december 6-7. között megrendezésre kerülő konferencia eseménye a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével és Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával szervezett Millenniumi Magyar Borok Versenyének eredményhirdetése, ahol a győztes borok bemutatásra kerülnek. A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia célja, hogy hangsúlyt kapjon a külföldi és a magyar szőlő- és borgazdálkodás, megkezdődjön egy pozitív jövőkép kialakítása, s ez utat mutasson a szőlőtőkés gazdáknak a tőkés szőlősgazdákká válás felé.

A szervezők nevében :
Keglovich István

I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 7. :http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3137
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 8.: http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3126