Közélet |
Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került
Az iskolai oktatás
középpontjába a nevelés került
Pálinkás József oktatási miniszter Sopronban
Sopronban járt Pálinkás József oktatási miniszter, aki a Vas és Villamosipari
Szakképző Iskolában lakossági fórumon számolt be az oktatás jelenéről és
jövőjéről, amelyet megelőzően felavatta és átadta a Berzsenyi Dániel Evangélikus
Gimnázium (Líceum) új tornacsarnokát.
Dr. Szájer József Sopron országgyűlési képviselője a
lakossági fórum bevezetőjében ismertette a Magyar Polgári Együttműködés
Egyesület Kossuth centenáriumi és tavaszán meghirdetett Nemzetiszalag Mozgalom
felhívását, amely a Széchenyi, Deák, Kossuth és a márciusi ifjak nemzedékeinek
emlékének ösztönzésére, ma is összefogásra hívja a nemzetet. "Legyen
most is a nemzetiszalag összefogásunk jelképe! Arra kérünk mindenkit, aki
csatlakozik a Nemzetiszalag Mozgalomhoz, hogy nemzeti trikolorjainkat tartsák
ablakaikban, autóikon és kokárdáikat viseljék szívük fölött egészen az
országgyűlési választások végéig!" - szól a felhívás, amelynek ismertetését
követően dr. Szájer József Pálinkás József miniszternek is feltűzte a nemzetiszín
kokárdát.
Dr. Szájer József az oktatási minisztert köszöntő
beszédében hangsúlyozta: a Fidesz-kormány az oktatásnak és a nevelésnek
kormánya.
- Az érdem mindenben azoké, akik a munkát elvégzik - jelentette ki Pálinkás
József miniszter, aki azt is kiemelte, hogy a tárcától kapott támogatások
a polgároknak maguknak köszönhetők, akik a támogatandó programokat, fejlesztéseket
indítják. Az állam dolga, hogy a munka eredményeként keletkezett forrásokat
egy tisztességes pályázati rendszerben, az igények függvényében elossza.
Említette a Széchenyi tervből kutatás-fejlesztési programjaira jelentős
támogatást nyert.
Nyugat-magyarországi Egyetemet, amely egy szűk profilú
intézményből vált szélesebb profilú egyetemmé.
A Fidesz-kormány által fontosnak tartott öt kiemelt
célról szólva kifejtette, hogy ezek között az első, hogy gyerekek szülessenek,
és, hogy jó családban, szeretetben, jó légkörben nőjenek fel; fontos, hogy
mindenki munkával keresse meg a megélhetéséhez szükséges javakat; a társadalomban
rendnek kell lennie; fontos, hogy a család, a város, a nemzet tagjai érezzék,
hogy összetartoznak, hogy a jövőért együtt kell dolgozniuk- jelentette
ki a miniszter, aki ugyanakkor megállapította, hogy 1998-hoz képest a meglévő
gondok ellenére, az oktatásügyben előrelépés történt.
Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került-
jelentette ki Pálinkás József, aki hozzátette: a tudás érték, de csak akkor,
ha jóra használják azt.
Az oktatásügyben történt változások a jelenlegi kormány esélyteremtő
politikájával vannak összhangban, legyen szó az 1994-1998 közötti kötelező
tandíj eltörléséről és helyette a diákhitel lehetőségének megteremtéséről,
az érettségi rendszer egységessé tétele irányába tett lépésekről.
A közoktatás egyik legsúlyosabb és leginkább megoldásra váró gondjaként
említette a miniszter a pedagógusok bérének kérdését.
Változtatni kell a pedagógusok anyagi megbecsülésén, amely változtatás
már folyamatban van- jelentette ki a miniszter.
A továbbiakban az oktatási miniszter a további feladatok között említette
az iskolafejlesztési-megújítási programok kidolgozását és lakossági kérdésekre
válaszolt.
A pedagógus
életpálya-modellről és más, az oktatásügy fontos kérdéseiről külön interjúban
nyilatkozott Pálinkás József oktatási miniszter.
Balogh
2002. március 08., péntek 14:57
|
|
|