CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. február 21., szerda, Eleonóra napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Közélet  

Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került

Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került
Pálinkás József oktatási miniszter Sopronban

Sopronban járt Pálinkás József oktatási miniszter, aki a Vas és Villamosipari Szakképző Iskolában lakossági fórumon számolt be az oktatás jelenéről és jövőjéről, amelyet megelőzően felavatta és átadta a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnázium (Líceum) új tornacsarnokát.

    Dr. Szájer József Sopron országgyűlési képviselője a lakossági fórum bevezetőjében ismertette a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület Kossuth centenáriumi és tavaszán meghirdetett Nemzetiszalag Mozgalom felhívását, amely a Széchenyi, Deák, Kossuth és a márciusi ifjak nemzedékeinek emlékének ösztönzésére, ma is összefogásra hívja a nemzetet. "Legyen most is a nemzetiszalag összefogásunk jelképe! Arra kérünk mindenkit, aki csatlakozik a Nemzetiszalag Mozgalomhoz, hogy nemzeti trikolorjainkat tartsák ablakaikban, autóikon és kokárdáikat viseljék szívük fölött egészen az országgyűlési választások végéig!" - szól a felhívás, amelynek ismertetését követően dr. Szájer József Pálinkás József miniszternek is feltűzte a nemzetiszín kokárdát.
    Dr. Szájer József  az oktatási minisztert köszöntő beszédében hangsúlyozta: a Fidesz-kormány az oktatásnak és a nevelésnek kormánya.
- Az érdem mindenben azoké, akik a munkát elvégzik - jelentette ki Pálinkás József miniszter, aki azt is kiemelte, hogy a tárcától kapott támogatások a polgároknak maguknak köszönhetők, akik a támogatandó programokat, fejlesztéseket indítják. Az állam dolga, hogy a munka eredményeként keletkezett forrásokat egy tisztességes pályázati rendszerben,  az igények függvényében elossza. Említette a Széchenyi tervből kutatás-fejlesztési programjaira jelentős támogatást nyert.
    Nyugat-magyarországi Egyetemet, amely egy szűk profilú intézményből vált szélesebb profilú egyetemmé.
    A Fidesz-kormány által fontosnak tartott öt kiemelt célról szólva kifejtette, hogy ezek között az első, hogy gyerekek szülessenek, és, hogy jó családban, szeretetben, jó légkörben nőjenek fel; fontos, hogy mindenki munkával keresse meg a megélhetéséhez szükséges javakat; a társadalomban rendnek kell lennie; fontos, hogy a család, a város, a nemzet tagjai érezzék, hogy összetartoznak, hogy a jövőért együtt kell dolgozniuk- jelentette ki a miniszter, aki ugyanakkor megállapította, hogy 1998-hoz képest a meglévő gondok ellenére, az oktatásügyben előrelépés történt.
    Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került- jelentette ki Pálinkás József, aki hozzátette: a tudás érték, de csak akkor, ha jóra használják azt.
Az oktatásügyben történt változások a jelenlegi kormány esélyteremtő politikájával vannak összhangban, legyen szó az 1994-1998 közötti kötelező tandíj eltörléséről és helyette a diákhitel lehetőségének megteremtéséről, az érettségi rendszer egységessé tétele irányába tett lépésekről.
A közoktatás egyik legsúlyosabb és leginkább megoldásra váró gondjaként említette a miniszter a pedagógusok bérének kérdését.
Változtatni kell a pedagógusok anyagi megbecsülésén, amely változtatás már folyamatban van- jelentette ki a miniszter.
A továbbiakban az oktatási miniszter a további feladatok között említette az iskolafejlesztési-megújítási programok kidolgozását és lakossági kérdésekre válaszolt.
A pedagógus életpálya-modellről és más, az oktatásügy fontos kérdéseiről külön interjúban nyilatkozott Pálinkás József oktatási miniszter.

Balogh



2002. március 08., péntek 14:57


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület