CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 16., kedd, Csongor napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Turizmus tükrében a nyugat -dunántúli és a soproni régió

    Amint arról már beszámoltunk, a közelmúltban két napon át Országos Tourinform Találkozónak volt Sopron egyik színhelye, amelyet követően a rendezvény Győrben folytatódott.
    Sopronban Palkó Lajossal, a Magyar Turizmus Rt. Belföldi Hálózati Igazgatóságának igazgatójával a Tourinform irodahálózatot érintő, aktuális kérdésekről beszélgettünk, Horváthné Hoszpodár Katalint, a soproni Tourinform iroda vezetőjét pedig a soproni helyzetkép felvázolására kértük.


Horváthné Hoszpodár Katalin a soproni Tourinform Iroda vezetője és Palkó Lajos a Magyar Turizmus Rt. Belföldi Hálózati Igazgatóságának igazgatója
a soproni rendezvényen

- A Tourinform irodahálózat idei egyik legfontosabb célkitűzése a jelenleg 127 irodából álló hálózat minőségi fejlesztése - mondta Palkó Lajos igazgató.
    Annak ellenére, hogy az irodák számából adódóan az ország jól lefedett az irodahálózattal, továbbra is ösztönözzük a – Tourinform hálózathoz egy névhasználati szerződés keretében kapcsolódó – önkormányzatokat, mint fenntartókat, újabb irodák létrehozására; ez által az önkormányzatok a Magyar Turizmus Rt. szolgáltatásait igénybe veszik, illetve a hálózat részeként szolgáltatásokat nyújtanak.
    A minőségi fejlesztés egyik legfontosabb feladata az ismertség növelése, azért, hogy a belföldi és külföldi vendégek üdülését a Magyar Turizmus Rt. és a hálózat ismertségével és szolgáltatásainak igénybevételével komfortosabbá tegyük.
    Szintén fontos feladat az irodák arculatának frissítése, hogy azok még inkább megkülönböztethetővé váljanak.
    Az egyik legfontosabb fejlesztés, az információ-szolgáltatás feltételeinek megteremtése. Ezért a Gazdasági Minisztérium támogatásával, a Széchenyi Terv keretében folyik az on-line turisztikai információs rendszer / ON TIR / fejlesztése, amellyel megteremtődik egy olyan közvetlenül elérhető turisztikai adatbázis, amivel minden egyes Tourinform iroda naprakészen, teljes körű információt tud adni az ország bármely pontján lévő szolgáltatásáról.

- 2000-ben alakultak meg jelenlegi formájukban a Regionális Marketing Igazgatóságok.
- Az első évben régiónként húszmillió forintos, összességében száznyolcvan milliós marketing kerettel gazdálkodó Regionális Marketing Igazgatóságok jelentősen fejlődtek az elmúlt két évben. Erre az évre összességében 620 millió forintos keret áll rendelkezésre, amit alátámaszt a belföldi turizmusnak az elmúlt két évben tapasztalt kiemelkedő növekedési aránya.
    Az irodák feladatai és tervei a régiók hazai és nemzetközi ismertségének a növelése, valamint a szolgáltatók bevonása a regionális turisztikai marketing munkába, hogy a regionális promóciós munka mellett, a közvetlen szolgáltatói ajánlatok is megjelenhessenek.

- Budapestről milyennek látja a turizmussal foglalkozó szakember a Nyugat-Dunántúli és közelebbről a soproni régiót?
- Mint ahogy az egész Nyugat-Dunántúl, úgy a soproni régiója is dinamikusan fejlődik és az ország turisztikai bevételének jelentős részét adja. Ehhez a földrajzi adottságai is hozzásegítik, hiszen az uniós országokból érkező turisták ezen a határszakaszon lépnek be az országba.
Ugyanakkor, a többi régióhoz hasonlóan, javítani tudta kereskedelmi mutatóit: elsődlegesen a vendégéjszakák számának növekedése jelentős.

- Az Európai Uniós csatlakozás küszöbén, készült-e felmérés arra vonatkozóan, hogy Magyarország az uniós országokhoz képest teljesíteni tudja-e az elvárásokat, illetve milyen szinten áll a magyar idegenforgalom?
- Készült a kérdésre vonatkozó felmérés, amelyből egy adatot fontosnak tartok kiemelni: jelentősen javítani kell a következő években az egy főre jutó fajlagos költést, ami jelen pillanatban az ausztriai átlag egyharmada, és jóval elmarad az elvárhatótól. Ennek kezelésére a Gazdasági Minisztérium egy nagyon jó javaslatot dolgozott ki: a Széchenyi Terv turisztikai pályázatait, amelyekkel, magasabb fajlagos költésű vendégkört generáló fejlesztéseket támogat; elősegíti a szezon széthúzását, a Budapest - Balaton koncentráltság  feloldását, a gyógyfürdők intenzív fejlesztését. Az ország egyik fő problémája a szezonalitás, az, hogy a turisták zöme a nyári főszezonban érkezik. A fürdő-fejlesztések támogatása azt segíti elő, hogy a gyógyturisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő, az egészségturizmusban részt vevő turisták nem a főszezonban érkeznek, így ezek hozzájárulnak az éves turisztikai szezon kialakulásához.

- Mennyire hatékony a mostani találkozó munkája?
- Minden Tourinform találkozó hatékony és szükség is van ezekre az alkalmakra. A Tourinform hálózat egy olyan ereje a magyar turizmusnak, amit maximálisan ki kell használnia mind a Magyar Turizmus Rt.-nek, mind a turizmusban érdekelt szervezeteknek, ezért nagyon fontosak ezek a találkozók, ahol egymással tapasztalatot lehet cserélni, és közösen meg lehet határozni a hálózat tovább fejlesztésének az irányait.
 

Horváthné Hoszpodár Katalin a soproni Tourinform vezetőjével arról beszélgettem, hogy az Országos Tourinform Találkozót évente kétszer rendezik meg: ősszel mindig budapesti központtal és tavasszal, amikor valamelyik régió ad helyet a rendezvénynek. Ezúttal két város között Sopron az egyik, amelyre a választás esett.
- Már régóta szerettem volna elérni, hogy a Magyar Turizmus Rt. a soron következő országos találkozó megrendezését Sopronnak adja. A szervezés során minden vállalkozó örült a szakmai találkozónak, és olyan kedvező szolgáltatói ajánlatokat adtak, melyekkel sikerült elnyerni a rendezés jogát.
    Két város – Győr és Sopron – pályázott erre a lehetőségre. A benyújtott gazdag programjavaslatok miatt mindkét város megkapta a felkérést azzal, hogy a tervezett három napos program helyett négy napos találkozót szervezzen.

- Mi annak a jelentősége, hogy a 127 iroda vezetője és a régiók vezetői eljöttek Sopronba?
- Az országos találkozó a kiemelt turisztikai termékek bemutatkozását teszi lehetővé.
A következő napon egy szakmai tanulmányútra kerül sor a térségben, ami egyértelműsíti, felmutatja azokat az értékeket, amelyekről mindenkor szólni érdemes az irodákba betérő turistáknak. Azzal, hogy a résztvevők a térség lehetőségeit, kincseit megismerik, egy saját élményen alapuló valóságos információnyújtás válik lehetővé.

- Milyen élmény a többi irodavezető mellett soproni irodavezetőnek lenni?
- Ebből a szempontból irigylésre méltó a helyzetem, mert a térség óriási értékekkel rendelkezik, itt koncentráltan minden megtalálható, ami vonzó lehet. Nagyon büszke vagyok, hogy egy ilyen gazdag múlttal és adottságokkal rendelkező térség tartozik a Tourinform Sopron képviseletéhez, melyet vendégszolgálatunkon keresztül az értékeknek megfelelő odafigyeléssel próbáljuk teljesíteni.
Az eddigi work-shopokhoz képest – ahol a vállalkozók egy-egy asztal mögött, kötetlen formában várták az érdeklődőket – a mostanit próbáltuk kicsit másképp megszervezni. Ezúttal a térség kiemelt turisztikai termékeihez csoportosítottuk a kiemelt szolgáltatói kört, így bemutatkozási lehetőséget kapott: a konferencia turizmus oldaláról a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ, a borturizmus képviseletében a Bormarketing Műhely Kht. és a Soproni Borút Egyesület, ezenkívül a falusi turizmus tekintetében a Fertőrákosi illetve a Balfi Vendégvárók Egyesülete.

- Változnak-e a soproni Tourinform iroda szolgáltatásai?
- A Magyar Turizmus Rt. támogatása alapján az idén is megvalósulhat a hosszabb nyitva tartás a főszezonban, ezzel segítve a vendégszolgálatot. Ennek megfelelően június 15-től szeptember 15-ig meghosszabbított nyitva tartással tudunk működni, mely óriási lehetőséget, de egyben hatalmas munkát is jelent. Hétköznap 9-19 óráig, szombat-vasárnap és ünnepnap 10-18 óra között tudjuk majd fogadni az érdeklődőket, akiket az egész országra vonatkozóan információkkal látunk el.

Kapcsolódó cikk:

                            Országos Tourinform Találkozó
 



2002. május 22., szerda 18:35


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület