CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

A térséget érintő GYSEV beruházásokról , fejlesztésekről
Dr. Réthy Imre államtitkárt és Dr. Fehérvári László vezérigazgatót kérdeztük
 
    A Sopronban tartott vasútasnapi ünnepségen az ünnepi beszédek eredményekről, feladatokról egyaránt szóltak. A vasúttársaság hosszú távú üzleti céljait szolgáló megvalósítások egyike a Sopron-Szombathely vasútvonal kezelői jogának átvétele.
    Dr. Réthy Imre, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közigazgatási államtitkárát arról kérdeztük, hogy van-e lehetősége a GYSEV Rt. számára jelentős beruházáshoz hasonló további terjeszkedésnek?

- A Szombathely vonalra kiterjedő GYSEV- tevékenység a verseny kiterjesztésének egyik eszköze és miután a GYSEV kis cég, az elmúlt évtizedek tapasztalata szerint ugyanakkor rugalmas cég is, ezért a számára fontosabb, hogy a Sopron-Szombathely szakaszt hatékonyan üzemeltesse, mint adott esetben ez a MÁV-nak lett volna az érdeke. A GYSEV-nek az lehetősége van adott szakaszra komoly erőket koncentrálni, ezért a Szombathely-Sopron vonal GYSEV általi üzemeltetését nagyon hasznos lépésnek tartom. Nem zárom ki azt, hogy a GYSEV által üzemeltetett vonalszakasz növekedjék.
    E tekintetben semmilyen döntés nincs, ez további vizsgálatokat igényel, de ha azt szeretnénk, hogy a GYSEV vonal minél gyorsabban eljusson az adriai kikötőkig, Észak-Olaszországig, akkor annak vizsgálata, hogy a GYSEV további szakaszokat vegyen át üzemeltetésre nem tűnik elhibázott lépésnek.

- A MÁV Rt. üzleti érdekeit a vonalszakasz GYSEV általi üzemeltetése hogyan érinti?
- A verseny minden területen kívánatos. A MÁV-nak és a GYSEV-nek is jót tesz a verseny. A GYSEV -nek bizonyos értelemben versenyezni kell az osztrák vasútakkal és a MÁV-al is: ez mindkét cégnek jót fog tenni.
Senkinek nem érdeke, hogy a GYSEV előnyére a MÁV-ot gyengítse, hiszen mindkettő kedves gyermekük kell hogy legyen. Viszont a versenyhelyzet megteremtése, az egész magyar gazdaság unióra való felkészültsége erősítése érdekünk.

Dr. Fehérvári László, a GYSEV Rt. új vezérigazgatóját az idei év egyik legfontosabb feladatáról a Fertő-vidéki ér fejlesztéséről kérdeztük.

- Napirenden van a Fertő-tó körüli vasúti fejlesztés, ehhez uniós forrásokat remélnek. Milyen esélyei vannak Fertő-tó körüli vasúthálózat megvalósulását célzó uniós támogatásnak ?
- A Fertő-tó környéke vasúti forgalmának szervezése nagyon rövid múltra tekint vissza. Elképzelések régóta voltak, kétségtelen, hogy Magyarország EU csatlakozása időpontjának közeledésével az osztrák oldal, elsősorban Burgenland tartomány új lendületet adott a kérdés megoldásának. Az osztrák fél a Fertő tó környékét a vasúthálózat szempontjából egységesen kezeli, röviden megfogalmazva: közhasznú közlekedésnek tekintik egy természetvédelmileg érzékeny környezetben.
Nagy örömmel tapasztaltuk az elmúlt néhány hónap során, hogy a hozzáállás mind a tartomány, mint a szövetség részéről pozitív. Alapvetően az uniós forrásokra lehet számítani. Ezek megszerezhetőségét alátámasztja, hogy határátlépő forgalomról van szó, valamint, hogy a nemzeti park is átnyúl a határokon.

- Konkrét lépések előtt áll az osztrák féllel való együttműködés
- Néhány hónapon belül szerződés aláírásra kerül sor, aminek a célja 2004. végéig a vonal villamosítása és az ezzel együtt járó beruházások megvalósítása.
Az államszövetség, az osztrák közlekedési minisztérium és pénzügyminisztérium együtt egy olyan csomagot készítenek, ami a napokban kerül jóváhagyásra, amely szerint a Fertő vidéki helyi érdekű vasútra, mint részvénytársaságra, az osztrák állam meghatározott tulajdont szerez. Ez a készség párosulva Burgenland tartomány térség érdekében folytatott aktivitásával, reményeink szerint azt jelenti, hogy – az ÖBB-vel közösen történő együttműködésben – egy 2004 végéig megvalósuló beruházási programról van szó.

Kapcsolódó cikk:
Vasutasünnepség kitüntetésekkel
 



2002. július 12., péntek 12:53


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület