CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 25., csĂĽtörtök, Márk napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

A soproni szórakozási lehetőségek értékelése
-lakossági primer véleménykutatás-
IV.
Témavezető:
Pakainé dr. Kováts Judit
tanszékvezető, egyetemi docens

Készítette:
Kovács Anita és a Nyugat-Magyarországi Egyetem IV. marketing szakirányos hallgatói

Az előző részek:


 

A soproni szórakozási lehetőségek értékelése  -lakossági primer véleménykutatás- I. rész.
A soproni szórakozási lehetőségek értékelése  -lakossági primer véleménykutatás- II. rész.
A soproni szórakozási lehetőségek értékelése  -lakossági primer véleménykutatás- III. rész.
 

5. A különböző lehetőségek fontossága és értékelése

A megkérdezésben részt vevők szempontjából ahhoz, hogy jól érezzék magukat egy városban fontos a könyvtár, színház, uszoda, mozi, sportcentrum, bevásárlóközpontok, kulturális központ, fesztiválok, rendezvények és egyéb létesítmények megléte. Ezek köréből kiemelnénk a színház és a fesztiválok, rendezvények értékelését.

A színház jelenlétét 44%-ban tartották fontosnak (12. ábra), ez mindkét nem esetén 44%-ot jelent (13. ábra). Az egyetemet, főiskolát végzettek 31%-a tartotta nagyon fontosnak a színházat. A középiskolai érettségivel rendelkezők 59,5%-a fontosnak ítélte meg ezt az intézményt. A 8 általánossal rendelkezők 11,1%-a egyáltalán nem tartotta fontosnak a színház jelenlétét (7. táblázat). A lakosság 35%-a elégedett, 29%-a teljes mértékben elégedett a színház állapotával (14. ábra). Az érettségizettek 63,5%-a teljes mértékben elégedett, a diplomával rendelkezőknél viszont erőteljes mértékű a közepes megelégedettség, 25,4%. Az alacsonyabb iskolázottságú rétegekre az elégedettség jellemző (8. táblázat). Összességében az általános megelégedettség figyelhető meg a színház tekintetében.

12. ábra
 
 


13. ábra
 
 
 
 
 
 
 
 
Színház fontossága egy városban
Iskolai végzettség
 
8 általános
 
szakmunkásképző
 
középiskolai érettségi
 
egyetem, főiskola
 
 
db
%
db
%
db
%
db
%
egyáltalán nem fontos
1
11,1%
5
55,6%
3
33,3%
   
kevésbé fontos
1
4,0%
6
24,0%
15
60,0%
3
12,0%
közepesen fontos
3
6,7%
5
11,1%
33
73,3%
4
8,9%
fontos
16
12,2%
14
10,7%
78
59,5%
23
17,6%
nagyon fontos
11
13,1%
7
8,3%
40
47,6%
26
31,0%

7. táblázat

14. ábra

Színház értékelése
Iskolai végzettség
 
8 általános
 
szakmunkásképző
 
középiskolai érettségi
 
egyetem, főiskola
 
db
%
db
%
db
%
db
%
NV/NA
6
20,0%
4
13,3%
19
63,3%
1
3,3%
egyáltalán nem elégedett
   
1
33,3%
2
66,7%
   
kevésbé elégedett
1
7,1%
3
21,4%
9
64,3%
1
7,1%
közepesen elégedett
5
8,5%
8
13,6%
31
52,5%
15
25,4%
elégedett
13
12,6%
13
12,6%
54
52,4%
23
22,3%
nagyon elégedett
7
8,2%
8
9,4%
54
63,5%
16
18,8%

8. táblázat

A fesztiválokat, rendezvényeket 40%-ban tartották nagyon fontosnak, ennek megosztása nemenként eltérő, 37% a férfiaknál, és 42% a nőknél (15. ábra). A 21-30 év közötti korosztály 54,9%-a közepesen elégedett a fesztiválok, rendezvények színvonalával, míg az 51 év felettiek elégedettsége 28,6%-ban teljes mértékű (9. táblázat). Ez véleményünk szerint arra vezethető vissza, hogy a fesztiválokra, rendezvényekre főképp a fiatalok mennek el, ezért ők tudnak véleményt formálni. Az idősebb korosztályoknál nem alakult ki igazán vélemény.

15. ábra

Fesztivá

lok, rendez

vények értékelése

Kor

csoportok

 
- 20
21 - 30
31 - 40
41 - 50
51 -
db
%
db
%
db
%
db
%
db
%
NV/NA
5
17,9%
10
35,7%
       
13
46,4%
egyáltalán nem elégedett
10
50,0%
6
30,0%
2
10,0%
   
2
10,0%
kevésbé elégedett
7
31,8%
11
50,0%
2
9,1%
1
4,5%
1
4,5%
közepesen elégedett
15
20,3%
34
45,9%
14
18,9%
5
6,8%
6
8,1%
elégedett
17
17,5%
39
40,2%
18
18,6%
10
10,3%
13
13,4%
nagyon elégedett
10
20,4%
15
30,6%
7
14,3%
3
6,1%
14
28,6%

9. táblázat

Következik:
11. További szórakozással kapcsolatos elvárások
12. Üdülési szokások

Kapcsolódó cikk:
A soproni szórakozási lehetőségek értékelése  -lakossági primer véleménykutatás-
 



2002. december 10., kedd 20:08


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület