II. Faipari Marketing Konferencia
A Ligno Novum Wood Tech Nemzetközi Szakkiállítás
kísérőrendezvényeként 2003. szeptember 9-10-én rendezte meg a Nyugat-Magyarországi
Egyetem Faipari Mérnöki Kara és a Program Kft. a Hotel Sopronban az ITD
Hungary támogatásával a II. Faipari Marketing Konferenciát.
Három országból 120 résztvevő vett részt a szakmai
eseményen, amelyet a korábbinál sikeresebbnek és eredményesebbnek ítéltek
a szervezők.
A fa egy csodálatos termék. Ökológiailag tiszta
és egy állandóan újra termelődő nyersanyag. Csak a nyilvánosság, a potenciális
vevők nem látják ezt kellőképpen, a faanyag megfelelő pozicionálása mindeddig
elmaradt Magyarországon. A Faipari Mérnöki Kar most kezd dolgozni egy Fa
PR szervezeten, amely szervezet célja a fa anyag pozitív imázsának megszerzése
és fenntartása lesz
A konferencia célja volt, hogy alkotó elgondolkodtatásra,
elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönözze a gyártókat, forgalmazókat
vállalkozásuk felvirágoztatása érdekében, ugyanakkor azoknak az erőknek
az összefogása volt, amelyek eredője révén fejlődésnek indulhat e téma
magyarországi gyakorlata.
A marketing konferencia jelentőségét Pakainé
dr. Kováts Judit tanszékvezető elsősorban a faipar gerincét alkotó
kis-és középvállalkozások piaci versenyre való felkészítésében látja. A
marketing jelentősége egyre inkább nő az Európai Uniós közeledéssel, hiszen
a határaink kiszélesednek, a vásárlók igényei is mindinkább az európai
trendhez közelítenek. A faipari marketing azonban Magyarországon még kezdeti
stádiumban van.
A Faipari Marketing Konferencia a következő témakörök
köré csoportosítottan zajlott:
A konferencia nyitó plenáris előadásai között megismerkedhettek
a résztvevők a közösségi famarketing osztrák gyakorlatával, és a különféle
ártárgyalási technikákkal. A résztvevők ismereteket szerezhetnek az EU
vámeljárásairól, és szó esik a faipari termékek külpiacra lépésének lehetőségeiről.
A plenáris üléseket követően az első napon két szekció
közül választhattak a látogatók: marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési
szekció. A marketingstratégia szekción belül előadásokat hallgathatunk
válságmenedzsment, közösségi marketing témakörökből, és megismerhetjük
a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendeket..
A vállalkozásfejlesztési szekción belül olyan vállalatok
osztották meg velünk vezetési gyakorlatukat, mint a Roto Elzett Kft. vagy
a Kanizsa Trend Kft. Szó esett itt az integrált vállalatirányítási rendszerek
bútoripari alkalmazási lehetőségeiről, a kis- és középvállalkozások finanszírozási
formáiról és a szervezeti kultúra szerepérőlA konferencia második napján
ismét két szekció közül választhatnak a résztvevők: “Termékmarketing a
fókuszban” és “Újdonságok a faipari marketingben” szekció. A termékmarketing
és terméktervezés a fa- és bútoripari vállalkozások számára kiemelt jelentőségű
az összes marketing elem közül.
A speciális magyar viszonyokra könnyen alkalmazható
külföldi marketing receptek nem állnak rendelkezésre a szakirodalomban.
A hazai marketing els?sorban a nagyvállalatok számára készült. Leginkább
“hiánycikk” a speciális mikro- kis és középvállalkozói marketing gyakorlata,
melyek egyes szekció el?adásainkban viszont ugyancsak fókuszba kerül.
A kétnapos faipari marketing konferenciák plenáris-
és szekcióülései különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű
sikereire, illetve a változtatási igényekre fókuszáltak. Ez évben a meghívott
előadók között egyaránt találkozhattunk neves elméleti szakemberekkel és
a gyakorlati élet meghatározó, tapasztalt résztvevőivel.
A konferencia nyitó plenáris előadásai között helyet
kapott a közösségi famarketing osztrák gyakorlatának bemutatásalvalamint
a különféle ártárgyalási technikák.
A plenáris üléseket követően az első napon két szekció
közül választhattak a résztvevők: a marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési
szekció között, ez előbbin válságmenedzsment, közösségi marketing valamint
a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendek témakörök,
az utóbbin vállalatok – Roto Elzett Kft. vagy a Kanizsa Trend Kft.
– osztották meg vezetési gyakorlatukat a résztvevőkkel, továbbá , szó esett
az integrált vállalatirányítási rendszerek bútoripari alkalmazási lehetőségeiről,
a kis- és középvállalkozások finanszírozási formáiról, a szervezeti kultúra
szerepéről egyaránt.
A konferencia második napján ismét két szekció –
,,Termékmarketing a fókuszban” és ,,Újdonságok a faipari marketingben”
– közül választhattak a résztvevők.
A konferenciát plenáris előadások zárták, amelyeken
az EU csatlakozással kapcsolatos várakozások és a bútoripar versenyhelyzetének
elemzésén túl szó esett egy távoli, de annál érdekesebb és jelentősebb
piacról: Kína faiparáról, valamint az Andante kampány tapasztalatairól.
Horváth E.
Kapcsolódó cikkek:
A XXI. század
kihívásai az erdőgazdálkodásban - A nemzeti erdőprogram
13.
Ligno Novum - 11. Wood Tech 2003.
2003. szeptember 11., csütörtök 23:09
|