CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. március 29., péntek, Aguszta napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

II. Faipari Marketing Konferencia

    A Ligno Novum Wood Tech Nemzetközi Szakkiállítás kísérőrendezvényeként 2003. szeptember 9-10-én rendezte meg a Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kara és a Program Kft. a Hotel Sopronban az ITD Hungary támogatásával a II. Faipari Marketing Konferenciát.
    Három országból 120 résztvevő vett részt a szakmai eseményen, amelyet a korábbinál sikeresebbnek és eredményesebbnek ítéltek a szervezők.
    A fa egy csodálatos termék. Ökológiailag tiszta és egy állandóan újra termelődő nyersanyag. Csak a nyilvánosság, a potenciális vevők nem látják ezt kellőképpen, a faanyag megfelelő pozicionálása mindeddig elmaradt Magyarországon. A Faipari Mérnöki Kar most kezd dolgozni egy Fa PR szervezeten, amely szervezet célja a fa anyag pozitív imázsának megszerzése és fenntartása lesz

    A konferencia célja volt, hogy alkotó elgondolkodtatásra, elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönözze a gyártókat, forgalmazókat vállalkozásuk felvirágoztatása érdekében, ugyanakkor azoknak az erőknek az összefogása volt, amelyek eredője révén fejlődésnek indulhat e téma magyarországi gyakorlata.
    A marketing konferencia jelentőségét Pakainé dr. Kováts Judit tanszékvezető elsősorban a faipar gerincét alkotó kis-és középvállalkozások piaci versenyre való felkészítésében látja. A marketing jelentősége egyre inkább nő az Európai Uniós közeledéssel, hiszen a határaink kiszélesednek, a vásárlók igényei is mindinkább az európai trendhez közelítenek. A faipari marketing azonban Magyarországon még kezdeti stádiumban van.
    A Faipari Marketing Konferencia a következő témakörök köré csoportosítottan zajlott:
    A konferencia nyitó plenáris előadásai között megismerkedhettek a résztvevők a közösségi famarketing osztrák gyakorlatával, és a különféle ártárgyalási technikákkal. A résztvevők ismereteket szerezhetnek az EU vámeljárásairól, és szó esik a faipari termékek külpiacra lépésének lehetőségeiről.
    A plenáris üléseket követően az első napon két szekció közül választhattak a látogatók: marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési szekció. A marketingstratégia szekción belül előadásokat hallgathatunk válságmenedzsment, közösségi marketing témakörökből, és megismerhetjük a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendeket..
    A vállalkozásfejlesztési szekción belül olyan vállalatok osztották meg velünk vezetési gyakorlatukat, mint a Roto Elzett Kft. vagy a Kanizsa Trend Kft. Szó esett itt az integrált vállalatirányítási rendszerek bútoripari alkalmazási lehetőségeiről, a kis- és középvállalkozások finanszírozási formáiról és a szervezeti kultúra szerepérőlA konferencia második napján ismét két szekció közül választhatnak a résztvevők: “Termékmarketing a fókuszban” és “Újdonságok a faipari marketingben” szekció. A termékmarketing és terméktervezés a fa- és bútoripari vállalkozások számára kiemelt jelentőségű az összes marketing elem közül.

    A speciális magyar viszonyokra könnyen alkalmazható külföldi marketing receptek nem állnak rendelkezésre a szakirodalomban. A hazai marketing els?sorban a nagyvállalatok számára készült. Leginkább “hiánycikk” a speciális mikro- kis és középvállalkozói marketing gyakorlata, melyek egyes szekció el?adásainkban viszont ugyancsak fókuszba kerül.
    A kétnapos faipari marketing konferenciák plenáris- és szekcióülései különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű sikereire, illetve a változtatási igényekre fókuszáltak. Ez évben a meghívott előadók között egyaránt találkozhattunk neves elméleti szakemberekkel és a gyakorlati élet meghatározó, tapasztalt résztvevőivel.

    A konferencia nyitó plenáris előadásai között helyet kapott a közösségi famarketing osztrák gyakorlatának bemutatásalvalamint a különféle ártárgyalási technikák.
    A plenáris üléseket követően az első napon két szekció közül választhattak a résztvevők: a marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési szekció között, ez előbbin válságmenedzsment, közösségi marketing valamint a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendek témakörök, az utóbbin  vállalatok – Roto Elzett Kft. vagy a Kanizsa Trend Kft. – osztották meg vezetési gyakorlatukat a résztvevőkkel, továbbá , szó esett az integrált vállalatirányítási rendszerek bútoripari alkalmazási lehetőségeiről, a kis- és középvállalkozások finanszírozási formáiról, a szervezeti kultúra szerepéről egyaránt.
    A konferencia második napján ismét két szekció – ,,Termékmarketing a fókuszban” és ,,Újdonságok a faipari marketingben” – közül választhattak a résztvevők.
    A konferenciát plenáris előadások zárták, amelyeken az EU csatlakozással kapcsolatos várakozások és a bútoripar versenyhelyzetének elemzésén túl szó esett egy távoli, de annál érdekesebb és jelentősebb piacról: Kína faiparáról, valamint az Andante kampány tapasztalatairól.

Horváth E.



Kapcsolódó cikkek:

A XXI. század kihívásai az erdőgazdálkodásban - A nemzeti erdőprogram
13. Ligno Novum - 11. Wood Tech 2003.



2003. szeptember 11., csütörtök 23:09


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület