Tudással a gazda(g)ság felé
Jó esetben a gazdák munkájuk során meggazdagodnak.
A tétel egyszerű, de a rendszerváltás veszteseként emlegetett mezőgazdaság
ma még nem képes művelőit gazdaggá tenni. Az ágazat, tágabb értelemben
az agrárium részesedése a GDP-ből az elmúlt másfél évtizedben csökkent.
Nem kivétel a szőlő- és borgazdaság sem. Közismert, hogy a világ fejlett
országaiban tudásalapú informatikai társadalom fejlődik, melynek feltétele
a kutatás. Amennyiben nem adaptálják a termelők és a kereskedők vállalkozásukban
a legújabb eredményeket nem oldódik meg az ágazat banki finanszírozása
és állami támogatása, és amennyiben a fejlődő országok (Chile, Argentína)
harmincszor többet költ szőlő- és bormarketingre, úgy könnyen mumifikálódhat
a magyar borgazdaság.
A problémákkal foglalkozók kivétel nélkül szóban
vagy írásban megemlítik piacra jutási esélyként a marketinget, de áttörés
nem történik e témában. Igaz léteznek jól működő ellenpéldák, de többnyire
a külföldi cégek esetében. A problémák feltárása, a kiút megkeresése, és
a szellemi felfrissülés okán, a szervező a tudás alapú vállalkozási tevékenységet
támogató Bormarketing Műhely Kht., a következő szervezetek előadóit kérte
fel a II. Magyarországi Bormarketing Konferencián való szereplésre
Sopronban: FVM; FVM-AMC Kh, FVM-KÉKI, Nyugat-Magyarországi Egyetem, Szent
István Egyetem, GFK Hungária Kft, Magyar Marketing Szövetség, Hilltop Neszmély
Rt, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Weninger Kft, Polgár Pince, Pécs
Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri
Hivatala, Rabobank Hungária Rt, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Pannónia
Hotels, Magyar Borgazdaság Szövetsége, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, TESCO
Globál Rt., Agroinvest Rt, Österreichische Weinmarketing Service GesmbH,
Öregbalgas Rt., Magyar Szőlő -és Borvárosok Egyesülete.
I. Magyarországi
Bormarketing Konferencia (2000. dec. 7 - 8.)
A december 6-7. között megrendezésre kerülő konferencia eseménye
a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével és Sopron Megyei Jogú
Város Önkormányzatának támogatásával szervezett Millenniumi Magyar Borok
Versenyének eredményhirdetése, ahol a győztes borok bemutatásra kerülnek.
A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia célja, hogy hangsúlyt kapjon
a külföldi és a magyar szőlő- és borgazdálkodás, megkezdődjön egy pozitív
jövőkép kialakítása, s ez utat mutasson a szőlőtőkés gazdáknak a tőkés
szőlősgazdákká válás felé.
A szervezők nevében :
Keglovich István
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 7. :http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3137
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 8.: http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3126
2001. október 18., csütörtök 00:44
|