CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

Tudással a gazda(g)ság felé

    Jó esetben a gazdák munkájuk során meggazdagodnak. A tétel egyszerű, de a rendszerváltás veszteseként emlegetett mezőgazdaság ma még nem képes művelőit gazdaggá tenni. Az ágazat, tágabb értelemben az agrárium részesedése a GDP-ből az elmúlt másfél évtizedben csökkent. Nem kivétel a szőlő- és borgazdaság sem. Közismert, hogy a világ fejlett országaiban tudásalapú informatikai társadalom fejlődik, melynek feltétele a kutatás. Amennyiben nem adaptálják a termelők és a kereskedők vállalkozásukban a legújabb eredményeket nem oldódik meg az ágazat banki finanszírozása és állami támogatása, és amennyiben a fejlődő országok (Chile, Argentína) harmincszor többet költ szőlő- és bormarketingre, úgy könnyen mumifikálódhat a magyar borgazdaság.
    A problémákkal foglalkozók kivétel nélkül szóban vagy írásban megemlítik piacra jutási esélyként a marketinget, de áttörés nem történik e témában. Igaz léteznek jól működő ellenpéldák, de többnyire a külföldi cégek esetében. A problémák feltárása, a kiút megkeresése, és a szellemi felfrissülés okán, a szervező a tudás alapú vállalkozási tevékenységet támogató Bormarketing Műhely Kht., a következő szervezetek előadóit kérte fel a II. Magyarországi Bormarketing Konferencián való szereplésre Sopronban: FVM; FVM-AMC Kh, FVM-KÉKI, Nyugat-Magyarországi Egyetem, Szent István Egyetem, GFK Hungária Kft, Magyar Marketing Szövetség, Hilltop Neszmély Rt, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Weninger Kft, Polgár Pince, Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Rabobank Hungária Rt, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Pannónia Hotels, Magyar Borgazdaság Szövetsége, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, TESCO Globál Rt., Agroinvest Rt, Österreichische Weinmarketing Service GesmbH, Öregbalgas Rt., Magyar Szőlő -és Borvárosok Egyesülete.


I. Magyarországi Bormarketing Konferencia (2000. dec. 7 - 8.)

A december 6-7. között megrendezésre kerülő konferencia eseménye a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével és Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával szervezett Millenniumi Magyar Borok Versenyének eredményhirdetése, ahol a győztes borok bemutatásra kerülnek. A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia célja, hogy hangsúlyt kapjon a külföldi és a magyar szőlő- és borgazdálkodás, megkezdődjön egy pozitív jövőkép kialakítása, s ez utat mutasson a szőlőtőkés gazdáknak a tőkés szőlősgazdákká válás felé.

A szervezők nevében :
Keglovich István

I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 7. :http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3137
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia 2000. dec. 8.: http://cyberpress.sopron.hu/article.php?id=3126
 



2001. október 18., csütörtök 00:44


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület